mikä on kuntopiiri

kevyt kuntopiiri

ihmettelen tässä mikä on kevyt kuntopiiri? Mitä sellaisessa pitää tehdä? kiitos vastanneille
P.S kaikki tarpeellinen tieto on tarpeen

2

1625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka ilman salia

Kuntopiirille ei ole olemassa mitään tiettyä mallia jota säilytetään lasikuvun alla Pariisissa vaan sellaisen voi tehdä ihan itse.

Kuntopiirin idea on tehdä erilaisia, eri lihaksiin vaikuttavia liikkeitä peräkkäin ilman pahempia keskeytyksiä mikä tietenkin onnistuu juuri siksi että liikkeet rasittavat eri osia.

Eli vaikkapa ajat kuntopyörää viisi minuuttia, sitten teet pari minuuttia vatsalihaksia siitä viideksi minuutiksi naruhyppelyyn sitten punnerruksia jne.

Kuntosaleilla on sitten ohjattuja kuntopiirejä joilla on hienot nimet ja aina yhteen liikkeeseen tarkoitetut laitteet ja ohjaajat mutta onnistuu se ihan itseohjatustikin.

Kevyt kuntopiiri on tietenkin kuntopiiri jota tehdään kevyesti eli kevyilla painoilla ja kevyellä sykkeellä. Idea on kuitenkin aina sama eli koko hoito tehdään putkeen tietyllä tahdilla eikä lepäillä eri liikkeiden välillä.

• sporttimasiin

ja tässä esim. pesäpalloilijanaluille (SiiPe) tarkoitettu kotikuntopiiri malliksi
      http://siipe.sporttisaitti.com/mp/db/file_library/x/IMG/12684/file/Kotiharjoituskuntopiiri.jpg

Huonopolvisten kannattaa varoa liian syviä kyykkyasentoja (linkitetyssä kuvassa liike nro 6). Jos kotona on käsipainot, niiden avulla saa monipuolisuutta liikevalikoimaan, mutta mikään välttämättömyys ne eivät tietenkään ole.

Kuntopiiriharjoituksen rasittavuutta säädellään sarjojen ja/tai palautusten pituutta sekä harjoituksen kokonaiskestoa muuttamalla, ei niinkään yksittäisen liikkeen vastustasoa nostamalla. Tarkoitus on tehdä kutakin liikettä melko monta toistoa, tavoitteena parantunut lihaskestävyys ("lihaskunto"), ei niinkään maksimivoimataso.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59