Kokojyväriisi / tumma riisi..

jotain eroa..?

Niin onko kokojyväriisillä ja tummalla riisillä mitään eroa, vai onko kyseessä ihan sama asia?

Jos on jotain eroa niin kumpikas noista on sitten se terveellisempi vaihtoehto?

10

4857

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia ovat.

Maistuu vain tosi pahalle valkoiseen riisiin verrattuna. Vaatii pitkän totuttelun makuun.

• itse pidän

kyllä paljon enemmän rainbow:n tumman riisin mausta mitä olen käyttänyt jo pitkään ruuanvalmistuksessa. uncle ben'sillä on sellainen "kokojyväriisi" joka on kaksikertaa samanhintainen.

• aälsdktji
        itse pidän kirjoitti:

kyllä paljon enemmän rainbow:n tumman riisin mausta mitä olen käyttänyt jo pitkään ruuanvalmistuksessa. uncle ben'sillä on sellainen "kokojyväriisi" joka on kaksikertaa samanhintainen.

Mä olen ostanut täysjyväbasmatia "etnokaupoista" todella edulliseen hintaan kilon pussin aina kerrallansa.

Kyllähän sitä hauduttaa pitää, tunti ei riitä, mutta on sen arvoista, todella maukasta riisiä, jonka jälkeen ei enää valkoista mielellään syö. Olen ruukannut keittää ison satsin kerralla ja pakastaa erikokoisissa rasioissa. Kannattaa kokeilla myös tomaattiliemessä keittämistä!

Ja mä en todellakaan ole koskaan ollut mikään riisin ylin ystävä.

• hgt1
        aälsdktji kirjoitti:

Mä olen ostanut täysjyväbasmatia "etnokaupoista" todella edulliseen hintaan kilon pussin aina kerrallansa.

Kyllähän sitä hauduttaa pitää, tunti ei riitä, mutta on sen arvoista, todella maukasta riisiä, jonka jälkeen ei enää valkoista mielellään syö. Olen ruukannut keittää ison satsin kerralla ja pakastaa erikokoisissa rasioissa. Kannattaa kokeilla myös tomaattiliemessä keittämistä!

Ja mä en todellakaan ole koskaan ollut mikään riisin ylin ystävä.

etnokauppa? Missä se on?

• molemmissa on suunnilleen yhtä paljon hiilihydraatteja ja nehän eivät ole liikaa nautittuina terveellisiä.

• Nokkso

tallella kaikki jyvän kivennäisaineet ja kuitu. Tumma riisi on kevyesti hiottua, joten osa kivennäisaineista ja kuidusta puuttuu. Lisäksi täysjyväriisi on paljon maukkaampaa kuin muut riisilaadut. Sopiva keittoaika on n.35min. Luomuriisi on parasta, sen viljely on paremmin valvottua eikä kemiallisia torjunta aineita käytetä.

• keiton jälkeen

on valkoista? Värjättyäkö? Sopii ainakin 'pirkka'-konseptiin.

• Skäri

Riisin terveellisyys on aika suoraan verrannollinen keittoaikaan. Riisiä kannattaa keittää kerrallaan iso satsi, ja sitten hyödyntää sitä useamman päivän ajan.

Parasta riisiä saa irtona luontais- ja etnokaupoista. Tulee tosi hyvää, kun sekoitat kokojyväriisiin vielä punaista ja vaikkapa villiriisiä!

Ei kannata ostaa suurten markettien "terveysriisejä", joissa valkoisen riisin sekaan on heitetty muutama ruishiutale tai ohraryynejä.

• mikä vastaus

TÄÄ ON TYHMÄ

• Riisi

Voiko riisiä käyttää sen jälkeen, kun se on toiminut uunissa piirakkataikinan painona, siis leivinpaperin päällä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      105
      3681
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      47
      2620
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      114
      2452
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      40
      1964
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      29
      1697
    6. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1522
    7. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      22
      1511
    8. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1328
    9. Olikohan se

Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1251
    10. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      70
      1245
    Aihe