Moi!
Kysyn yksinkertaista asiaa ainakin ahvenanmaalaisten mielestä, mutta itselleni ei. Omistan nimittäin ohjeen jossa käsketään pannukakkua tehdessä riisipuuro keittämään puolikypsäksi ja antaa turvota sen yön yli. Joten laitanko puolikypsän puuron jääkaapiin yöksi vai jätänkö lämpimään. Jos jätän lämpimään paikkaan eikö se silloin huonone, mutta kypsyykö se loppuun jääkaapissa? Jään kiitollisuudella odottamaan vastauksianne!
Ahvenanmaan pannukakku
2
2520
Vastaukset
- kokki
Itse teen tuon pannarin yleensä ylijääneestä puurosta.
Voihan sen tehdä mahdollisemman hankalasti, mutta itsellä ei aika riitä.
Mummu teki monesti iltaisin riisipuuroa aamuksi hauduttamalla sen styroksisessa kylmälaukussa. Se oli sitä aikaa, kun telkussa mainostettiin niitä haudutusastioita... Eli ensin kiehautetaan maito ja lisätään riisit. Keitetään hetki ja nostetaan puurokattila kylmälaukkuun. Aamulla oli puuro valmiina.- kokki
Tässä sulle yks näpsäkkä ohje :)
Ahvenanmaan pannukakku
4 kananmunaa
7 dl maitoa
2 rkl jauhettua kardemummaa
5 dl kylmää manna- tai riisipuuroa
noin 3 1/2 dl vehnäjauhoja
2 rkl vaniljasokeria
1 dl voisulaa
Sekoita aineksista tasainen pannukakkutaikina.
Kaada taikina hyvin voideltuun uunipannuun ja paista 225-asteisessa uunissa noin 30 minuuttia.
Tarjoa tuoremarjasurvoksen ja kermavaahdon kanssa.
Puuro pannukakkuun:
1/2 l kevytmaitoa
3/4 dl puuroriisiä tai mannaryynejä
1/2 tl suolaa
Ohje: Kaarina Roininen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232