Ajattelisin ostaa uuden pyörän js tulin siihen lopputulokseen, että pyörä olisi joko Nishiki Ultra Pro tai Tunturi F600. Tarkoituksena olisi ajaa työmatkoja ja vapaa-ajalla pitkää lenkkiä. Maasto pitää sisällään tasaisia hiekkateitä, mutta suurimmaksi osaksi asvalttia. Onko kokemuksia? Mitä Te suosittelisitte?
Nishiki vai Tunturi?
8
15415
Vastaukset
- valitsisin tietysti
suomalaisen pyörän, eli Nishikin.
- top trane
Osta bigfoot pyörä, sillä pääsee paremmin ja näyttää paremmalta.
Niskahikeä en suosittele, sillehän nauretaan jo pelkän nimen perusteella.
- molempia
Jos kerran jo tiedät kaksi vaihtoehtoa, mene liikkeeseeen ja kokeile. Ei niillä pitkästi tarvitse pyörähtää kun tietää jo pääasialliset käyttöominaisuudet.
Itse viimeksi tuollaista pyörää ostaessani kokeilin sekä Tunturia että Nishikiä. Silloin, noin viisi vuotta sitten, valitsin itselleni Nishikin. En tiedä oliko se parempi, mutta en vain saanut koejoissani oikein Tunturin vaihteden toimintaa tuntumaan hyvältä.
Mielestäni itse kokeileminen on parempi valinnan kriteeri kuin se mitä joku "asiantuntija" kirjoittaa netissä. - Oiva Pyrkijä
alla "Bianchi camaleonte IV" -ketjussakin mainittiin, ei näillä fitnesspyörillä mitään hiekkatiellä tee.
Vaikka näissä onkin 26mm renkaat, joilla voinee soralla varovasti ajaa, on ajo kuin kuulalaakereilla vetelisi, jos irtosoraa on hiukankin alla.
Eipä tuollaiset vanteetkaan ole tarkoitettu soratien tärähdyksiin ja "nimismiehen kiharoihin", joten epämukavuuden lisäksi tulee ajelu melko varmasti kalliiksikin.- fitness pyörällä ajava
Fitness pyörällä (itsellä Nishiki Comp) voi ajaa ihan huoletta hiekkateillä, ei ne vanteet siitä mutkalle meni. Isoimmat sepeli-kasat voi kyllä jättää väliin.
Itse valitsin kakkospyöräksi Nishikin Comp-mallin, jossa on myös melko kapeat renkaat. En koe sitä mitenkään vaijeana ajettavana hiekkatiellä.
Tuohon hintaan saisi kuitenkin jo maantiepyöränkin tai crossarin.En ymmärrä maahantuojien hinkua myydä fillareita suoralla tangolla, kun kippurasarvi ei voi tulla montaa euroa kalliimmaksi tehtaalla asennettuna. Se antaa kuitenkin paljon enemmän otevaihtoehtoja, jolloin kädet eivät puudu niin helposti.
Kokeile OLMO:n ja Bianchin halvimmat maantiepyörät ja vaikkapa KONA:n ja Cannarin Crossari. OLMO:n saa Campan osilla tonniin. Itselläni oli tuota alla olevaa vastaava juuri samanlaisessa käytössä ja olin erittäin tyytyväinen, kunnes joku narkki varasti sen. Tilalle hankin samaa merkkiä, mutta pykälää paremman. Tuo hiilikuituhaarukka tuo mukavuutta juuri huonolla tiellä, koska se joustaa, mitä alumiini haarukka ei tee.
http://www.velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=200_204&products_id=532- Rautapyörä
on hyvä huomioida, että hiekkateillä ja muilla hieman "teknisimmillä" alustoilla kippurasarvi on onneton viritys, vaikka sopiikin mainiosti nopeaan ajoon kestopäällysteellä.
CC -pyörissähän kippurasarvea käytetään, mutta cyclocrosspyörä ei oikein istu teiniä vanhemmalle väelle, sitä kun monikaan yli kaks'kymppinen ei enään jaksa "liirailla" ja "crossata" pyöräillessään. - Wanabe pyöräilijä
Kokeile myös Felttiä. Feltin z70 on suurin piirtein tonnin maantiepyörä. Näyttää aika hyvältä paperilla. Shimanon 105 osilla koottu. Itse menen loppuviikosta koeajamaan sitä. Ei kannata pelätä sitä käppyrätankoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538403- 664674
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404353Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353493Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423470Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383368- 483133
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422871- 492634