Eli mihin aikaan juoksette 10 km ja mikä on mielestänne hyvä aika kyseiselle matkalle?
Aikanne 10km:lla?
105
23858
Vastaukset
- hyvään aikaan
Kohtuullinen aika on alle 40 min, jolloin voi puhua jo juoksusta.
- ddddddddddddddddddd
Niin. Tää on vaikee kysymys.
Jos treenaa 130 kilsaa viikossa ja juoksee 39 minuuttiin niin se on huono.
Mutta siis vähän treenistäkin kiinni.
Kannattaa muistaa, että tässä kaiketi puhutaan kisavauhdista. Aloittelijahan ei välttämättä tiedä edes omaa todellista vauhtiaan.
Esimerkiksi treenilenkillä ei koskaan juosta kovin kovaa. 35 minsan kympin juoksija vetää peruslenkillä päälle 40 minuuttiin reilustikin.
Ja vaikka sen kympin vetää tosissaan täysillä treeneissä, niin ei kovin helposti pääse kisavauhtiin.
Mutta kyllä mielestäni 42 minuutinkin miesjuoksija on ihan hyvää vauhtia juossut.
(Itse asiassa en nyt todellakaan lähde sanomaan mikä on hyvä aika.)
Riippuu tavoitteista ja kunnosta.
Alle 40 täytyy yleensä treenata jo ihan kohtuullisesti.
Nämä nyt omasta hatusta ja kokemuksesta.
Saa olla eri mieltä. Varsinkin kun tämä on mielipidekysymys.
Tsembulaaa! ;) - Wannabe-runner
Oho, aika kovaa mennään. Laskeskelin, että jos juoksee sen 10000m/40 min, juoksuvauhdiksi tulee 250m/min ja 15km/h..
Oma vauhti on tällä hetkellä n.4000m/35 min eli samalla tyylillä tulee n.7km tuntivauhtia hölköteltyä. Aika hiljaa siis vielä mennään tohon verrattuna.:D
Vauhtia ja matkaa olis tarkoitus saada omalla kohdalla pikkuhiljaa nostettua, nyt kun harrastus on lähtenyt hyvin käyntiin..Tuntuu vaan että erilaisia neuvoja siitä miten kannattaa treenausta jatkaa satelee vähän joka suunnasta..Onko fiksua jos treenaisin esim. 3-4 kertaa viikossa, pari lyhyempää lenkkiä kovempaa tahtia ja pari pidempää lenkkiä hitaammin? - harjoittelua
Wannabe-runner kirjoitti:
Oho, aika kovaa mennään. Laskeskelin, että jos juoksee sen 10000m/40 min, juoksuvauhdiksi tulee 250m/min ja 15km/h..
Oma vauhti on tällä hetkellä n.4000m/35 min eli samalla tyylillä tulee n.7km tuntivauhtia hölköteltyä. Aika hiljaa siis vielä mennään tohon verrattuna.:D
Vauhtia ja matkaa olis tarkoitus saada omalla kohdalla pikkuhiljaa nostettua, nyt kun harrastus on lähtenyt hyvin käyntiin..Tuntuu vaan että erilaisia neuvoja siitä miten kannattaa treenausta jatkaa satelee vähän joka suunnasta..Onko fiksua jos treenaisin esim. 3-4 kertaa viikossa, pari lyhyempää lenkkiä kovempaa tahtia ja pari pidempää lenkkiä hitaammin?Vauhtikestävyyden kehittäminen vaatii rankkoja 10-15 km tasavauhtisia 1-2 kertaa viikossa. Lisäksi nopeuttaa tulee myös kehittää 100-400 m vedoilla. Unohtamatta pitkää hidasta, 20-25 km kerran viikossa. Tälläisellä harjoittelulla kilometrejä tulee 50-70km viikossa, jolla harjoittelulla maraton on mahdollista juosta alle 3 tuntia. Välissä mäkivedot ja 4-6 kertaa 800-1200 m radalla tai maastossa. Erityisesti vauhtikestävyysharjoitteet antavat touhuun elämyksiä, koska ne vaativat myös henkistä kanttia. Elämäntavat, ruokailu ja lepo ovat tietysti tärkeitä.
- 7km/h
Wannabe-runner kirjoitti:
Vauhtia ja matkaa olis tarkoitus saada omalla kohdalla pikkuhiljaa nostettua, nyt kun harrastus on lähtenyt hyvin käyntiin..Tuntuu vaan että erilaisia neuvoja siitä miten kannattaa treenausta jatkaa satelee vähän joka suunnasta..Onko fiksua jos treenaisin esim. 3-4 kertaa viikossa, pari lyhyempää lenkkiä kovempaa tahtia ja pari pidempää lenkkiä hitaammin?tuo on kävelyvauhti
- Anonyymi
harjoittelua kirjoitti:
Vauhtikestävyyden kehittäminen vaatii rankkoja 10-15 km tasavauhtisia 1-2 kertaa viikossa. Lisäksi nopeuttaa tulee myös kehittää 100-400 m vedoilla. Unohtamatta pitkää hidasta, 20-25 km kerran viikossa. Tälläisellä harjoittelulla kilometrejä tulee 50-70km viikossa, jolla harjoittelulla maraton on mahdollista juosta alle 3 tuntia. Välissä mäkivedot ja 4-6 kertaa 800-1200 m radalla tai maastossa. Erityisesti vauhtikestävyysharjoitteet antavat touhuun elämyksiä, koska ne vaativat myös henkistä kanttia. Elämäntavat, ruokailu ja lepo ovat tietysti tärkeitä.
Mutta jos tavoitteena ei ole se maratonin juokseminen alle 3 tuntiin, vaan tavoitteena on juosta kovaa lyhyempi kestävyysmatka väliltä 1500m - 10 000m, sekä varsinkin juosta hyvä tulos Cooper-testissä.
- nainen _
juoksen 10 km yhteen tuntiin...tosin olen vasta vajaan vuoden harrastanut juoksua =)
- ei-juoksija
Vastaan ohi kysymyksen... En ole juossut kymppiä, mutta parhaimmillani olen kävellyt kympin vähän yli 52 minuuttiin.
- lenkkeilyn harrastaj
ei-juoksija kirjoitti:
Vastaan ohi kysymyksen... En ole juossut kymppiä, mutta parhaimmillani olen kävellyt kympin vähän yli 52 minuuttiin.
No minä en ole päässyt alle 52 minuutin juoksemalla kymppiä, vaikka jo pari kymmentä vuotta lenkkeillyt. 15km menee aikaan 1:45. Ja matkalla ehtii käydä syömässä kypsyneitä vadelmia, kun ei tässä mitään kilpaurheilijoita olla.
- Anonyymi
ei-juoksija kirjoitti:
Ei kymppiä kävellä 52 minuuttiin... voi sen toki tuohon aikaan juosta jalkoja maata vasten laahaten (eli kilpakävellä).
- Anonyymi
ei-juoksija kirjoitti:
haista vittu. ei-juoksija
- 10km
lenkillä on keittion seinävekkarilla otettuna 1,5h.
Onko se hyvä vai huono??- N-19-
..juossut tuon kympin lenkin siis ihan lenkkimielessä vähän päälle 50 minuuttiin. Kai siitä saisi semmoiset 5 min kirittyä poiskin kyllä...
Tuota matkaa en kyllä juokse kuin kerran viikossa.
- 15.5 years old meen
vedin 10 km kisassa 49 minuuttiin
ja mun coopperi on 2930 Itse en ole tarkkoja aikoja ottanut, mutta 12km normilenkki menee suurin piirtein tuntiin, eli kympille jäisi se 50min. Tuolla reitillä näkee aika paljon muitakin juoksulenkillä olevia ja aika harvassa on ne jotka menee kovempaa. Tämä siis kolmisen vuotta juoksua harrastaneena.
Jos kymppi menee yhtä juoksua tai max. parilla lyhyellä lepotauolla niin se luultavasti menee jo alle tunnin, mun mielestäni se on satunnaiselle lenkkeilijälle ihan kelpo taso.- nimetön mies
Kevättalvella -99 aloitin säännöllisemmän kestävyysharjoittelun ja juoksin saman vuoden kesällä maantiekympin 35.10.
Lapsuuden pohjilla on valtava merkitys urheilussa. Kannustakaa lapsianne jotta he omaksuisivat terveellisen elämäntavan aikuisena. - voitsiisis
minä taas juoksen kympin 20minuuttiin,,mitä te oikein matelette. Siis jokainen juoskoon tahdillaan ja jos on vasta alkaja älä missään nimesssä vertaa itseäsi näihin jotka juoksevat joka ikinen pivä kuin hurjat tuolla tien päällä. Nauti juoksemisesta ja siitä kympistä äläkä katso kelloa. sitten kun ja jos kunto kasvaa katso kelloa jos huvittaa,juostaan vaan ja pidetään itsemme teveenä sillä. Nämä saamasi vastaukset olivat juurikin huippiksilta ja maratoonareilta
- Anonyymi
ME taitaa olla 29:01, kannattaa siis käydä laittamassa uusiksi.
- ghwdujbfhueg
juoksin 10 km 45 minuuttiin ja en harrasta juokua
juostiin luokankaa ja olin vasta 3 tolla ajalla- Anonyymi
Et juokse kymppiä 45 minuuttiin valehteleva ylimielinen jonnehomo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et juokse kymppiä 45 minuuttiin valehteleva ylimielinen jonnehomo.
looppi juoksee tänään kympin takaperin pitkän ohjeilla aikaan 14.22
- rasva% -2 kg
Varmaan menee vähän yli tunti.
Olen nainen, täytän seuraavaksi 53 vuotta, vaikken itsekään uskoisi sitä.
Ja minä juoksen vain pururataa tai muuta vaihtelevaa maastoa, joten aika ei ole ratakierroksilta tai tasamaastosta. - Rimpula 93
Mikä on hyvä aika 10 km se on suhteellinen asia jollekkin se on alle 50 min tai alle 40 min jollekkin alle 30 min itse juoksin 33.47 min, noin 40-50 km per viikko harjoittelulla. luontaista lahjakkuutta tarvitaan myös paljon, itseäni tosin ei niin tuo juoksu kiinnosta että rupeaisin tosissani treenaamaan. sulkapallo on munjuttu.
- Ronnie O'
37.45 itse mitatulla maantiellä. Juoksin tuolloin 45v sarjassa. Nykyään menee noin 41-42 min ja juoksen 55-vuotiaiden sarjassa.
- ik9
Aikoinani vedin 31 ja risat. Nykyään harrastelen ja pyrin pitämään kunnon sellaisena, että menee helposti alle 40 min. Mutta mielestäni perushölkkääjälle alle 50 min on hyvä maksimisuoritus.
- Timoalat.2
Juoksin alle 50 minuuttia
- alle43
Alle 50 ihan hyvä kuntoilijan peruskunto jos jalat alkaa heti persiistä. Hirvikoivilla pitäs nylkky onnistua alle 45. Alle 45/40 vaatii myös vauhtikestävyyttä.
- Veijotorvi
Timolle ropleemia aiheuttaa ylipaino.
- PeiponenGO
Timo, et alita 50min. Cooperennätyksesi 2500m x 4, olisi 48 minuutin kymppi, mutta et jaksa pitää pitkää matkaa samaa vauhtii. Realistisempi tavo 52-53 minuuttia.
- Etiopiaj
26:55
- pöllön_hommaa
Kuka perkeleen idiootti lähtee JUOKSEMAAN 10 kilsaa, kun autotkin on olemassa?
- Lestahölkällä
Moi lestahomo
- Kovempijätkä
Onko Henrikssonilla kisakammo? Sua odotettiin tänään viivalle? Eikö kelpas kotikenttä? Taitaa huhut piikkarit naulassa olla totta.
- Kovempijätkä
Henriksson kannattaaa unohtaa tyystin. Jätkä ei kuulu enään juoksiporukoihin eikä hänen pulu. Tehköövät mitä haluavat unohdettu on. Turha tulla kisoihin kun ei jakseta treenata.
- Miess50v
Parasta juoksuharrastuksessa on se että näkee varpaat kun seistessä katsoo alaspäin . Näin ei ollut ennen minulla. Kyllä on kevyt olo.
- Anonyymi
Itse olen 14 en ole lenkkeillyt hirveästi pelaan jalkapalloa kokeilin juosta 10 kilsaa ja sain sen 40 minuuttiin minusta ihan kohtuu aika
- Anonyymi
Tuossa yllä joku kehotti juoksemaan 40 - 50 km viikossa mukaanlukien hidas pitkä 20 - 25 km yhden kerran ja nopea 10 km kerran tai pari jonka lisäksi ylämäkijuoksua ja nopeita sata - neljäsataametrisiä.
Juoksishan sitä, mutta kun tuollaisesta saan aina rasitusvammoja josta seuraa pakollinen tauko. Joutuu valitsemaan että juokseeko kerran viikossa nopean 8 km vai matalasykkeisemmän alle 140 bpm 12 km. Kumman tahansa noista jälkeen joutuu palautumaan ainakin pari päivää tai enemmän. Ne muut juoksut viikon aikana vain sellaisia palauttavia 4 - 8 kilometrisiä. Nopea 10 km menee noin 48 minuuttiin. - Anonyymi
juoksen yleensä ton johku tuntiin, mut coopperissa aikoinaa vetäny 3330m :)
- Anonyymi
Mulla on ennätys 9.43km / 38min, maastojuoksua
- Anonyymi
En jaksa edes juosta kymmentä kilometriä. Tai voi olla että jaksaisin, mutta vauhtini on niin hidas, että aika kävisi pitkäksi ja suoritus puuduttavaksi. Hyvä aika peruslenkillä kuntoilijalle on 50min. Ammattijuoksijalle 40min. Koska vauhtini on selvästi hitaampi, juoksen vain lyhyitä parin kilometrin lenkkejä, kunnes kuntoni paranee.
- Anonyymi
Soiro mihis siun kontis mäni?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soiro mihis siun kontis mäni?
Jalat ei vaan kestä juoksua. Ylipaino on lievää. Hölkkä rennolla sykkeellä onnistuu, mutta vauhti on tosi hidas. Hävettää. Nuorena poikana kävelin yhtä nopeasti kuin nyt juoksen.
- Anonyymi
Juoksen kympin päivittäin 35minuuttiin. Kuntoilusta kyse ihan vaan. Pian olisi tarkoitus alkaa harjoittelemaan sub 30min aikaa.
- Anonyymi
Aion juosta 29min, kunhan aloitan lenkkeilyn. Minusta tulee suomen paras Juoksija.
Aiona aloittaa kuitenkin ensin kävelyllä, kuten Paavo Nurmi, tuo juoksijoiden kuningas. - Anonyymi
Juostakseen jonkun matkan omalla parhaalla mahdollisella vauhdilla tulisi harjoitella täysipäiväisesti = ei työssäkäyntiä eikä muita vastuutehtäviä. Maratonille vuoden yhtäjaksoinen projekti tarvitaan vähintään, jotta päästään tekemään homma kunnolla. Kympin matkakin vaatii rankat aerobiset pohjat, jotta voidaan tavoitella oikeasti omaa maksimia.
Kun voit pyhittää 1-2 vuotta elämästäsi pelkkään juoksemiseen niin alat tietää potentiaalisi. Työn ohessakin voi treenata, mutta yleensä ne projektit vähänkään kovempina johtaa henkiseen ja fyysiseen ylikuormitukseen.
Kannattaa panostaa myös oheisharjoitteluun. Pitkät patikoinnit ja pyörälenkit kuuluu kaikkien kestävyysurhelijoiden harjoitteluun.
Hyvässä harjoittelussa aikaa jää sitten tarvittavalle lihashuollolle ja levolle yleensäkin. Myös ravintoon satsaaminen kannattaa todella.
Mieluummin sitä unta se 10 tuntia kuin 7 tuntia. Kahden harjoituksen päivätahdilla on nukuttava myös päiväunet.
Kaikki treenit kannattaa tilastoida vaikka Exceliin. - Anonyymi
Aikanaan sanottiin että terveen paperit saa kun 10km menee alle 30min siis kansallisen tason juoksijoista,tavallinen kilpakuntoilija jos alle 40min menee on jo kova.
- Anonyymi
Ei taida enää kovin moni suomalainen "huippu"kestävyysjuoksija saada noita terveen papereita.
- Anonyymi
Riippuu onko sulla hirvikoivet vai alkaako jalat heti persiestä. Hirvikoivilla alle 40min realistinen keski-iköisen kuntoilijan tavo. Aloittelijalle kymppi alle tuntiin on hyvä aika.
- Anonyymi
Itsellä persjalat ja kymppi täysillä 50 minuutin alle.
- Anonyymi
Kilpaurheilija alle 35min
Kilpakuntoilija alle 40min
Hyvä kuntoilija alle 45min
Kuntoilija alle 60min
Muut 60-120min
Itse kuulun keskimmäiseen- Anonyymi
Itse en juokse kovaa kuin 3km. Kymppiin menee pitkälti yli tunti hölkötellen. Olen keski-ikäinen aloittelija.
- Anonyymi
Riippuu myös mikä on se päälaji jos esim juoksu päälaji ja 10km menee vähän alle 35min niin ei mikään erikoinen siis jos kilpaurheilijoista puhutaan ja miehistä.
- Anonyymi
Onpa hauskaa sanoa kaikkea yli 40min juoksua kävelyksi.
- Anonyymi
40min raja erottaa juoksijat hölkkääjistä.
- Anonyymi
matolla menee alle puoleen tuntiin PK vauhdilla. Limutaukojen ja kuvaamisen ajaksi kello pitää pysäyttää. T: Kaapo
- Anonyymi
meneekö alle tunnin?
- Anonyymi
Vauhtisammakolla menisi kuulemma 36min mutta ei viitsi yrittää kun kiinnostaa vaan ultra kähö.
- Anonyymi
Kilpaurheilija juoksee tuon matkan alle 40 minuuttiin, kuntoilija tasosta rippuen 40-60 minuuttiin. Se mikä on kellekin hyvä aika on aika suhteellista. Oma aikakin vaihtelee kuntotason mukaan se 5 minuuttia.
Mutta vasta alle 35 minuutin kymppi on kilpasuorituksena kova. Kuntoilijalle erinomaisen raja on alle 40min. Toki hitaampikin hölkkä passaa, mutta kerran elämässä pitää päästä alle 40min. Itsellä se on vielä tekemättä.
- Anonyymi
Joka päivä kevyesti 35 min kymppi. Ei edes hengästymistä.
Terveisin kuusikymppinen terveysliikkuja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveisin kuusikymppinen terveysliikkujaSamoin, mutta samalle jutellen niitä näitä fillarilla ajavan kaverin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveisin kuusikymppinen terveysliikkujaAika hidas. Oma aika kevyisdä treeneissä pyörii tuossa 31-32 minuutin paikkeilla. Juoksen M65-sarjassa.
- Anonyymi
YKSIKÄÄN,
korostan siis yksikään,
tämän palstan tötteröpäästä EI juokse kymppiä alle tuntiin ! - Anonyymi
Alle tunnin menee jos yksi tupakkitauko
- Anonyymi
Mielialan mukaan, 44 min - 86 min, aina jollain nautinnolla ja luontoa tarkkaillen
- Anonyymi
Nortti kun palaa, ei malta lähteä kisailee.
- Anonyymi
Kokeilin juosta kympin, meni 1h 20min. Taisi jäädä tähän yhteen kertaan kun kaikilla näyttää menevän vähintään puoli tuntia vähemmän. Ei oo juoksu mun laji. En kehtaa.
- Anonyymi
Jokainen nautinokseen, ei tuo 80 min mikään huono ole, ihan tavallinen.
Juoksit varmaan normaalisti rennosti etkä täysillä? Ei tuo mitenkään erikoinen aika siihen ole. Eniten äänessä ovat ne joilla hölkkä sujuu nopeammin. Siitä seuraa vinoutunut käsitys, että kaikki juoksisivat niin nopeasti.
- Anonyymi
Moni herää juoksuun liian myöhään. Salitreenauksella kerrytetty 10-20 kilon turha lihasmassa varsinkin ylävartalossa haittaa juoksua paljon. Toinen juoksua hidastava merkittävä tekijä on rasvaprosentti. Jos alkaa treenaamaan vasta kolmekymppisenä juoksua oma absoluuttinen potentiaali jää arvoitukseksi. Pitäisi harjoitella jo 15-vuotiaana melko juoksuvoittoisesti. Mutta ymmärrän, että moni nuori ei enää syty monotooniseen ja askeettiseen harjoitteluun. Mutta jokainen nauttikoon omasta kehityksestä vaikkei olisi paljoakaan lahjoja juoksuun. Ilmeisesti hyvä aika kympillä on jossain puolen tunnin nurkilla, jos siis kilpaurheilun kannalta miettii. Kuntoilijat on sitten laajemmalla skaalalla 40 min - 80 min.
Ennen armeijassa sai juoksijamerkin 3000 m cooperista. Sillä kunnolla pitäisi kymppi sujua noin 45 minuuttiin tai alle, olettaen, että on tehty pohjalle paljon perus -ja vauhtikestävyystreeniä.- Anonyymi
Kuntoilijan tulokset kympillä ovat miehissä kylläkin alkaen 32 minuutista hitaampiin aikoihin. 32 minuutin tuloksella joku kuntoilija voi olla kuntokilpailija, mutta ei tietenkään mikään kilpaurheilija hävitessään 5 minuuttia Martti Vainion suomenennätykselle. Hitaammin kuntoilijat osaavat tietysti myös juosta riippuen painokiloista, iästä ja juoksukuntoilun tottumuksia sekä vähän myös ominaisuuksista.
- Anonyymi
Juoksin 59 min 10 km. Katsoin helsinki kaupunkimaratoin tulospalvelusta 10 km aikoja niin olivat välillä 33 ... 90. Kukin juoksee itse.
- Anonyymi
Omin jaloin juostu kymppi paras.
- Anonyymi
Mä juoksin 2:26 tämä on hyvä aika, tueha ahnehtia.
- Anonyymi
29 minuuttia on hyvä
- Anonyymi
Tätä aihetta olisi mahdollista pyöritellä ihan loputtomiin, koska ruumiinrakenteita, painoa, kehon mittasuhteita, harjoittelumääriä ja lajilahjakkuutta on niin monen lähtöön, ettei ole järkevää lähteä vetämään rajaa mihinkään. Ääripäänä on tietysti maailmanennätysjuoksijat n. 26 min ja sitten kuntotapahtumien läpikahlaajat n. 1 h 15 min.
Käsittääkseni alle 45 minuutin kymppi vaatii muutakin kuin kovaa harjoittelua eli ns. aerobisen koneiston yhdistettynä taloudelliseen askeleeseen. En tunne henkilökohtaisesti ketään alle 45 minuutin menijää vaikka puheissa heitä tuntuu riittävän joka sormelle. Toi matka pitää ensin juosta virallisessa kilpailussa, jotta voi sanoa juosseensa kympin johonkin tiettyyn aikaa. Noiden 45 minuutin alittajien testilenkit lienevät useimmiten kilometrin tarkkuudella mitattuja, joilla tuo alitus on tehty. Ei heitä jostain kumman syystä yleensä hirveästi noissa kisoissa näe.
Ihan turhaa on vertailla itseään kehenkään. Kannattaa käydä ensin kokeilemassa matkaa ja sitten alkaa hieman analysoimaan omia lahjojaan.
Fakta on kuitenkin se, että maailmanennätys kympillä on juostu noin 60 kiloisella pitkällä vartalotyypillä. Ei siellä kärkitaistelussa kenelläkään juurikaan lihasmassaa ole haittona pyörimässä.
Mielestäni matka ei kilpailumielessä sovellu yli 75 kiloisille. Voihan 10 km lenkkiä juosta ihan vaan hyvinvointinsa vuoksi. - Anonyymi
Aikanne 100km:lla?
10 tuntia olisi jo ihan kelpo aika.- Anonyymi
Kympin hölkkään rennosti tunnissa, mutta tiedä sitten jaksaisinko 100km asti samalla vauhdilla. Ei ole koskaan tullut koitettua, miten pitkälle pk-vauhdilla jaksaa männä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kympin hölkkään rennosti tunnissa, mutta tiedä sitten jaksaisinko 100km asti samalla vauhdilla. Ei ole koskaan tullut koitettua, miten pitkälle pk-vauhdilla jaksaa männä.
Jos Kipchogen aerobinen kynnys on jossain 3:30/km tai nopeampi, menisi 100 km pk-vauhdilla taukoineen 6 tuntiin.
3:30/km vauhdilla maratooni menee pk-lenkkinä 2.27. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Kipchogen aerobinen kynnys on jossain 3:30/km tai nopeampi, menisi 100 km pk-vauhdilla taukoineen 6 tuntiin.
3:30/km vauhdilla maratooni menee pk-lenkkinä 2.27.100 km juoksun ME on 6:05:35 joka tekee 3:39/km.
https://en.wikipedia.org/wiki/100K_run_world_record_progression
Tuskin tuota on juostu hapokkaasti eli on juostu alle aerobisen kynnyksen eli pk-vauhdilla.
- Anonyymi
Juoksen lenkillä kympin 72 minuuttiin.
- Anonyymi
All-in kymppi miula ehkä 48minuuttiin - kesäkelillä.
- Anonyymi
voit onnitella ihteäsi jos hölkkäät alle tuntiin mk facaden reitin,
- Anonyymi
En mäne Vantaalle hölkkäämään. Juoksen urban premiumina kehä kolmen sisäpualella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mäne Vantaalle hölkkäämään. Juoksen urban premiumina kehä kolmen sisäpualella.
Itsehän en mene edes kehä 1 ulkopuolelle koska siellä on aivaan liikaa maalaisia,eli keskuspuistossa pirkkola on kääntöpaikka lenkeille.
- Anonyymi
Olen juossut kisavauhtia 44:35 ja sellaisen 48 minuutin vedon kympillä pystyn koska vaan.
Hyvä aika? Sanoisin, että alle 40 minuuttia on hyvä aika miehelle.- Anonyymi
Turha häpeillä 48min aikaa. Hyvä aika sekin on. 40minuutin alitus on jo erinomainen suoritus. Kilpajuoksijat sitten tietenkin vielä erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha häpeillä 48min aikaa. Hyvä aika sekin on. 40minuutin alitus on jo erinomainen suoritus. Kilpajuoksijat sitten tietenkin vielä erikseen.
48min on kelpo hölkkää, mutta kilpakuntoilun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
48min on kelpo hölkkää, mutta kilpakuntoilun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Mitä edes on kilpakuntoilu? onko se sama kuin kilpaurheilu,eikö jos kilpailet toisia samantasoisia vastaan esim ikäsarjoissa ole kilpailua tulostasosta välittämättä,eli tulostaso ei määritä onko joku asia kilpailua vai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä edes on kilpakuntoilu? onko se sama kuin kilpaurheilu,eikö jos kilpailet toisia samantasoisia vastaan esim ikäsarjoissa ole kilpailua tulostasosta välittämättä,eli tulostaso ei määritä onko joku asia kilpailua vai ei.
Vähintään 100km juoksua pitää tulla viikossa ja talvikaudella pitää käydä sisäradalla tekemässä kovia vetoharjoituksia.
- Anonyymi
Riippuu siitä oletko 25 vai 50-vuotias, mikä on kellekin hyvä aika. Toisekseen, jos on tullut kuntosalilla vaikkapa treenattua se 20 vuotta ja lihasmassaa on 20 kiloa enemmän kuin nuorena niin ihan turha lähteä mitään 45 minuutin alituksia hakemaan keski-ikäisenä mörssärinä. Omia juoksijan lahjoja on kokeiltava ensimmäisen kerran lapsena ja mikäli menojalka on syönnillä kannattaa jatkaa harrastusta vakavissaan eikä sortua trendilajien pariin. Moniko näin tekee? - no niinpä, ei moni, joten eipä meillä Vireneitä juuri enää kisoihin ole lähettää.
Itse aion vakavissaan juosta tänä vuonna kympin alle 46 minuutin vaikka ikää on kohta 48-vuotta. Viime syksynä menin ennen kisaa jonkinmoiseen ylirasitustilaan, mutta silti juoksin 47:30. Syksyn harjoittelun perusteella lähdöt tähän vuoteen ovat vuoden takaista paremmat, joten toi 46 minuutin alitus on hyvin mahdollinen. - Anonyymi
En ole juossut 10km tosissaan vuosiin. Suosin Cooperia ja Maratonia.
- Anonyymi
Juoksin nuorena 27-28vuotiaana 10km 43min. Nyt 50+ vain reipasta kävelyä, juoksut on juostu.
- Anonyymi
Oletko koittanut testoa piikittää? Uuteen nousuun pappahölkkäsarjassa.
- Anonyymi
Olen juossut kolmekymppisenä 41min. Nyt nelikymppisenä menee enää 51min. Nopea on ollut taantuma. 70v haluisin vielä juosta alle tuntiin.
- Anonyymi
Mulla 27v 32min nyt 44v 37min.
- Anonyymi
Miula tavo Vantaalla alle 50min.
- Anonyymi
Tunti veenjakaja.
Yli tunnin ja olet rento polkumies.
Alle tunti ja olet hampaat irvessä menevä pikakiitäjä.- Anonyymi
Alle tunnin veto rennosti rallatellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle tunnin veto rennosti rallatellen.
Eka km 3:00 ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eka km 3:00 ?
Jotlaajan jalanjäljillä?
- Anonyymi
Strava näyttää 45:26 ja se on puolimaratonilla juostu kymppi. En itseasiassa ole koskaan juossut kymppiä sileällä kilpaa, mutta kai tuosta minuutin tai kaksi saisi pois hyvänä päivänä. Alle 40 ei menisi millään. Ikää 38.
- Anonyymi
Miulla mäni sub 52min kaikki kympit tänä vuonna.
- Anonyymi
perustervettä alle 60.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1233114Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen352474Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302425Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631112129- 1141690
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711398Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891222Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .241207Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2741198- 621077