Ostin kaupasta mantelimassaa (200g) ajatellakseni leipoa siitä jotain. Mutta en tiedä mitä :D
Aion toki googlettaa (sitähän minulle varmasti täällä jankutetaan), mutta tuli vain mieleen että jos joku palstalla kävijöistä itse käyttää mantelimassaa ja tietää hyvän ohjeen. Jonka sitten voisi minulle paljastaa. Olisin kiitollinen siitä :)
Kadotin ohjeen jossa mantelimassaa tarvittiin, ja peräti sitä ohjetta varten ostin kyseistä ainetta. Hyvä minä! :D Mutta niin. Nyt tarvin todella apuanne!
Mihin leivonnaisiin mantelimassaa?
4
5799
Vastaukset
- ideoita..
Mulla on kans joskus tapana ostaa mantelimassaa ilman sen suurempaa syytä! :) Tykkään leipoa kaikenlaisia omia sovelluksia ja sähellyksiä ja silloin tällöin heitän massaa mukaan. Tällaisia oon "keksinyt" mantelimassasta:
-tee pullia ja paina pieni pala mantelimassaa pullan keskelle ja vaikka nokare voita ja ripaus sokeria perään, voitele munalla ja eikun paistamaan! Tulee hyviä!
-muropohjan päälle marjoja, joiden päälle mantelimassaa paloina tai rouheena. Paista.
-massaa voi murustaa myös esim. piirakkataikinaan ja siitä voi tehdä leivosten/kakkujen päällisiä kaulimalla massa ohueksi. Ehkä massa voisi sopia pikkuleipienkin raaka-aineeksi! Esim. murotaikinapikkuleipien päälle pienempi "pikkuleipä" kaulitusta mantelimassasta...- Nyt sitten leipomaan :)
Kiitos tuhannesti neuvoista! Nyt vain heti leipomaan kaikenlaista mukavaa. :)
- sanu
Mä olen tehnyt ihania mantelimuffineja. Ohje tässä:
1,5 dl sokeria
120 g voita
70 g mantelimassaa
2 munaa
2,5 dl vehnäjauhoja
1,5 tl leivinjauhetta
Vatkaa pehmeä voi, hienoksi raastettu mantelimassa ja sokeri vaahdoksi
Lisää munat yksitellen ja vatkaa hyvin.
Sekoita leivinjauhe vehnäjauhojen joukkoon ja sekoita nostellen taikinaan.
Jaa taikina muffinivuokiin.
Paista 200 asteessa noin 15 min.
Voit ripotella päälle ennen paistamista mantelin tai pähkinän paloja, omenalohkoja suklaata tms. - napostelija
joo mäki etsin ohjetta jossa tarvitaan mantelimassaa muffinssit kuulostaa hyvältä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670