Hei!
Olen 40v nainen ja en ole pyöräillyt lähes 10 vuoteen. Nyt haluaisin ostaa itselleni suht peruspyörän (ja varmuuden vuoksi täytyy olla jalkajarrut), vaihteita en halua liikaa, painoa mulla on n. 60kg ja pituutta n. 170cm. Tarkoitus olisi pyöräillä kuntoilumielessä ja vaikka ympärivuoden. Pyörän pitäisi olla ns. "helppo" ja kestävä. Harkinnassa Helkama CS2800 ja Crescent Street 738. Molempien hinta 599,-.Kumpaa suosittelette??? Vai olisiko joku muu merkki tarpeisiini sopivampi??
Crescent vai Helkama
9
3966
Vastaukset
- Vastaanpa kuitenkin
Osta seitsemän- (tai viisi-, jollaisia ei ehkä enää saa) vaihteinen napavaihde, kumpi merkki nykyään olikaan parempi. Se kestää ja on huoltovapaa. Paras jos on tukeva etujarru ja myöskin käsikäyttöinen takajarru mahdollisen jalkajarrun lisänä. Tavarateline, kunnon ketjusuoja, hyvät metallilokarit, sopivan kokoinen runko jossa asento on hyvä. En tiedä saako tämmöisiä edes nykyään Suomesta, varsinkaan hyvällä stongalla eikä suoralla kepillä...
- molempi parempi
Suosittelen että koeajat molempia, ja otat sen joka tuntuu miellyttävämmältä ajaa.
- t110
Kävin koeajamassa Tunturi Park Cafea, oli kyllä mukava ajaa, 7 vaihdetta. Suosittelen sitä sinulle!
Itse haluaisin silti vähän sporttisemman pyörän, mutta en mitään maastopyörää... Mutta mikä olis paras Tunturi, Helkama vai Crescent???? - t110
Niin ja se luvattiin mulle 450 €:lla!
- valinta tehty
Hei! Ja, kiitos kaikille vastauksista. Päädyin nyt sitten tuohon Crescentiin. Varattu jo ja lauantaina kaupat. Eli viikonloppuna pääsen sitten aloittelmaan pyöräilyä....
- oli Cressu
valinta tehty kirjoitti:
Hei! Ja, kiitos kaikille vastauksista. Päädyin nyt sitten tuohon Crescentiin. Varattu jo ja lauantaina kaupat. Eli viikonloppuna pääsen sitten aloittelmaan pyöräilyä....
Mulla on menossa toinen Crescent: ekalla ajoin 10 kesää ja tällä toisella on menossa 6. kesä. Kunhan puhdistat ja huollat pyörän säännöllisesti, niin ongelmia ei myöskään tule. Hyvä valinta!
- Rane
valinta tehty kirjoitti:
Cressu on parasta pikku-tzubujen jälkeen. Meide diggaa sikana.
- ei ole
Rane kirjoitti:
Cressu on parasta pikku-tzubujen jälkeen. Meide diggaa sikana.
muuta hyvää kuin korkea paino !
- ksjdhfkjn
oli Cressu kirjoitti:
Mulla on menossa toinen Crescent: ekalla ajoin 10 kesää ja tällä toisella on menossa 6. kesä. Kunhan puhdistat ja huollat pyörän säännöllisesti, niin ongelmia ei myöskään tule. Hyvä valinta!
> Mulla on menossa toinen Crescent: ekalla ajoin 10 kesää ja tällä toisella on menossa 6. kesä.
Mulla oli (on vieläkin) DBS, jolla ajoin 23 kesää. On se vieläkin muuten kunnossa, mutta takapyörästä alkoi mennä pinnoja siihen tahtiin, että ostin sitten uuden fillarin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753