Hyvä työpaikka?

ominaisuudet?

Millainen on hyvä työpaikka? Koostuuko se mielestänne:
1) positiivisesta yhteishengestä,
2) kannustavasta ja opastavasta esimiehestä,
3) inhimillisestä arvomaailmasta,
4) kohtuullisesta palkasta,
5) urakehitysmahdollisuuksista,
6) mielekkäästä työn sisällöstä,
7) työpaikan hyvästä sijainnista,
8) työtilojen viihtyisyydestä,
9) oikeudenmukaisuudesta,
10) luottamuksesta kaikkien osapuolien kesken,
11) vai jostain muusta,
12) tai kaikista näistä yhdessä?

6

2118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monisanaisuutta

      Kohta 4 ja 6 sisältävät muutkin kohdat.

    • maria.helsinki

      Ei auta, vaikka itse työ olisi mielekästä, vastaisi koulutusta ja olisi peräti kohtuullisen hyvin palkattua, jos työpaikalla on huono henki.

      Ei jaksa joka aamu mennä töihin kuuntelemaan kateellisten kollegoiden nälvimistä...

      Jouduin nimittäin lähtemään (irtisanouduin) yhdestä sen tyyppisestä työstä, eli kokonaisuus oltava kunnossa, jotta siellä voi olla.

    • koostuu

      Huono työpaikka koostuu
      1)eripuraisesta ja "meitsi pelaa pallon yksin" jengistä
      2)osaamattomasta ja herkkähipiäisestä esimiehestä, joka ei ole koskaan oikeita töitä tehnyt, eikä tee
      3)kastijakoisesta maailmasta
      4)sama palkka kaikille tyyliin volgan lautturi on palkkansa ansainnut, ryypätköön jos haluaa
      5)urakehitys kuuluu vain ansioituneimmalle(Johtaja), mitä korkeammalla Johtaja on muihin älykkäisiin nähden, sitä parempi, parasta on jos muut älykkäät saadaan ulos yrityksestä - keinoja kaihtamatta:)
      6)kyllähän duunari paiskii - siitähän sille maksetaan, mieletön työ on ihan yhtä hyvä kuin kehittäväkin työ, korkea tuotto on tärkeintä
      7)sijainti mahdollisimman kaukana metsän keskellä
      8)työtilat saa olla logistisesti perseestä, pimeät, kylmät ja kalseet
      9)epäoikeudenmukaisuus on kunnia-asemassa, kiitetään ja palkitaan juopot ja laiskat - rehdit ja reippaat jätetään huomiotta - ei edes selkään taputeta
      10)selän takana tapahtuva juonittelu on osa menestyvän yrityksen strategiaa
      11)oleellisinta on että uudet työntekijät palkataan sieltä mistä halvimmalla saadaan, kyllä se halpuus ratkaisee, kaikki ketsupit maistuu samalta, ainakin jos itse ei henkilökohtaisesti joudu ketsupin kanssa samaan pöytään
      12)kaikista näistä on perusvenäläinen, 5-vuotissuunnitelmaan perustuva yhden johtajan ja määrittämättömästä (laadukkuudesta ja) määrästä (vuokra-) työntekijöitä koostuva yritys tehty.
      Ja vielä on pystyssä - vaan kuinka kauan ?

    • ovat tässä

      Mulla on aika kovat vaatimukset nykyaikaan.

      1. Maksetaan palkkaa työntekijöille ja ajallaan.
      2. Töissä tehdään töitä ja jokainen tekee osansa
      3. Toisille ei vittuilla ja kaveria autetaan, ilman että aletaan marista ettei tämä minun tehtäviini kuulu

      Tällainen työpaikka minulla oli 80-luvun lopussa ja siitä nämä tuli mieleen. Vaikkakaan päällikkö ei ehkä kakkoskohtaa aina täyttänyt, mutta toisinaan sekin sai ahkeruuskohtauksia.

    • Peppilotta.....

      (1 ja 3)Inhimillinen arvomaailma on tärkein. kerran olin harjoittelupaikassa jossa haukuttiin romaneja. (Suvussani on mustalaisia.)Siellä myös haukuttiin johtajia ja muita vähemmistöjä jatkuvasti. Ja koko porukan henki tuntui pakkotyöltä. Hankala oli kysyäkään mitään kun ei luottanut kehenkään. Mutta en pillahtanut kuin kaksi kertaa itkuun. Mikä oli mielestäni hyvä.

      (5) urakehitysmahdollisuus. Ei välttämättä kovin tärkeä jos on muuten hyvä paikka ja arvot korkeammalla esim. harrastuksessa tai kodissa. Työ on minulle vain työtä mutta siellä olisi ihan kiva viihtyäkin.

      (7) tärkeä koska aika ärsyttävää on lähteä joka aamu pyörällä tai kahella bussilla töihin. Ja vaikka autoilu mahdollisuus olisikin niin kyllä unelmapaikka olisi oman talon takana ja vielä joku mäki edessä ettei sinne suoraan näe.

      Muista nyt en osaa sanoa mitään.

    • koska tekee

      ja mitä tekee..

      Tällä viikolla hiljaista, joten lähdin kalaan kahtena päivänä.

      En laiminlyö tehtäviäni, koska kaikki asiakkaat ovat lomilla.

      Paperityöt on tehty, ja pomo antoi luvan relata.

      Syksyllä taas hommat tiivistyvät, ja pomot ovat kannustavia ja tukevat kiireaikoina.

      Kun on lepposampaa, saa itse päättää tekemisiään. Eli etätyötä kotoa silloin kun on saumaa siihen, eikä keksitä turhaa täytehommaa hiljaisina aikoina.

      Palkka mielestäni hyvä 45000e/A bonus2-4ke.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe