Uusi pyörä - pinnat mutkalla

Elämä on

Ostin eilen Titania-merkkisen hilavitkuttimen pahamaineisella Shimano Dexus 8 napavaihteistolla. Olen isohko mies ja ajattelin että ainakin runko ja profiilivanteet kestävät painoni normaalissa ajossa ja ajattelin että kun vaihteet sitten hajoavat niin voin tehdä pyörästä vaikka 1-vaihteisen, mutta asiaan...

Jo muutamien kilometrien pyöräilyn jälkeen panin merkille että ainakin takavanteessa on useampi pinna hieman mutkalla 5-10 cm etäisyydellä vanteesta. Vinous ei ole suurta, mutta helposti sen silmällä ja tunnustelemallakin havaitsee. Onko pyöräni siis jo valmiiksi aivan romu? Uskallanko ajella sillä ensihuoltoon asti, vai vääntyvätkö vanteetkin kun kaikki pinnat eivät ole suorassa? Mitä minun nyt pitäisi tehdä? Maksoi sentään 400e alennuksen ja tinkimisen jälkeen. Hyvä minä!

7

1026

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyöräsi

takaisin liikkeeseen. Älä nyt enää mielellään aja sillä. Vaadi kaupan purkua tai parempaa pyörää tilalle. Myyjälläkin pitäisi olla sen verran ammattitaitoa, että se tietää mikä fillari kenelläkin kestää. Neljällä sadalla egellä pitäisi kyllä löytyä sellainen pyörä normaaliin ajoon, joka kestää sinutkin.

• Elämä on

Eikö pinnoissa siis saa olla minkäänlaista heittoa? Voiko mikään fillari todella niin heikkoa tekoa että pinnat vääntyvät maatieajossa jo alle 100kg kuormalla? Pyörän oikea hinta oli sentään 579e. Ajattelin että jos kyse oli jonkinlaisesta asennusvirheestä...
        Eipä taida sitten siitä liikkeestä löytyä parempaa tilalle, kyseessä oli malli jämäkimmästä päästä. Se olisi kai sitten siirryttävä rautavannelinjalle, eli postinkantajille suunniteltu Helkaman PRO. En tajua miksi peruspyöräilijöillle ei tehdä nykyään KESTÄVIÄ peruspyöriä. On se nyt saakeli kun kaikki vanteetkin pitää nykyään tehdä jostain tinasta!

Onko kaupan purku helppoa?

• toki olla
        Elämä on kirjoitti:

Eikö pinnoissa siis saa olla minkäänlaista heittoa? Voiko mikään fillari todella niin heikkoa tekoa että pinnat vääntyvät maatieajossa jo alle 100kg kuormalla? Pyörän oikea hinta oli sentään 579e. Ajattelin että jos kyse oli jonkinlaisesta asennusvirheestä...
        Eipä taida sitten siitä liikkeestä löytyä parempaa tilalle, kyseessä oli malli jämäkimmästä päästä. Se olisi kai sitten siirryttävä rautavannelinjalle, eli postinkantajille suunniteltu Helkaman PRO. En tajua miksi peruspyöräilijöillle ei tehdä nykyään KESTÄVIÄ peruspyöriä. On se nyt saakeli kun kaikki vanteetkin pitää nykyään tehdä jostain tinasta!

että kyseessä on puhdas virhe vanteessa. Pinnat valmiiksi löysällä. Kyllä alle 100 kiloisille kestäviä pyöriä löytyy. Kaupan purku viimeinen vaihtoehto, riippuu liikkeestä.

http://www.laki24.fi/irom-irtaimenkauppa-kaupanpurku.html

• Elämä on
        toki olla kirjoitti:

että kyseessä on puhdas virhe vanteessa. Pinnat valmiiksi löysällä. Kyllä alle 100 kiloisille kestäviä pyöriä löytyy. Kaupan purku viimeinen vaihtoehto, riippuu liikkeestä.

http://www.laki24.fi/irom-irtaimenkauppa-kaupanpurku.html

Pitää sitten vaan ottaa pikimmiten myyjään yhteyttä tilanteen selvittämiseksi. Harmin paikka...

• wanhassa wara parempi
        Elämä on kirjoitti:

-En tajua miksi peruspyöräilijöillle ei tehdä nykyään KESTÄVIÄ peruspyöriä-

Aivan samaa ihmettelen itse, viikon ajellut uudella (400e tarjouksessa)maksavalla pyörällä.
        Ohjainkannatin lonksuu, vaihteet säädetty alunperin jo päin honkia ja takaheijastin puuttuu.
        Saavatten kuulla kunnian ensihuollossa ensiviikolla!!

Taidan itse hakea seuraavaksi pyöräksi mummolan navetasta wanhan sotaratsun!!

• siitä saa
        wanhassa wara parempi kirjoitti:

-En tajua miksi peruspyöräilijöillle ei tehdä nykyään KESTÄVIÄ peruspyöriä-

Aivan samaa ihmettelen itse, viikon ajellut uudella (400e tarjouksessa)maksavalla pyörällä.
        Ohjainkannatin lonksuu, vaihteet säädetty alunperin jo päin honkia ja takaheijastin puuttuu.
        Saavatten kuulla kunnian ensihuollossa ensiviikolla!!

Taidan itse hakea seuraavaksi pyöräksi mummolan navetasta wanhan sotaratsun!!

kun hoppihollin pyöriä ostaa !

• Ei mutkia

Käännä pyöräsi ympäri ja katso missä kohtaa vanteessa on pientä sivuttaisheittoa. Kiristä hiukan (max puoli kierrosta kerrallaan) niitä pinnoja jotka oikovat eniten tätä heittoa. Vaikuttaa lähes kaikkiin muihinkin pinnoihin. Toistat tämän muutamaan kertaan ja huomaat että pikkuhiljaa vanteesi on täysin suora ja pinnat kireällä. Pitäisi olla ihan rutiinihommaa jokaiselle miehen kokoiselle. Pakko opetella.

Selvästi muita löysempi pinna on yleensä poikki kannasta navassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3486
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2727
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16