Voiko täytekakkua tai voileipäkakkua pakastaa?
Miten se sulatus sitten... mikroon ei taida voida ainakaan laittaa.
Osaisiko joku neuvoa?
Voiko pakastaa
5
4731
Vastaukset
- Viialan flicka
Kuorruttamattoman, hillolla ja kermiksellä täytetyn kakun voi ainakin pakastaa, päällysteistä riippuen myös koristellun. Ainakin kinuski ja kermavaahto kestää pakkasen, samoin suklaarouhe. Jos on tärkeät bileet tiedossa, niin kannattaa tehdä pieni koekakku ja kokeilla sillä.
Sulatus hitaasti jääkaapissa. - olen
pakastanut päällisineen kaikkineen. Maku ihan ok,mutta ulkonäkö on sitten eri asia. En kylläkään ole koristeita laittanut pakkaseen...
- kkkkkkkkkkkkkk
Kakut voi pakastaa, mutta kannattaako tuo. Täyskärit ja voileipäkakut on parhaimmillaan kun ne on tehty 1-2 päivää ennen tarjoilua (koristeita voi sitten rustata tarkemmin vaikka juhlapäivän aamuna).
Jos kakkuja pakastaa on ne sulatettava hitaasti jääkapissa - eli otettava viimeistään juhlaa edeltävänä päivänä jaakaappiin ihan rauhassa sulamaan.
Jos sulamista kiirehtii huoneenlämmössä tai varsinkin vaikkapa miedossakin uunin lämmössä, menee koko hoito ihan vetiseksi mössöksi.- ap. tarkottanut
sitä että voiko kakkuja pakastaa jos niitä jää juhlista yli?
Me ainakin ollaan pakastettu mutt ei kande kauheen kauan antaa olla pakkasessa.Ja sulatus tosiaan hitaasti jääkaapissa.Täytekakut ollaan kyllä ihan päällyksineen kaikkineen pakastettu ja maku on ollut ihan ok, näkö sensijaan ei =)
- rotissööri
Kerma- ja hillopohjaiset täytekakut voi pakastaa. Sen sijaan majoneesi ei sovellu pakastettavaksi, eli voileipäkakku ei käy. Kaupassahan myydään myös valmiita täytekakkuja pakastettuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584