House of the rising sun coverit!

Retku

Kuinka helevetin moni on esittänyt kyseisen biisin?

Ainakin:

Dylan
Animals
Ventures
Frijid Pink
Nina Simone
Duran Duran
Muse
Danny
Gregory Isaacs
Joan Baez
Jimi Hendrix
White Stripes

16

2018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunkku Krimbo

      koserteissa tänä vuonna ainakin:

      MANFRED MANN'S EARTH BAND

    • Aclertbuz
      • rokki-kukko

        Geordie, Brian Johnsonin johdolla veti mielestäni aikanaan kyseisen biisin tosi komeesti. Etikkääpä kyseinen versio käsiinne!


      • Retku

        Frijid Pinkin versio.


      • Dave Van Ronk

        Linkissä on muutama suorastaan historiallinen tulkinta. Itse lauluhan on satoja vuosia vanha, mutta Van Ronk teki siihen kuuluisan sovituksen, jonka Bob Dylan kähvelsi ensimäiselle LP:lleen. Dylanilta sovituksen kähvelsivät Animalsit. En tiedä miten juttu sovittiin, mutta Van Ronkin nimeä ei näy missään levyetiketissä. Olen luullut, että Van Ronk ei itse ole House of the Rising Sunia levyttänyt, mutta tuolla linkissä on DAVEN ESITYS.

        KIITOKSIA Aclertbuz.

        Muita historiallisia esityksiä tuolla ovat Woody Guthrie ja Leadbelly. He ovat ajalta ennen Van Ronkia. Josh Whiteä en löytänyt.


      • Dave Van Ronk
        Dave Van Ronk kirjoitti:

        Linkissä on muutama suorastaan historiallinen tulkinta. Itse lauluhan on satoja vuosia vanha, mutta Van Ronk teki siihen kuuluisan sovituksen, jonka Bob Dylan kähvelsi ensimäiselle LP:lleen. Dylanilta sovituksen kähvelsivät Animalsit. En tiedä miten juttu sovittiin, mutta Van Ronkin nimeä ei näy missään levyetiketissä. Olen luullut, että Van Ronk ei itse ole House of the Rising Sunia levyttänyt, mutta tuolla linkissä on DAVEN ESITYS.

        KIITOKSIA Aclertbuz.

        Muita historiallisia esityksiä tuolla ovat Woody Guthrie ja Leadbelly. He ovat ajalta ennen Van Ronkia. Josh Whiteä en löytänyt.

        Todella hieno versio on Texas Alexanderin esitys, joka löytyy tuolta samasta linkistä. Se taitaakin olla ensimäinen levytetty House of the rising sun-versio.


    • Whildi

      The Animals on kylläkin kirjoittanut itte koko biisin! Sladella on hieman saman tyylinen kappale (sointukulku) kuin House of the Rising Sun, mutta biisin nimi on the Shape of Things to Come! Tietääkö kukaan.. Tuo ei muuten ole Sladen omaa käsialaa.. Mutta kuulostaa todella hienolta siitä huolimatta!

      • verberth

        ..ihan hienon version ko.kappaleesta,mutta biisin tekijä on tuottelias mutta tuntematon "Trad".


      • ei ei ei ei ei

    • ...mä luulin, että suomiversion teki ensimmäisenä Lasse Mårtensson.

      • Ibadan

        Ilkka Lipsanen ei ole ikinä levyttänyt tätä kappaletta.


    • fopopfoiif

      aloituksessa sanottiinkin ESITTÄNYT ei äänittänyt, lue niin että ymmärrät .

    • ....................

      Virve Rosti ainakin.

      Yksi versio, jota ei koskaan esitetty kuin ilmeisesti jammailuluonteisesti, oli Saara Suvannon tulkinta. Veti kuulemma hienosti, ja jälkeenpäin onkin harmiteltu, ettei tuon luokan laulajan kanssa tajuttu tehdä cover-levyä. Harmi, ettei päässyt, eikä enää pääse, kuulemaan kyseistä versiota.

    • cassufani
      • davefani

        Dave Lindholm on myös levyttänyt The house of the rising sunin v.1998 Just kokopitkällään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      93
      1744
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1216
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1104
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      391
      842
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      43
      817
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe