Kertokaa kaikenlaisia kokemuksia viidestä tiibetiläisestä riitistä. Luin juuri Peter Kelderin kirjan aiheesta ja olen ainakin nyt oikein innostunut. Viikon verran olen tehnyt liikkeitä. Innostus pitäisi säilyttää ainakin 3 kk ja läpi elämän, jos kirja pitää paikkansa.
Viisi tiibetiläistä riittiä
6
3111
Vastaukset
- Ad-Astra
Eivät varsinaisesti liity esimerkiksi Tiibetin buddhalaisuuteen, mutta ovat ihan hyviä ja tehokkaita. Jatka ihmeessä.
- vasta alkaja
Itse olen kokeillut Tiibetiläistä meditaatiota ja aivan muutamia erilaisia vasta tunnen. Esim. tuo aisteja vahvista sarja on erittäin hyvä, tulee hyvä ja energinen olo. Täytyykin tutustua tuohon viiden riitin sarjaan. Voitko jotain kertoa siittä kun en vielä tiedä siitä mitään.
- tiibeti
Luin samaisen kirjan noin kuukausi sitten ja minuun myös jollain tavalla kolahti. Teen liikkeet yleensä aamuisin (herään sen vuoksi vähän aiemmin kuin ennen) ja olo tuntuu sen jälkeen rauhalliselta, mutta energiseltä. Olen laihtunut kilon- pari ja unen tarve tuntuu olevan pikkuisen vähäisempi. Iho on sileämpi ja kuulaampi.
Aluksi sain lihakset kipeytymään, mutta nyttemmin kai on kroppa jo tottunut. Olen vielä kokeiluvaiheessa, en jaksa ihan joka aamu nousta aikaisemmin, mutta silloin kun teen aamujumppani olen yleensä koko päivän tyytyväisempi. Ei pöljempää! - Kisuliini
Luepa myös Tapio Sipposen kirja Sippoin - elävöittävä liikesarja ja viisi tiibetiläistä liikettä ja tutki asiaa internetistä. Saat lisäohjeistusta liikkeiden tekemiseen. Uskon, että riitit ovat tehokas harjoitussarja nykyihmiselle. Olen tehnyt niitä yli puoli vuotta ja aion jatkaa niin kauan kuin pystyn. Minulla on pelkästään positiivisia kokemuksia asiasta.
Riittien väliin voi ottaa joitakin oogan lepo- ja rentoutusasentoja ja kevyitä vastaliikkeitä. - Hobelf
Mielestäni sarja on liian yxinkertainen &raskas lantiolle, mutta yhdistettynä esim. C. Castanedan voimaliikkeisiin..
http://en.wikipedia.org/wiki/Five_Tibetan_Rites - kokija
5 tiibettiläistä riittiä / liikettä kuuluvat edistyneempään joogaan. Joissain riittien ohjeissa neuvotaan pranayamoja, jotka on suoritettava mielestäni aina pätevän opettajan valvonnassa. Täsmälleen samanlaisen kokonaisuuden joogan jatkokurssille voi rakentaa tarvittaessa hatha-joogan liikesarjoista. Muuten hatha-jooga ja tiibettiläiset soveltunevatkin monille, mutta paranajamojen kanssa on oltava ehdottoman tarkkana. Päteviä opettajia voimakkaisiin pranayama-hengitysharjoituksiin Suomessa ei kenties julkisuudessa ole.
Liikkeet voimistavat kokemuksen mukaan vartaloa, erityisesti selkää, sekä luovat pohjaa tehokkaalle rentoutumiselle ja keskittymiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399