Niin onko kokojyväriisillä ja tummalla riisillä mitään eroa, vai onko kyseessä ihan sama asia?
Jos on jotain eroa niin kumpikas noista on sitten se terveellisempi vaihtoehto?
Kokojyväriisi / tumma riisi..
10
4857
Vastaukset
- asia ovat.
Maistuu vain tosi pahalle valkoiseen riisiin verrattuna. Vaatii pitkän totuttelun makuun.
- itse pidän
kyllä paljon enemmän rainbow:n tumman riisin mausta mitä olen käyttänyt jo pitkään ruuanvalmistuksessa. uncle ben'sillä on sellainen "kokojyväriisi" joka on kaksikertaa samanhintainen.
- aälsdktji
itse pidän kirjoitti:
kyllä paljon enemmän rainbow:n tumman riisin mausta mitä olen käyttänyt jo pitkään ruuanvalmistuksessa. uncle ben'sillä on sellainen "kokojyväriisi" joka on kaksikertaa samanhintainen.
Mä olen ostanut täysjyväbasmatia "etnokaupoista" todella edulliseen hintaan kilon pussin aina kerrallansa.
Kyllähän sitä hauduttaa pitää, tunti ei riitä, mutta on sen arvoista, todella maukasta riisiä, jonka jälkeen ei enää valkoista mielellään syö. Olen ruukannut keittää ison satsin kerralla ja pakastaa erikokoisissa rasioissa. Kannattaa kokeilla myös tomaattiliemessä keittämistä!
Ja mä en todellakaan ole koskaan ollut mikään riisin ylin ystävä. - hgt1
aälsdktji kirjoitti:
Mä olen ostanut täysjyväbasmatia "etnokaupoista" todella edulliseen hintaan kilon pussin aina kerrallansa.
Kyllähän sitä hauduttaa pitää, tunti ei riitä, mutta on sen arvoista, todella maukasta riisiä, jonka jälkeen ei enää valkoista mielellään syö. Olen ruukannut keittää ison satsin kerralla ja pakastaa erikokoisissa rasioissa. Kannattaa kokeilla myös tomaattiliemessä keittämistä!
Ja mä en todellakaan ole koskaan ollut mikään riisin ylin ystävä.etnokauppa? Missä se on?
molemmissa on suunnilleen yhtä paljon hiilihydraatteja ja nehän eivät ole liikaa nautittuina terveellisiä.
- Nokkso
tallella kaikki jyvän kivennäisaineet ja kuitu. Tumma riisi on kevyesti hiottua, joten osa kivennäisaineista ja kuidusta puuttuu. Lisäksi täysjyväriisi on paljon maukkaampaa kuin muut riisilaadut. Sopiva keittoaika on n.35min. Luomuriisi on parasta, sen viljely on paremmin valvottua eikä kemiallisia torjunta aineita käytetä.
- keiton jälkeen
on valkoista? Värjättyäkö? Sopii ainakin 'pirkka'-konseptiin.
- Skäri
Riisin terveellisyys on aika suoraan verrannollinen keittoaikaan. Riisiä kannattaa keittää kerrallaan iso satsi, ja sitten hyödyntää sitä useamman päivän ajan.
Parasta riisiä saa irtona luontais- ja etnokaupoista. Tulee tosi hyvää, kun sekoitat kokojyväriisiin vielä punaista ja vaikkapa villiriisiä!
Ei kannata ostaa suurten markettien "terveysriisejä", joissa valkoisen riisin sekaan on heitetty muutama ruishiutale tai ohraryynejä. - mikä vastaus
TÄÄ ON TYHMÄ
- Riisi
Voiko riisiä käyttää sen jälkeen, kun se on toiminut uunissa piirakkataikinan painona, siis leivinpaperin päällä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1053681
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472620- 1142452
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401964Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu291697- 271522
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et221511- 221328
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81251Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701245