"Linnan neito" vai itsenäinen nainen?

heinäkuu

Ottaisiko mies, jos voisi valita. Entisajan naisen, joka oli kaikin puolin riipuvainen miehestä? Vai nykyajan tasa-arvoisen ja itsenäisen kumppanin?

16

1856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoijakkaa

Jokainen mies kyllä kertoo haluavansa itsenäisen ja riippumattoman naisen.... vaikka todellisuudessa he eivät selviä sellaisen kanssa.
      Kun nainen esim. tienaa enemmän kuin mies, pärjää urallaan paremmin kuin mies, viettää enemmän aikaa kavereiden kuin miehen kanssa tai tekee kaikki päätöksensä itsenäisesti, ei miehen itsetunto kestä tätä, vaan hän alkaa haikailemaan avuttomamman ja tukea tarvitsevan neitosen perään.
      Niin se vain menee.

• TANDEMILLA

eikä muuta voi sanoa kuin just noin, koska sen "avuttoman" voisi siirtää sivuun kun on tarpeeksi saannut siitä "avuttomasta tyhmästäkin ja niiiiiiiiiiiiin hiiiiiiiiirrveeeeeeeeeeeeestä.
        täh harmittaako kun et onnistunut.

• Kypsä aviomies

Okei. Sun mielestä noin.

Ota sitten MUN vaimo joka on juuri sellainen "avuton".

Mitään ei voi tehdä ilman häntä. Jos lähdet esim. puoleksi tunniksi kahville OMIN PÄIN niin sitten käydään kolme päivää parisuhdekeskustelua ja tentataan että mikä vikana kun ei seura kelpaa.

Rakkautta pitää vannoa 2-20 kertaa päivässä. Muuten herkälle naiselle tulee ahdistus josta mies kärsii tietenkin kaksi kertaa enemmän kuin nainen.

Kyynelillä voi kiristää mitä tahansa. Hyvästi kalareissu, hyvästi ne vuosittaiset kaksi kavereiden kanssa vietettävää iltaa.

Ja se mustasukkaisuus. Aijai, katsoit 50millisekuntia liian kauan tissiliivimainosta. Tänä iltana sinä syöt sitten näkkäriä ja vettä saatanan kurja miespaska.

...

Kelpaako? Tämä on totuus.

• 2553
        Kypsä aviomies kirjoitti:

Okei. Sun mielestä noin.

Mitään ei voi tehdä ilman häntä. Jos lähdet esim. puoleksi tunniksi kahville OMIN PÄIN niin sitten käydään kolme päivää parisuhdekeskustelua ja tentataan että mikä vikana kun ei seura kelpaa.

Rakkautta pitää vannoa 2-20 kertaa päivässä. Muuten herkälle naiselle tulee ahdistus josta mies kärsii tietenkin kaksi kertaa enemmän kuin nainen.

Kyynelillä voi kiristää mitä tahansa. Hyvästi kalareissu, hyvästi ne vuosittaiset kaksi kavereiden kanssa vietettävää iltaa.

Ja se mustasukkaisuus. Aijai, katsoit 50millisekuntia liian kauan tissiliivimainosta. Tänä iltana sinä syöt sitten näkkäriä ja vettä saatanan kurja miespaska.

...

todistit just tällä

• kokenut kanssa
        Kypsä aviomies kirjoitti:

Okei. Sun mielestä noin.

...

on todella ikävä asia=(... Itse kärsin sitä miehen puolelta. Onneksi tajusin lähteä, ennenkuin oma polla sekos. Nyt helpompaa, vaikka olenkin yksin. Toisinaan kaipaa parisuhdetta, mutta toisaalta ei uskalla alkaa uutta.

• Kypsä aviomies
        kokenut kanssa kirjoitti:

on todella ikävä asia=(... Itse kärsin sitä miehen puolelta. Onneksi tajusin lähteä, ennenkuin oma polla sekos. Nyt helpompaa, vaikka olenkin yksin. Toisinaan kaipaa parisuhdetta, mutta toisaalta ei uskalla alkaa uutta.

Juuh. Mustasukkaisuus on perseestä.

Meillä tosin normaalin mustasukkaisuutensa lisäksi vaimoni vaatii että minä olen hänestä mustasukkainen. Siis vaatimalla vaatii vaikkei anna mitään syytä olla vahingossakaan.

Tuostakin tulee välillä riitoja, hän kertakaikkiaan mittaa suhdettamme sillä kuinka mustasukkainen olen- vaikka itseasiassa olen täysin varma että aihetta ei ole ja siksi en koe sillekään tunteelle mitään tarvetta. Hänen mielikseen joskus LEIKIN mustasukkaista aivan typeristä asioista, itseäni se lähinnä nolottaa mutta... noh. Ehkä sillä taas vältetään riita.

Välillä kun toi vaimo on mustasukkainen käy väkisinkin mielessä että pitäisköhän sitä sitten elää odotusten mukaan kun kerran jo kärsin rangaistuksenkin siitä mitä en ole tehnyt. Tää suhde on siis oikeastaan alkanut kierouttaa munkin perusarvojani.

• <Mies29>

"viettää enemmän aikaa kavereiden kuin miehen kanssa"

Päivästä suurin osa käytetään käytetään töissä ja työmatkoilla vähintään, nukutaan, herätään, käytetään aamutoimiin tai valmistaudutaan nukkumiseen. Jos jäljelle jäävästä loppuajasta on enemmän kavereidensa kuin miehen kanssa, niin eihän sillä naisella tee yhtään mitään.

• KEIKKAKEKE
        <Mies29> kirjoitti:

Päivästä suurin osa käytetään käytetään töissä ja työmatkoilla vähintään, nukutaan, herätään, käytetään aamutoimiin tai valmistaudutaan nukkumiseen. Jos jäljelle jäävästä loppuajasta on enemmän kavereidensa kuin miehen kanssa, niin eihän sillä naisella tee yhtään mitään.

MUN NAINEN ELÄINRAKAS.KAUNIS.HAUSKA.VÄRIKÄS.SYMPAATTINEN.
        IHANA.JUMALAINEN.SENSUELLI.KAUNIS.NIMELTÄÄN ANNE.
        LINDA.SAIJA.MARIKA.HENNA.TIIA.LINDA.SAARA.MARIKA.
        MIIA.LINDA.HANNA.

• ajattelin minäkin
        <Mies29> kirjoitti:

Joo ihan sama lause pisti itseänikin silmään heti! Se on jotenkin sitten muka hienoa että ei juurikaan vietetä yhdessä aikaa vaan pyöritään ennemminkin kavereiden kanssa? Kait nyt toimivassa parisuhteessa ainakin normaalitilanteessa molemmat osapuolet sentään lähtökohtaisesti haluavat olla toistensa seurassa. Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?

• aikuinen mies

Kyllähän sellaisen sopivan avuttoman vaimon mielellään kainaloon koppaisi. Kunhan osaa hoitaa kotihommat.

Minua ei haittaa naisen "elättäminen". Taidan olla vähän vanhanaikainen.

• voisi olla

hauskaa heittäytyä linnan neidoksi, mutta pitemmän päälle se voisi kyllästyttää.

• Kukkomies

Nyt kun asiaa ajattelen niin en näe toista toista huonompana. Aika erilainen suhdehan tuosta tulisi mutta en kumpaakaan systeemiä huonona näkisi.

Ehkä jos se riippuvuus on kovinkin kahlitsevaa niin sitten iskisi ahdistus. Toisaalta jos toinen olisi niin hirveän itsenäinen niin sitten voisi tulla mieleen että onko tässä suhdetta nyt ollenkaan ja mikäs minä taas tässä jutussa olinkaan, mihin minua tarvitaan...

Voisin kuvitella olevani onnellinen kummankin tyyppisen kanssa. Väittäisin ettei väliä oikeasti kunhan hommassa pysyy joku järki sentään...

• Kodin Ulkopuolinen Ritari

Sellainen joka hoitaa kaikki kodin asiat täysin ja on kodin kuningatar! Tälläisestähän on avuttomuus ja riippuvuus todella kaukana. Kunnon emäntä tekee mitä vaan, ja päälle.

Ne on juuri nää nykyajan uusavuttomat kun eivät enää mitään osaa! Ennen sellainen ei käynyt laatuun!

• Metallimies

Entisajan nainen riippuvainen miehestä? Onko historian tunneilla nukuttu? Ennen(kin) miehet kuolivat nuorempina kuin naiset. Oli myös sotia yms. Ne naiset vasta toimivatkin itsenäisesti. Jos ja kun mies kuoli, ei ollut yhteiskunta auttamassa. Suvulta ja naapureilta sai sen avun, mitä sai, mutta samanlaista rahvasta kun nämäkin olivat, ei se paljon auttanut. Muiden passattavia ja elätettäviä linnaneitoja oli luokkaa 0,001 promillea naisista.

Mutta itse kysymykseen. Ihmettelen, jos kukaan täysijärkinen haluaa jomman kumman ääripään. Järkimies kai etsii tasaveroista kumppania rinnalleen jakamaan elämän ylä- ja alamäet. Nykyään tasa-arvo ja itsenäisyys ovat valitettavasti toisensa pois sulkevia. Nimittäin itsenäisyys mielletään niin helposti itsekkyydeksi ja neuvotteluhaluttomuudeksi.

Jos parisuhde on kumppanuussuhde eikä jomman kumman osapuolen sanelupolitiikkaa, joutuvat tasavertaisuuden edessä molemmat osapuolet joustamaan itsenäisyydestään. Se olisi tajuttava niin miesten kuin naistenkin.

Keskitien miehenä oma ihannekumppanini, jonka onneksi olen jo löytänyt, kulkee hänkin keskitietä. Tasa-arvoinen suhde, jossa molemmat tunnustavat toistensa vahvuudet ja heikkoudet. Molemmat ovat valmiita kompromisseihin, kun niihin tarvetta tulee. En pidä sitäkään pahana, että tuo silti kaipaa kovasti hellyyttä ja hyvänäpitoa ja sopivasti palvontaa. Ja pukeutuukin kuin linnanneito :)

• jurpooo

Ei tossa mitään järkeä ole.. Sitä linnanneitoa ei enää sais vaikka haluais, ja Suomalainen nainen on niin tasa-arvoinen kumppani, ettei tasa-arvoisemmaks enää pääse...
      kun jo nyt ampuu ylitte se "tasa-arvoisuus"
      (vielä valittavat aina kuitenkin omia olojaan)

Paremmin vois kysyä, että "ottaisitko lottovoiton jos saisit?"

• aloittaja

Kysymyksen olikin tarkoitus herättää erilaisia mielipiteitä, ja keskustelua. Tavallaan kaikki kysymykset ovat täällä turhia. Elämässä on paljon tärkeimpiäkin asioita, mutta kaikkea pitää kokeilla. Osallistumista myös Suomi24 palstalle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2917
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2435
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2273
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2179
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1616
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1593
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    10. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      32
      1423
    Aihe