Mistä löytyy vastakaarijousen valmistus ohjeita?
keRTOKAA
5
2532
Vastaukset
- kirjastosta
Kyseinen opus on Arma Fennica 4 - Suuri jousikirja
Löytyy paikalliskirjaston tietokirjaosastolta ihan varmasti. Ellei löydy niin se maksaa ja sen voi tilata täältä.
http://www.armafennica.fi/index.php?action=products&show_type=0&sort_type=0&dir_type=0
Tässä sivun tarjoama kuvaus:
"Arma Fennica 4 Suuri Jousikirja
Suuri Jousikirja on jousiaseiden, -ammunnan ja jousimetsästyksen suomalainen perusteos. Kirjassa on esitelty havainnollisesti jousiammunnan tekniikka, jouset, nuolet, nuolen käyttäytyminen, jousen ja nuolen rakennusohjeet, jousiammunnan varusteet, jousimetsästyskertomuksia, Suomen jousiammunnan historiaa ym. Kirjalle on myönnetty Vuoden Urheilukirjojen kunniakirja. Sopii kaikille jousista, jousiammunnasta ja jousimetsästyksestä kiinnostuneille. 202 sivua."
hinta 44 euroa - Kiinnostunut aloittelija
The Traditional Bowyer's Bible, Volume 1
by Hamm, Jim.
Löytyy esimerkiksi Akateemisesta kirjakaupasta. Tai ainakin tilaavat sen sulle.
Teos on englanninkielinen ja hyvälläkin enkuntaidolla tarvii alussa paljon sanakirjaa avuksi, outoja puulajeja, tekniikoita jne.
Vaan ei ole mikään mahdoton teos. Ite oon sen lukenut kannesta kanteen pariinkin kertaan, hyviä ohjeita ja paljon. Ei tosin vastakaarijousesta sinänsä, mutta periaatteessa se valmistetaan samalla lailla kuin myötäkaarinenkin.
Ero on vain se, että jousen päät taivutetaan vedellä ja kuumuudella toiseen suuntaan. Tämän selvitin niinkin mielenkiintoisesta paikasta kuin Mongolian suurlähetystöstä. Tai he selvittivät mistä selvittivätkin. Mukavia heppuja vaikka homma kestikin.
Tsekkaa viestini ylempää, pitäiskö perustaa joku oma kerho, foorumi tms. jousien rakentelijoille?- opaskirja
Paras on Veikko Virran kirjoittama kirja jousen valmistamisesta.
- r. hood
opaskirja kirjoitti:
Paras on Veikko Virran kirjoittama kirja jousen valmistamisesta.
minuulekin tuo veikko virran kirja on paras, joskin ainoa, mitä olen lukenut..
sen pohjalta olen yhden puu/lasikuitujousen valmistanut.. tosin aihion vasta, projekti jäi jäihin, mutta nyt ois tarkotus tehä loppuun..
hyvä ja selkeä kirja kieltämättä. kirjastosta saa lainaks. - r. hood
tuollanen foorumi on jo olemassa, ite oon sitä vähän lukenut.. nyt laiskottaa sen verran etten jaksa suoraa linkkiä ettiä teille, mutta oisko se peräti perinnejousi.fi
jokatapauksessa googlesta löytyy vaivatta.
jos joku harrastaa ammuntaa ja jousien rakentelua, eikä tiedä tota foorumia, niin EHDOTTOMASTI suosittelen tuonne hakeutumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562821
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541719Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461694Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1511459- 721420
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3251308The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut181211Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m661026- 1561016
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek25985