Oletetaan, että olen 100-kiloinen mies.
Jos minusta erotettaisiin kaikki alkuaineet, niin kuinka monta eri alkuainetta minussa on (jos hampaiden paikkoja ei lasketa) ja mitkä ovat niiden massat?
Ihan maallikkona ajattelen että vetyä on varmasti kaikkein eniten...kun kerran vettä on ihmishehossa noin 60 %...ja vedessä on kaksi vetyatomia ja yksi happi...
Ja kun kuolen niin toivottavasti raatoni poltetaan muuta mitenkäs alkuaineet menee kiertoon? Kaasut varmaan heti. Paljonko jäänee kiinteää ainetta? Rautaakin minussa lienee aika lailla kun on hyvä hemoglobiini. Jos on kusta päässä niin ei se kehon kemiaan vaikuta.
ihmisen alkuaineet
4
4237
Vastaukset
- suhdelaskentamies
100 kg painavan ihmisen paino muodostuu kutakuinkin seuraavasti.
65 kg happea
18 kg hiiltä
10 kg vetyä
3 kg typpeä
2 kg kalkkia
1 kg fosforia
Puuttuva 1 kg sisältää 25 alkuainetta pieniä määriä eli mangaani, kalium, rikki, kloori, natrium, sinkki, magnesium, kupari, koboltti, molybdeeni, nikkeli, alimiini, kromi, titaani, pii, rubidium, litium, arseeni, fluori, bromi, jodi, seleeni, boori, barium ja strontium. - dfvdd
Eli voimme todeta, että ihminen ku ihminen on aika hyvässä hapessa; olipa sitten kenialainen puolitoistametrinen ja 45-kilonen maratoonarinainen tai 500-kilone meksikolainen rasvatankkeri joka ehkä istuu päivät pääskytysten ilkosillaa tellarin eessä ja viskoo mahaansa nuketteja, pitsoja, virvokkeita, kermaleivosia, konjakkia, hamburgerilaisia ja täytettyjä kameleita sekä polttaa ranteen paksusia Monte Kristoja
- Anonyymi
Dagolax nimistä alkuainetta esiintyy peräaukossa kuivaneena paska kärpäsiä ympärillä pyörien. Perse silmällä voi nähdä näin ollen kangastuksen vaikka pimeässä. Käsitellään akkuvedellä ja teräsharjalla.
Terveisin Pers pora daegg.
- Anonyymi
Kylmä pieru painaa amerikkalaisten tutkimusten mukaan tasan 21 grammaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949