Aloittelijan mailat.

Hatas

Olen aloittamassa golf harrastuksen. Kurssi tuli käytyä ja kohta green card koe.

Nyt pitäisi ostaa jonkinlaista mailasettiä.
Jonkin verran olen netistä ja kaupoista katsellut tarjouksia, ja vaihtoehtoja tuntuu olevan loputtomasti.

Mitä eroa erimerkkisillä halpis sarjoilla on? Esim wilson prostaff, prestige, dunlop, confidence?
Kannanttaako ostaa tollaista halpis settiä jos haluaa mailojen kuitenkin kestävän jonkin vuoden, ettei niitä tarvitsisi heti uusia jos lajiin innostuu enemmänkin.

Miten paljon on eroa wilsonin pro staff ja Di6 rautojen välillä? Hintaa jonkin verran lisää mut onko laadussa niin paljon eroa, että kannattaa ostaa?

-Hatas

13

5707

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flog golf

Käykö Stockmannilla myytävä Dunlopin täyssetti, grafiittivarsilla, jos ekaa kesää harjoittelee ja jossainvaiheessa jopa pelaa muutaman kierroksen.
      Hinta olis 199 euroa, eli ei ainakaan harmiias jos ei innostu peliin. Olivat ainakin ihan käteen sopivia, en erottanu muista kalliimmista jotka oli hyllyssä, joten kannattaako ostaa...

• luulen

ettet saa asiantuntevaa vastausta kuitenkaan annan epäasiantuntevan vastauksen ts. en ole kokeillut useampia merkkejä. Vastaukseni on: Kaikilla niillä opettelee kyllä lyömään. Missään tapauksessa ihan muutamassa vuodessa tuskin haluat uusia mailoja. Uudet mailat ehkä haluat kun händäri tippuu alle kympin, toisaalta olen kuullut tapauksista joissa singelipelaajakin vielä pelaa alkuperäisillä huoltoasemalta ostetuilla halpismailoilla. Jos kalliimmilla merkkimailoilla pelaaminen tuo hyvän olon niin siitä vaan. Mutta älä ajattele liian pitkälle. Kun händäri tippuu alle sen kympin vaikka niin saatat haluta bladet - sellaisia et nyt varmaan ole hankkimassa kuitenkaan. Monet ammattilaisetkin kyllä pelaavat kehäpainotteisilla joten tiedä häntä, mutta ehkä.

• sami++

Itse aloittaessani golfin peluun sain kaverilta hyvän vinkin. Aloittajan kannattaa ostaa halvimmat mailat, mitä löytyy, kun kuitenkaan hän ei pysty sanomaan, minkälaiset mailat hänelle sopivat.

Lisäksi, mielestäni, kannattaa miettiä tunnettujen golfvälinevalmistajien tuotteita, joita voi tarvittaessa korjata, jos niille sattuu jotakin.

Eikä käytetty mailasetti ole mikään huono vaihtoehto aloittelijalle. Ja puolisetillä (raudat SW, 9,7,5 puu-5 ja putteri) pärjää oikein hyvin.

• noinkaan

Kannattaa ostaa halvat laatumailat, ei halvimpia leluja. Käytettyjä kannattaa katsella tietenkin. Aloittelijan kannattaa laskea myös bägille arvoa. Jos ostaa halvimman satasen puolisetin, tulee kaluston laajetessa ostettavaksi myös uusi bägi, mikä nostaa kuluja ihan turhaan.

Itse tein näin: Ostin alennuksesta hyvän ison bägin alle 50€. Golfpörssistä sain sopivat raudat 75€. Odysseun putterin uutena alennusmyynnistä 40€. Väyläpuita saa nyt uutena -40--50% ohvista ja muita tarvikkeita (hanskat, pallot tiit ym) samoin. Näin saan 300 eurolla hyvät välineet vuosiksi, eikä tarvitse aivan halvimmillakaan harjoitella. Nuo uusien vehkeiden alennukset pudottavat hyvin hintaa, jopa alle käytettyjen hintojen. Uutena ostettuna olisin maksanut kaikesta varmaankin 700-800 euroa.

• flog golf

Niin en edellenkää saanut vastausta, mikä olis Stockkalla myynnissä olevan Dunlop setin laatu. Sisältää siis miesten täys setin, bägillä ja mailat putteria lukuunottamatta grafiittivartisia, ruukaako miehet yleensäkkään pelata grafiiteilla vai pelkästään rautavartisilla...

• on hyvä

tasoitus tippuu heittämällä :)

• on hirveen

vaikeeta sanoo jostain setistä jota ei oo edes kokeillu et onks se hyvä vai ei. Itse en ostais grafiittivartisia koska luulen et ne ei kestä samoin kuin teräsvartiset, mutta tämäkin on vain luulo. Naisten mailathan on kai järjestäen grafiittivarrella. Kevyemmäthän ne kai sitten on joka on hyvä. Draivereissahan on melkein aina grafiittivarsi mutta sillä onkin tarkoitus mättää pitkälle ja mitä kevyempi maila sen nopeammin sen saa heilahtamaan. Itse en tiedä miten erottaa hyvän aloittelijasetin lelusetistä ja edes miten tämä lelumaisuus ilmenee. Ketjussa oli kuitenkin joku joka tämän osasi joten luovutan tässä kohden puheenvuoron ... jollekin ...

• on merkkituote

Lelusetin tuntomerkkejä. Lavan kiinnityskohdassa on muovinen rengas ja se on vinossa. Mailat ovat rapisevassa pussissa, jossa on ce- merkki, eikä mitään muuta merkintää missään. Gripit haisevat pahalle, mikä on huonon materiaalin ominaisuus. Ylipäätään on sellaista viimeistelemätöntä työtä. Tiitä ja nastaa ja palloja voi olla mukana vaikka hurumycke ja myyjä ei tiedä golfista sen enempää. Aivan samaa tavaraa myydään eri merkeillä monissa kaupoissa, yleensä jossain Hong Kongissa ja liiterissä ja muissa halparoinamarketeissa.

Tuo Dunlop on vanha merkki urheilussa. Yleensä merkkituotteet ovat ainakin jonkinlaista laatua, joskaan minä en mitään takaa. jos se käteen tuntuu hyvältä, niin luulisin niillä pärjäävän.

• jos tollasia
        on merkkituote kirjoitti:

Lelusetin tuntomerkkejä. Lavan kiinnityskohdassa on muovinen rengas ja se on vinossa. Mailat ovat rapisevassa pussissa, jossa on ce- merkki, eikä mitään muuta merkintää missään. Gripit haisevat pahalle, mikä on huonon materiaalin ominaisuus. Ylipäätään on sellaista viimeistelemätöntä työtä. Tiitä ja nastaa ja palloja voi olla mukana vaikka hurumycke ja myyjä ei tiedä golfista sen enempää. Aivan samaa tavaraa myydään eri merkeillä monissa kaupoissa, yleensä jossain Hong Kongissa ja liiterissä ja muissa halparoinamarketeissa.

Tuo Dunlop on vanha merkki urheilussa. Yleensä merkkituotteet ovat ainakin jonkinlaista laatua, joskaan minä en mitään takaa. jos se käteen tuntuu hyvältä, niin luulisin niillä pärjäävän.

tosiaan löytyy niin kannattaa varoa. Kaikissa mailoissahan yleensä on lavan liitoskohdassa muovinen ferrule mitäsenytonsuomeksi mutta yleensä aika siististi. Ja Dunlop on minunkin käsitykseni mukaan ihan hyvä merkki, mutta kun ei ole edes nähnyt k.o. keppejä niin eipä tuosta oikein mitään voi sanoa.

• pelannut

Mikäli olet saanut varmuuden,että tulet pelaamaan jatkossakin,niin painu alan liikkeeseen ja kysele edellisvuoden settejä tai demomailoja.Jos kärsivällisyys riittää niin odottele ko.paikkojen demopäiviä.Usko huviksesi,aivan uskomattomia tarjouksia.Itse ostin King Cobran kapulat -70 pinnaa poistettuna.Nuo stokat ja urheilukaupat eivät ole meikäläisen suosiossa pelkästään jo henkilökunnan tietämättömyyden takia.

• tehdä noin
        pelannut kirjoitti:

Mikäli olet saanut varmuuden,että tulet pelaamaan jatkossakin,niin painu alan liikkeeseen ja kysele edellisvuoden settejä tai demomailoja.Jos kärsivällisyys riittää niin odottele ko.paikkojen demopäiviä.Usko huviksesi,aivan uskomattomia tarjouksia.Itse ostin King Cobran kapulat -70 pinnaa poistettuna.Nuo stokat ja urheilukaupat eivät ole meikäläisen suosiossa pelkästään jo henkilökunnan tietämättömyyden takia.

Liikkeessä on monia merkkejä joita voi hipalata ja niistä saa tuntumaa. Myös kentiltä voi vuokrata demomailoja ja vakiomailoja. Halvimmillaan kai eurolla saa yhden mailan, joten kokeileminen kannattaa. Näin tietää sitten verrata toisenlaiseen mailaan. Ja ainakin rautamailoja saa kokeilla muiltakin pelaajilta. Sitten kun tietää mitä haluaa, sen voi metsästää juuri tuollaisilla alennuksilla uutena , tai ostaa käytettynä. Hintalaatu suhde on silloin kohdallaan ja mailoista saa omat pois, jos niitä sitten vaihtaa.

• vaikka näin
        tehdä noin kirjoitti:

Liikkeessä on monia merkkejä joita voi hipalata ja niistä saa tuntumaa. Myös kentiltä voi vuokrata demomailoja ja vakiomailoja. Halvimmillaan kai eurolla saa yhden mailan, joten kokeileminen kannattaa. Näin tietää sitten verrata toisenlaiseen mailaan. Ja ainakin rautamailoja saa kokeilla muiltakin pelaajilta. Sitten kun tietää mitä haluaa, sen voi metsästää juuri tuollaisilla alennuksilla uutena , tai ostaa käytettynä. Hintalaatu suhde on silloin kohdallaan ja mailoista saa omat pois, jos niitä sitten vaihtaa.

mutta jos nyt ensimmäisiä mailojaan ostaa niin ehkä kannattaa hiplata niitä eri liikkeiden tarjousmailoja. Jos hiplaa jotain muita mailoja ja jää odottamaan että ne tulee tarjoukseen niin joutuu odottaessa ostamaan golf-pc-pelin jota voi sillä aikaa pelailla ennenkuin saa ekat mailansa. Olinx ilkee ? Joo kyllä vertailu kannattaa tiettyyn rajaan. Entäs jos ei löydä mitään eroo ? Pitääkö vertailla niin kauan et eron löytää vai voiko sit ostaa mitkä vaan ?

• kincob
        vaikka näin kirjoitti:

mutta jos nyt ensimmäisiä mailojaan ostaa niin ehkä kannattaa hiplata niitä eri liikkeiden tarjousmailoja. Jos hiplaa jotain muita mailoja ja jää odottamaan että ne tulee tarjoukseen niin joutuu odottaessa ostamaan golf-pc-pelin jota voi sillä aikaa pelailla ennenkuin saa ekat mailansa. Olinx ilkee ? Joo kyllä vertailu kannattaa tiettyyn rajaan. Entäs jos ei löydä mitään eroo ? Pitääkö vertailla niin kauan et eron löytää vai voiko sit ostaa mitkä vaan ?

ostin minä ensimailoiks

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      343
      2735
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      119
      1512
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1360
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      56
      957
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      924
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      904
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      148
      874
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      78
      862
    9. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      204
      819
    10. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      57
      815
    Aihe