Crescent vai Helkama

kumpi parempi

Hei!
Olen 40v nainen ja en ole pyöräillyt lähes 10 vuoteen. Nyt haluaisin ostaa itselleni suht peruspyörän (ja varmuuden vuoksi täytyy olla jalkajarrut), vaihteita en halua liikaa, painoa mulla on n. 60kg ja pituutta n. 170cm. Tarkoitus olisi pyöräillä kuntoilumielessä ja vaikka ympärivuoden. Pyörän pitäisi olla ns. "helppo" ja kestävä. Harkinnassa Helkama CS2800 ja Crescent Street 738. Molempien hinta 599,-.Kumpaa suosittelette??? Vai olisiko joku muu merkki tarpeisiini sopivampi??

9

4035

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaanpa kuitenkin

Osta seitsemän- (tai viisi-, jollaisia ei ehkä enää saa) vaihteinen napavaihde, kumpi merkki nykyään olikaan parempi. Se kestää ja on huoltovapaa. Paras jos on tukeva etujarru ja myöskin käsikäyttöinen takajarru mahdollisen jalkajarrun lisänä. Tavarateline, kunnon ketjusuoja, hyvät metallilokarit, sopivan kokoinen runko jossa asento on hyvä. En tiedä saako tämmöisiä edes nykyään Suomesta, varsinkaan hyvällä stongalla eikä suoralla kepillä...

• molempi parempi

Suosittelen että koeajat molempia, ja otat sen joka tuntuu miellyttävämmältä ajaa.

• t110

Kävin koeajamassa Tunturi Park Cafea, oli kyllä mukava ajaa, 7 vaihdetta. Suosittelen sitä sinulle!
      Itse haluaisin silti vähän sporttisemman pyörän, mutta en mitään maastopyörää... Mutta mikä olis paras Tunturi, Helkama vai Crescent????

• t110

Niin ja se luvattiin mulle 450 €:lla!

• valinta tehty

Hei! Ja, kiitos kaikille vastauksista. Päädyin nyt sitten tuohon Crescentiin. Varattu jo ja lauantaina kaupat. Eli viikonloppuna pääsen sitten aloittelmaan pyöräilyä....

• oli Cressu
        valinta tehty kirjoitti:

Hei! Ja, kiitos kaikille vastauksista. Päädyin nyt sitten tuohon Crescentiin. Varattu jo ja lauantaina kaupat. Eli viikonloppuna pääsen sitten aloittelmaan pyöräilyä....

Mulla on menossa toinen Crescent: ekalla ajoin 10 kesää ja tällä toisella on menossa 6. kesä. Kunhan puhdistat ja huollat pyörän säännöllisesti, niin ongelmia ei myöskään tule. Hyvä valinta!

• Rane
        valinta tehty kirjoitti:

Cressu on parasta pikku-tzubujen jälkeen. Meide diggaa sikana.

• ei ole
        Rane kirjoitti:

Cressu on parasta pikku-tzubujen jälkeen. Meide diggaa sikana.

muuta hyvää kuin korkea paino !

• ksjdhfkjn
        oli Cressu kirjoitti:

Mulla on menossa toinen Crescent: ekalla ajoin 10 kesää ja tällä toisella on menossa 6. kesä. Kunhan puhdistat ja huollat pyörän säännöllisesti, niin ongelmia ei myöskään tule. Hyvä valinta!

> Mulla on menossa toinen Crescent: ekalla ajoin 10 kesää ja tällä toisella on menossa 6. kesä.

Mulla oli (on vieläkin) DBS, jolla ajoin 23 kesää. On se vieläkin muuten kunnossa, mutta takapyörästä alkoi mennä pinnoja siihen tahtiin, että ostin sitten uuden fillarin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      109
      2700
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      15
      1710
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1585
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      9
      1552
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      26
      1256
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      26
      1125
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1052
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      81
      1015
    Aihe