Hei
Millainen pyörä tuo Helkaman S3000 olisi? Onko kokemuksia. Ovh hinta on 550 e.
Tulisi sellaiseen työmatka-ajoon ja hyvänä kesäpäivänä voisi joskus ajella vähä pidempääkin lenkkiä.
Helkama S3000
19
12425
Vastaukset
- sanon
Enpä ole tuolla ajellut ja ihan asialliseltahan tuo vaikuttaa, mutta onko niitä välityksiä toisaankin pakko olla 24?
Itselläni on halpishybridi (400 €) seitsemällä ratasvaihteella eli takavaihtajassa lukee Shimano Altus ja etuvaihtaja loistaa poissaolollaan.
Olen ajellut pyörällä n. 5000 km ja täytyy sanoa, että parasta tuossa fillarissa on nimenomaan varmatoiminen vaihteisto. Seitsemän vaihdettakin on liikaa, sillä kuutosta ja seiskaa ei tule ikinä käytettyä.- ---
minulla vanhassa pyörässä on kans 7-vaihdetta ja se on kyllä riittänyt. Muuten se onkin sitten ollut ihan susi, joten siksi olen vaihtamassa.
- jippiii
--- kirjoitti:
minulla vanhassa pyörässä on kans 7-vaihdetta ja se on kyllä riittänyt. Muuten se onkin sitten ollut ihan susi, joten siksi olen vaihtamassa.
Ostitko Helkama s3000? Onko hyvä?
Olen itsekin katsonut tätä pyörää..mutta ku en ymmärrä noista pyöristä oikein mitään, niitä ku on niin tuhat ja miljoona erilaista.. - alkup. Maantiepyöräilijä
jippiii kirjoitti:
Ostitko Helkama s3000? Onko hyvä?
Olen itsekin katsonut tätä pyörää..mutta ku en ymmärrä noista pyöristä oikein mitään, niitä ku on niin tuhat ja miljoona erilaista..S3000 on perukonstruktioltaan yhtä hölmö kuin kalliimpi S6000. Vilkaiskaa viereistä ketjua, niin ymmärrätte, miksi tuollaiseen ei kannata tuhlata rahojaan. Pahimpia virheitä ovat:
- pomppukeppi,
- tolkuton paino ja
- vain kaksi runkokorkeutta!!!!
Lukekaa tämä, niin pääsette jyvälle:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/7061657
1) Miettikää käyttötarkoitus.
2) Hakekaa pyörämallit, joista on saatavissa oikea koko. Ette te kävele 45 numeron kengillä, jos oikea koko on 38, tai päinvastoin.
3) Tarjouttakaa kaikki tarvittavat tavarat samassa.
PS Halpispyöristä KONA Dew sai viime vuonna Fillarilehden foorumilla eniten kiitosta todella pitkässä ketjussa aiheesta. Joka tapauksessa pyörä, josta on saatavissa 5 - 7 eri kokoa. - hyvä maksaa paljon
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
S3000 on perukonstruktioltaan yhtä hölmö kuin kalliimpi S6000. Vilkaiskaa viereistä ketjua, niin ymmärrätte, miksi tuollaiseen ei kannata tuhlata rahojaan. Pahimpia virheitä ovat:
- pomppukeppi,
- tolkuton paino ja
- vain kaksi runkokorkeutta!!!!
Lukekaa tämä, niin pääsette jyvälle:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/7061657
1) Miettikää käyttötarkoitus.
2) Hakekaa pyörämallit, joista on saatavissa oikea koko. Ette te kävele 45 numeron kengillä, jos oikea koko on 38, tai päinvastoin.
3) Tarjouttakaa kaikki tarvittavat tavarat samassa.
PS Halpispyöristä KONA Dew sai viime vuonna Fillarilehden foorumilla eniten kiitosta todella pitkässä ketjussa aiheesta. Joka tapauksessa pyörä, josta on saatavissa 5 - 7 eri kokoa.Runkokoko kun natsaa kohdilleen ei minusta yhtään huono, pyörä tuntuu höyhenen kevyeltä Oivan jälkeen ja myötätuulessa saa isompaa vaihdettakin silmään.
( ykisikin runkokoko riittää kun kuski on sopiva runkoon )
Haarukka ei varmaan parhaimpia, mutta karsii pahaimmat iskut sorataipaleella.. "pomppukeppi" alkaa minua vasta häiritsemään perättisissä pompuissa yli 30 vaudissa, silloin harvoin kun kiitää niin vääntelen haarukan lukkoon.
Hinta tasan 500. Ei tarvinnut mietiskellä lokasuojia/lukkoja kuten "paremmissa" merkeissä, oikeastaan ainoastaan Nishikin kamppeista sai hinnan vertailua varten, muut lähinnä rakennussarjoja, en osta autoanikaan osina... enään koskaan ;-) - alkup. Maantiepyöräilijä
hyvä maksaa paljon kirjoitti:
Runkokoko kun natsaa kohdilleen ei minusta yhtään huono, pyörä tuntuu höyhenen kevyeltä Oivan jälkeen ja myötätuulessa saa isompaa vaihdettakin silmään.
( ykisikin runkokoko riittää kun kuski on sopiva runkoon )
Haarukka ei varmaan parhaimpia, mutta karsii pahaimmat iskut sorataipaleella.. "pomppukeppi" alkaa minua vasta häiritsemään perättisissä pompuissa yli 30 vaudissa, silloin harvoin kun kiitää niin vääntelen haarukan lukkoon.
Hinta tasan 500. Ei tarvinnut mietiskellä lokasuojia/lukkoja kuten "paremmissa" merkeissä, oikeastaan ainoastaan Nishikin kamppeista sai hinnan vertailua varten, muut lähinnä rakennussarjoja, en osta autoanikaan osina... enään koskaan ;-)Et sitten ole koskaan kokeillut kunnollista polkupyörää :D
- hyvä maksaa paljon
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
Et sitten ole koskaan kokeillut kunnollista polkupyörää :D
Ohan sitä tullut 500 sehikkimersullakin kokeiltua, mutta ei semmosta itselle tarvi. Tarve ja käyttökustannus sanelee.
Kaikki hybridithan on paskoja ja tonnilla saa vasta pelkän haarukan, joten tän palstan ohjeilla kävellään duuniin tonnin haarukka kainalossa 8-) - fillaristi mies-81
hyvä maksaa paljon kirjoitti:
Ohan sitä tullut 500 sehikkimersullakin kokeiltua, mutta ei semmosta itselle tarvi. Tarve ja käyttökustannus sanelee.
Kaikki hybridithan on paskoja ja tonnilla saa vasta pelkän haarukan, joten tän palstan ohjeilla kävellään duuniin tonnin haarukka kainalossa 8-)Kerro nyt minullekin mikset osta jäykkää haarukkaa eteen? Mihin ihmeeseen sinä tarvitset sen halvan ja vaarallisen pomppukeulan?
Mikset tee hommaa näin:
hanki edullisesti _käytetty_ kromoteräsrunko, esimerkiksi Tunturi Equillar takavuosilta, plasmahitsattu runko ja jäykkä etupää. Runko maksaa käytettynä noin 450 euroa ja siitä ylöspäin. 680 eurolla saa kokonaisen käytetyn vanhan teräsequn, joka pitää sitten rakennella ajokuntoon.
Seuraavaksi ostat kiekot, maksaa noin 250-300 euroa. Sitten ostat vaihdesarjan ja vivut ketjut, ja kannattaa hankkia XTR:ää tai SLX:ää. Jarrut... Shimanon hydrauliset levyjarrut tai Avidin juicet. Osiin menee rahaa ulkomailta tilaten alle tonni.
Tarvitset vielä vaijerit, ohjainlaakerin, kannattimen, tangon, satulaputken ja satulan. Ne saa halvalla. Kumit maksaa 80 euroa.
Kaikkiaan paketti maksaa tilaillen ulkomailta sen tonnin ja rapeat päälle. Sinulla on erinomainen pyörä kunnon rungolla. Ja jäykkä etupää.
Voit tilata myös joustokeulan, kunhan tilaat hyvän. Rockshock Dart 2-3 tai reba alkaa olla hyvä. Tai foxin kalliimman pään keula.
Jätä se Helkama kauppaan ja osta kunnollinen pyörä. Se maksaa tonnin, mutta on turvallinen ja hyvä. - hyvä maksaa
fillaristi mies-81 kirjoitti:
Kerro nyt minullekin mikset osta jäykkää haarukkaa eteen? Mihin ihmeeseen sinä tarvitset sen halvan ja vaarallisen pomppukeulan?
Mikset tee hommaa näin:
hanki edullisesti _käytetty_ kromoteräsrunko, esimerkiksi Tunturi Equillar takavuosilta, plasmahitsattu runko ja jäykkä etupää. Runko maksaa käytettynä noin 450 euroa ja siitä ylöspäin. 680 eurolla saa kokonaisen käytetyn vanhan teräsequn, joka pitää sitten rakennella ajokuntoon.
Seuraavaksi ostat kiekot, maksaa noin 250-300 euroa. Sitten ostat vaihdesarjan ja vivut ketjut, ja kannattaa hankkia XTR:ää tai SLX:ää. Jarrut... Shimanon hydrauliset levyjarrut tai Avidin juicet. Osiin menee rahaa ulkomailta tilaten alle tonni.
Tarvitset vielä vaijerit, ohjainlaakerin, kannattimen, tangon, satulaputken ja satulan. Ne saa halvalla. Kumit maksaa 80 euroa.
Kaikkiaan paketti maksaa tilaillen ulkomailta sen tonnin ja rapeat päälle. Sinulla on erinomainen pyörä kunnon rungolla. Ja jäykkä etupää.
Voit tilata myös joustokeulan, kunhan tilaat hyvän. Rockshock Dart 2-3 tai reba alkaa olla hyvä. Tai foxin kalliimman pään keula.
Jätä se Helkama kauppaan ja osta kunnollinen pyörä. Se maksaa tonnin, mutta on turvallinen ja hyvä.Tässähän alkuperäinen kys. "Millainen pyörä tuo Helkaman S3000 olisi? Onko kokemuksia. Ovh hinta on 550 e."
Loistopostaus, onneksi saatiin jo uutisointia joustokeulojen vaarallisuudesta ( varmaanhan helkamankin haarukassa ulosjoustoa rajoittaa vain jousi, eli jousi poikki ja haarukka irti, eihän sellaista kukaan rakenna! )
Ei nyt sattunut silmään tuota suntourin räjäytyskuvaa, mutta muistelen että ihan turvallinen jousen pettäessäkin jo sen takia että jousto luokkaa 5cm.
Varmasti osista saa hyvän pyörän kohtuuhintaan, mutta jo tuossa esimerkissä menee hinta 150% yli helkaman ja jos osat napsahtaa paikalleen kuin elokuvissa, jota hieman epäilen niin miksi me sitten valmiita pyöriä ostetaan?
Fillarimiehet omalla ja tällä palstalla on onneksi siinämäärin ahdasmielisiä että näistä hybrideistä ei saa mihinkään muodostettua asiallista keskustelua.
Hyvä pyörä kunhan sen tinkaa alle viidensadan, muistaakseni toisiksi halvimmat shimanon osasarjat ( ihan ok, luokkaa 5 vuottasitten kallein osasarja.. jokohan lähtee herneet).
Väri hyvä, huomaamaton, kiekoista tarrat pois ym. saa olla rauhasa parkissa.
Vermeet kiinni valmiina, lisää vain lamppu ja nastat talveksi.
Takuu hoituu tarvittaessa yhdestä paikkaa, toisinkuin tee-se-itse pyörillä ( nehä ei mene tosin koskaan rikki )
Saatavuus kehä III:sen ulkopuolelta ( hei täälläkin liikutaan pyörillä, tiestökin jossain pinnoitettua)
- Ei sinilippua, runko värkätty jossain Itä-euroopassa, missä tehdään enemmän pyöriä entä Suomessa. - Börje 321
fillaristi mies-81 kirjoitti:
Kerro nyt minullekin mikset osta jäykkää haarukkaa eteen? Mihin ihmeeseen sinä tarvitset sen halvan ja vaarallisen pomppukeulan?
Mikset tee hommaa näin:
hanki edullisesti _käytetty_ kromoteräsrunko, esimerkiksi Tunturi Equillar takavuosilta, plasmahitsattu runko ja jäykkä etupää. Runko maksaa käytettynä noin 450 euroa ja siitä ylöspäin. 680 eurolla saa kokonaisen käytetyn vanhan teräsequn, joka pitää sitten rakennella ajokuntoon.
Seuraavaksi ostat kiekot, maksaa noin 250-300 euroa. Sitten ostat vaihdesarjan ja vivut ketjut, ja kannattaa hankkia XTR:ää tai SLX:ää. Jarrut... Shimanon hydrauliset levyjarrut tai Avidin juicet. Osiin menee rahaa ulkomailta tilaten alle tonni.
Tarvitset vielä vaijerit, ohjainlaakerin, kannattimen, tangon, satulaputken ja satulan. Ne saa halvalla. Kumit maksaa 80 euroa.
Kaikkiaan paketti maksaa tilaillen ulkomailta sen tonnin ja rapeat päälle. Sinulla on erinomainen pyörä kunnon rungolla. Ja jäykkä etupää.
Voit tilata myös joustokeulan, kunhan tilaat hyvän. Rockshock Dart 2-3 tai reba alkaa olla hyvä. Tai foxin kalliimman pään keula.
Jätä se Helkama kauppaan ja osta kunnollinen pyörä. Se maksaa tonnin, mutta on turvallinen ja hyvä.Mitäs XTR:ää Tauno aatteli tänään tonnin pyörään laittaa? Vaijerit? :D Pelkkä takavaihtajahan on siinä satasen nurkilla. Ei vaan kyl noi vaijerit on tosi pätevät. Omassa XT-tason maasturissa vaihtaminen muuttu selkeesti orkkisvaijereiden ja -kuorien vaihdolla noihin. Noh, aiheeseen. Pelkästään slx-tason kamoilla (vaihtajat, vivut, pakka, KAMMET ja ketjut) tuosta tulee halvemmalla rungolla, mehu 3:lla, 250e:n kiekoilla ja jäykällä keulalla (esim. 70e, ei kiinnostanu kaivaa paljon maksais) -1300e ilman putkiosia, vaijereita, satulaa, ohjainlaakeria ja tuppeja. Tonni ja rapiat päälle on siis aika suhteellinen käsite. Vähänkin parempaan satulaa hujahtaa taas monta kymppiä. Noistakin siis tulee helposti 150e jos haluaa että nämäkin tavarat vastaisi pyörän yleistä tasoa.
En tunne tuota vanhempaa runkoa, enkä osaa sanoa levyjarrupaikasta tuossa takana, joten jos tuokin uupuu niin siitä tulee taas useampi kymppi lisää summaan. - Anonyymi
fillaristi mies-81 kirjoitti:
Kerro nyt minullekin mikset osta jäykkää haarukkaa eteen? Mihin ihmeeseen sinä tarvitset sen halvan ja vaarallisen pomppukeulan?
Mikset tee hommaa näin:
hanki edullisesti _käytetty_ kromoteräsrunko, esimerkiksi Tunturi Equillar takavuosilta, plasmahitsattu runko ja jäykkä etupää. Runko maksaa käytettynä noin 450 euroa ja siitä ylöspäin. 680 eurolla saa kokonaisen käytetyn vanhan teräsequn, joka pitää sitten rakennella ajokuntoon.
Seuraavaksi ostat kiekot, maksaa noin 250-300 euroa. Sitten ostat vaihdesarjan ja vivut ketjut, ja kannattaa hankkia XTR:ää tai SLX:ää. Jarrut... Shimanon hydrauliset levyjarrut tai Avidin juicet. Osiin menee rahaa ulkomailta tilaten alle tonni.
Tarvitset vielä vaijerit, ohjainlaakerin, kannattimen, tangon, satulaputken ja satulan. Ne saa halvalla. Kumit maksaa 80 euroa.
Kaikkiaan paketti maksaa tilaillen ulkomailta sen tonnin ja rapeat päälle. Sinulla on erinomainen pyörä kunnon rungolla. Ja jäykkä etupää.
Voit tilata myös joustokeulan, kunhan tilaat hyvän. Rockshock Dart 2-3 tai reba alkaa olla hyvä. Tai foxin kalliimman pään keula.
Jätä se Helkama kauppaan ja osta kunnollinen pyörä. Se maksaa tonnin, mutta on turvallinen ja hyvä.Spandex-homon puheenvuoro!
- Pomppukeppi
"Millainen pyörä tuo Helkaman S3000 olisi? Onko kokemuksia. Ovh hinta on 550 e."
Toimiva joustokeula maksaa enemmän, kuin koko tuo polkupyörä. Siitä voi päätellä jotain. Keulan pitää olla terästä tai kuitua. Hätätapauksessa alumiinikin käy. - fillaristi mies-81
Paskahan tuo Helkama s3000 on. Ajoasento on huono, samoin kuin rungon geometria ylipäätään. Paskat komponentit ja aivan susipaska pomppukeula vielä päälle. Kunnon etupää maksaa yksinään (suomesta ostettuna) enemmän kuin koko Helkama s3000. Itse asiassa jo kunnollinen runkokin maksaa enemmän kuin Helkama s3000. Siitä voinee päätellä, että kyseessä on ihan samanlainen markettihybridi kuin saman pyöräluokan kaikki muutkin viritykset.
Kannattaa siis jättää Helkama sinne minne se kuuluukin, eli metallijätteeseen.
Suosittelen ostamaan ihan oikean polkupyörän. Kannattaa katsella esimerkiksi Konalta pyörää. Dew on ihan kelpo peli kohtuulliseen hintaan. Tai sitten ostat kerralla kunnollisen CC:n tai vaikkapa fitness-pyörän. Jos meinaat ajella asfaltin lisäksi esimerkiksi metsäpolkuakin niin sitten maastopyörä. Hintahaitari alkaa alimillaan jostain 890 euron tietämistä ja jatkuu järkevänä tuonne 1500 euron luokkaan saakka. Ulkomailta tilaamalla saa halvemmalla hyvän pyörän.- Ohvotin
Mietitääs vähän mikä maksaa...
Mikä onkaan tuon pyöräilyn tarkoitus. -siirtyä paikasta A paikkaan B.
Mitä ominaisuuksia tuossa kaivataan, -aivan sama miltä pyörä näyttää kunhan se toimii.
Miksi sitä pitäisi keventää, -kun muuten ei tuo kunto riitä polkemaan mäkiä ylös.
Miksi siinä pitäisi olla 38 vaihdetta, kun suoravedollakin pärjää, kts. edellinen.
Miksi pitäisi olla helvetin kallis, -saa tietenkin muut kateellisiksi ilmoittelemalla mitä maksoi.
Miksi pitäisi olla trikoot ja tummat aurinkolasit, kts. edellinen, samaten "mä olen kova fillaristi".
Miksi pitäisi polkea kuin viimeistä päivää, oli tie sitten asfalttia tai kivikkoa, kts. edellinen.
On myös pyöräilijöitä jotka ei dikkaa edellisiä, vaan polkevat rauhallisesti, ja nimenomaan sillä mummopyörällä, tuulipuku päällä, ja katselevat ympärilleen. Hymyilevät itsekseen, kun joku idiootti painaa trikoissaan, pää höyryten, ja nenä maata viistäen, kuin viimeistä päivää, sillä 10tonnin fillarillaan ohitse. Samat idiootit valittavat, että tuollaiset mummonpyörät joutaisivat romujen keräykseen. Ilmeisesti ne samat tyypit painavat risteyksissä täysin hiljentämättä ja katsomatta ympärilleen, "minähän olen oikeassa vaikka olisi mikä, ja minä saan mennä juuri nyt, koska minulla on siihen oikeus", sitten kun rytisee, niin sieltä auton etu ja takapyörän välistä voi sopertaa, että olinhan MINÄ oikeassa. Vaan kun se 10tonnin fillari on sen jälkeen pelkkää romua. Voi sitten ostaa vakuutuskorvauksilla sen 10tonnin pyörätuolin, kun pääsee pois tehohoidosta.
Ilmeisesti niitä hienoja hydraulisia jarruja ei osata edes käyttää, eikä omasta turvallisuudesta ole liikenteessä hajuakaan.
Voisiko sitä vauhtia edes joskus hiljentää, ja katsella ympärilleen, kunnioittaa myös muiden mielipiteitä ja kalustoa. Kaikki ei ole IDIOOTTEJA ! - ja halpa
Ohvotin kirjoitti:
Mietitääs vähän mikä maksaa...
Mikä onkaan tuon pyöräilyn tarkoitus. -siirtyä paikasta A paikkaan B.
Mitä ominaisuuksia tuossa kaivataan, -aivan sama miltä pyörä näyttää kunhan se toimii.
Miksi sitä pitäisi keventää, -kun muuten ei tuo kunto riitä polkemaan mäkiä ylös.
Miksi siinä pitäisi olla 38 vaihdetta, kun suoravedollakin pärjää, kts. edellinen.
Miksi pitäisi olla helvetin kallis, -saa tietenkin muut kateellisiksi ilmoittelemalla mitä maksoi.
Miksi pitäisi olla trikoot ja tummat aurinkolasit, kts. edellinen, samaten "mä olen kova fillaristi".
Miksi pitäisi polkea kuin viimeistä päivää, oli tie sitten asfalttia tai kivikkoa, kts. edellinen.
On myös pyöräilijöitä jotka ei dikkaa edellisiä, vaan polkevat rauhallisesti, ja nimenomaan sillä mummopyörällä, tuulipuku päällä, ja katselevat ympärilleen. Hymyilevät itsekseen, kun joku idiootti painaa trikoissaan, pää höyryten, ja nenä maata viistäen, kuin viimeistä päivää, sillä 10tonnin fillarillaan ohitse. Samat idiootit valittavat, että tuollaiset mummonpyörät joutaisivat romujen keräykseen. Ilmeisesti ne samat tyypit painavat risteyksissä täysin hiljentämättä ja katsomatta ympärilleen, "minähän olen oikeassa vaikka olisi mikä, ja minä saan mennä juuri nyt, koska minulla on siihen oikeus", sitten kun rytisee, niin sieltä auton etu ja takapyörän välistä voi sopertaa, että olinhan MINÄ oikeassa. Vaan kun se 10tonnin fillari on sen jälkeen pelkkää romua. Voi sitten ostaa vakuutuskorvauksilla sen 10tonnin pyörätuolin, kun pääsee pois tehohoidosta.
Ilmeisesti niitä hienoja hydraulisia jarruja ei osata edes käyttää, eikä omasta turvallisuudesta ole liikenteessä hajuakaan.
Voisiko sitä vauhtia edes joskus hiljentää, ja katsella ympärilleen, kunnioittaa myös muiden mielipiteitä ja kalustoa. Kaikki ei ole IDIOOTTEJA !Siinä ongelma onkin. Jos fillariin laittaa rahaa kiinni 3000€, niin voi odottaa saavansa hyvän pyörän. Kun vielä osaa määritellä käyttötarkoituksen oiekin, niin saa hyvän ja tarkoitukseen sopivan.
Jos rahaa käyttää vain 550€, on valinta jo paljon vaikeampaa. Kaikkiin tarkoituksiin ei saa ollenkaan pyörää ainakaan uutena tuolla hinnalla. - Anonyymi
Ja Spandex-homon jatkopuheenvuoro!
- MörköPörkö
Omistan tuon Helkaman S6000n. Turhaan te siitä valitatte jos ette ole edes kokeillut. Erittäin hyvä pyörä ja ei mitään vikaa ole ollut. Mutta kannattaa muistaa tarkistaa ja puhdistaa osat niinkuin kaikki vähänkin enemmän VIISAAT tajuavat tehdä. Ja miksi valitatte siitä jos on vain kaksi runkokorkeutta? Minulla on se isompi malli ja olen 176cm 13v jätkä joten ei voi mitään jos olette jotain 150cm. Hahah ;D
- Iisakki Iisalmesta
Huvittavin viesti vähään aikaan.
- ziwagos
Mulla on ollut jo monta vuotta Helkama S300 hybridi. Ajelen aika vähän ja pääasiassa sorateitä kesäaikaan, mutta myös asfalteilla. Hyvä pyörä ja jos ostit et varmaan katunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833