appuu äkkiä :D kiitos
paras konsti saada onnistumaan possun sisäfile(kokonainen, n. 1 kg) uunissa ilman paistomittaria.
Ei jaksa/kerkiä etsimään nyt ohjetta.
pitääkö ottaa ensin pannulla väriä pintaan?
pitääkö kääriä lopuksi folioon ennen tarjoilua?
vaimolle pitäisi kokata herkkua ;)
Kiitän jo etukäteen!
(possun) sisäfile
7
1942
Vastaukset
- rotissööri
käytä paistopussia ja yhden kilon filee uunissa yksi tunti. Uunin lämpötila ei yli 120 astetta. Hieman makua ja väriä voit pintaan saada jos sitten käytät paistopannulla voin kanssa, kuten ehdotitkin. Tee sinappiakastike sekoittamalla pari ruokalusikallista sinappia kahteen desilitraan smetanaa. Jos on liian löysää lisää puoli ruokalusikallista vehnäjauhoja tilkkaan kylmää vettä sekoitettuna. Joukkoon voi myös höylätä pienen sipulin, tai käytä kaupasta saatavia valmiita kastikkeita. Tarjoile siivuiksi leikattuna.
- naminami
Suuret kiitokset!!
Eiköhän ruuat tänään onnistune :) - vanha kokki
Minkähänlaisesta potsista on ollut kyse, kun on kilon painoinen sisäfile. Tavallisestihan nuo painavat alle puolenkilon.
- naminami
tää potsi on jo vakuumissa, joten vaikea mennä sanomaan :D
Kyllä 1,052kg on painoa. marinoitu possun sisäfile poutulta !! - vesikate
naminami kirjoitti:
Kyllä 1,052kg on painoa. marinoitu possun sisäfile poutulta !!punnitsepa mielenkiinnosta paljonko on jäljellä kypsennettynä.
- T.epi
naminami kirjoitti:
Kyllä 1,052kg on painoa. marinoitu possun sisäfile poutulta !!No joo, Poutun sivujen mukaan lihapitoisuus 77% eli 810 grammaa olisi lihaa. Ja lihan alkuperähän taitaa olla tanska. Poutun muutkin lihat ties mistä, broitsu brasiliasta (pakasteena Suomeen tuotu, ei mainintaa).
http://www.pouttu.fi/pihvit_maripossusisa.html
Itse olen Treen kauppahallista ostanut kerran kun isoja sisäfileitä halusin, niin 3 kpl, joiden painot oli 2kg yhteensä, eli noin 660 grammaa kappale, ja ne oli siivottu pinnaltaan hyvin. - vanha kokki
T.epi kirjoitti:
No joo, Poutun sivujen mukaan lihapitoisuus 77% eli 810 grammaa olisi lihaa. Ja lihan alkuperähän taitaa olla tanska. Poutun muutkin lihat ties mistä, broitsu brasiliasta (pakasteena Suomeen tuotu, ei mainintaa).
http://www.pouttu.fi/pihvit_maripossusisa.html
Itse olen Treen kauppahallista ostanut kerran kun isoja sisäfileitä halusin, niin 3 kpl, joiden painot oli 2kg yhteensä, eli noin 660 grammaa kappale, ja ne oli siivottu pinnaltaan hyvin.karjua, jolloin paino saattaa olla tuo kilo/filee, mutta siitä pitäisi mainita, että kyseessä on karjun liha, eikä emakko. Urossika eli karju on huomattavasti kookkaampi kuin vaimonsa, mutta sen lihassa on usein epämiellyttävä virtsan haju ja maku.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358