Mistä saa ostaa kunnon vanhanajan palvikinkkua pääkaupunkiseudulta tai suoraan Helsingistä? Tarkoitan lähinnä jonkin lihapalvaamon suoramyyntiä, jossa saisi kunnon kimpaleen palvia suoraan vastasavustetusta reidestä leikattuna. Ei mitään "märkää" puristetta, johon on ruiskutettu suolalientä, vaan aitoa entisajan "kuivahkoa" lihaa.
Kertokaa, olkaa hyvät!
Kunnon palvikinkkua?
7
1117
Vastaukset
- tuolta
www.chef-wotkins.com
- Aloittaja
Oli kyllä jokin vielä vähän "aidompi" piensavustamo ajatuksissa. Wotkin on jo aika massatuotannoksi paisunut.
Tuleeko kellekään mieleen? Aloittaja kirjoitti:
Oli kyllä jokin vielä vähän "aidompi" piensavustamo ajatuksissa. Wotkin on jo aika massatuotannoksi paisunut.
Tuleeko kellekään mieleen?kiertää joskus auto toreilla myymässä hyvää saunapalvia ja erinomaista ylikypsää siankylkeä. Ovat lisäaineettomia, eikä niissä ole lisättyä sokeria (glukoosia) niinkuin monissa muissa. Kyseessä on Kivikylän Kotipalvaamon auto.
http://www.kivikylan.fi/tuotteet.htm- vanha kokki
kj.mattila kirjoitti:
kiertää joskus auto toreilla myymässä hyvää saunapalvia ja erinomaista ylikypsää siankylkeä. Ovat lisäaineettomia, eikä niissä ole lisättyä sokeria (glukoosia) niinkuin monissa muissa. Kyseessä on Kivikylän Kotipalvaamon auto.
http://www.kivikylan.fi/tuotteet.htmOn kyllä melko laatuisa, mutta ei mitenkään merkittävästi poikkea monesta muusta keskisuuren savustamon tuotteista, mainittakoon esim. Korpela.
Kivikylän palvaamo ei ole ihan pikkulaitos, sillä
90 ihmistä työllistävä tehdas on mielestäni jo "teollinen", lisäksi tuotantotiloja suurennetaan lähiaikoina 1600 neliömetriä, joten ihan pikkusaunasta ei ole enää kyse.
Yleensä parhaat tuotteet syntyvät juuri noissa pienissä nyrkkipajoissa, jossa yksi tai kaksi ihmistä ahertaa, mutta nämä paikat eivät kykene ilmoitteluun laajemmalti, vaan laadun arvostus kulkee suusta suuhun menetelmällä. Tämä on uskottavampi mainontatapa, kuin itse laaditut ilmoitukset lehdissä tapaan, kuinka hyvää tavaraa me tehdäänkään. vanha kokki kirjoitti:
On kyllä melko laatuisa, mutta ei mitenkään merkittävästi poikkea monesta muusta keskisuuren savustamon tuotteista, mainittakoon esim. Korpela.
Kivikylän palvaamo ei ole ihan pikkulaitos, sillä
90 ihmistä työllistävä tehdas on mielestäni jo "teollinen", lisäksi tuotantotiloja suurennetaan lähiaikoina 1600 neliömetriä, joten ihan pikkusaunasta ei ole enää kyse.
Yleensä parhaat tuotteet syntyvät juuri noissa pienissä nyrkkipajoissa, jossa yksi tai kaksi ihmistä ahertaa, mutta nämä paikat eivät kykene ilmoitteluun laajemmalti, vaan laadun arvostus kulkee suusta suuhun menetelmällä. Tämä on uskottavampi mainontatapa, kuin itse laaditut ilmoitukset lehdissä tapaan, kuinka hyvää tavaraa me tehdäänkään.Korpelasta ainakin siinä, että Korpela käyttää ylikypsässä siankyljessä aromivahvennetta E621. En tiennytkään, että Kivikylä on noin suuri. Toki pyrin aina suosimaan pieniä tuottajia, mutta pääkaupunkiseudulla niitä ei löydy. Sitten kun löytyy, niin yritys on jo kasvanut niin suureksi, että se voi markkinoida täällä.
- Maaliskuun Idus
kj.mattila kirjoitti:
Korpelasta ainakin siinä, että Korpela käyttää ylikypsässä siankyljessä aromivahvennetta E621. En tiennytkään, että Kivikylä on noin suuri. Toki pyrin aina suosimaan pieniä tuottajia, mutta pääkaupunkiseudulla niitä ei löydy. Sitten kun löytyy, niin yritys on jo kasvanut niin suureksi, että se voi markkinoida täällä.
Tuo Kivikylän palvi on kyllä toistaiseksi ollut minun mielestä parasta mitä tavallisen marketin hyllystä on löytynyt. Se on tosin ihan hilkulla ettei ole liian suolaista.
Muuten ällöttää kaikki Atrian jo HK:n lillinkikinkut.
- T.epi
Ainakin itse tykkään käydä täällä Tampereella kauppahallissa asioimassa, siellä pystyy leikkeleenkin valitsemaan hyvin, jättämään ne laardiset niiden ystäville. Siellä saa maistella ja miettiä ja palvelu hyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339