Åland = Finska Kongo?
Nu är det ju så bara synd nog.
Ni vill bara ha egen valuta, flagga, stat m.m.
mindre skatt att betala än fastlänningar.
hoppas ni får allt ni vill nån dag så att ej Finland behöver sätta sina skattepengar på
er och allt annat dit.
Hoppas ni klarar er efter det... jag tror inte det jag.
Bästa minnet är när jag gick er restaurangskola i tiden (1997-98) så sade vice rektorn till mig och min kompis( vi är från fastlandet) två saker;
Han kan ej tåla karlar med långt hår och "sådana"
som kommer från fastlandet.
Ganska oroväckande karl med sina tankar.
Jag gillade tanken i tiden att komma till Åland och studera, men Ni lyckades mycket bra på få mig att hata Åland på alla vis.
Fint är det på Åland på sommaren men det är det ända goda jag kan tänka på om Åland.
Jag tänker alldrig mer komma till Åland eller köpa era varor.
Kanske Finland borde ge er till Sverige?
Det skulle ni säkert gilla?
Åland = Finska Kongo?
3
3697
Vastaukset
Jag har svårt att tro att någon på ngon skola skulle säga sånt som du berättar. Långt hår har ålanning också, det är väl inget konstigt med det. Och nu betalar vi skatt och så har vi väl rätt att få någonting hit också för dom pengarna.
Det där med Kongo har jag aldrig förstått.
Trevlig sommar önskar
en nöjd ålanning- stanger
Hej hör du...
Om det finns rasism så på Åland.
Speciellt killar på Åland gillar inte när fastlänningar kommer och ha roligt med era käringar. Ganska så inomvända och finskhat
tycks det finnas.
Men kanske du är annorlunda? hoppas det...
Hoppas också att det finns lite fler som du
nuförtiden på Åland.
Men som sagt, så sade min min vice rektor på
restaurangskolan 1998. Finne hatare som han är.
- Ja ja
Hej "stanger" du är ju från HELSINKI så vad vet du om Finland ???????
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 474531
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on184469Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h633520Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist443493Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai903350En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛143307Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1662876Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?52590- 252479
Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....
Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta192077