mitä olette tehneet mustaviinimarjasta? muutakuin mehua ja syöneet suoraan puskasta? minä en osaa muuta...
mustaviinimarja
4
1795
Vastaukset
- viinimarjasta
koetappa hyytelöä, paras taitaa tulla että osana on hiukan ei ihan täysin kypsiä marjoja.
sokerina olen itse käyttänyt ihan norm. sok. mutta en sanoisi että olisi muitakin vaihtareita esim. hyytelö ja hillosokeri.
kuitenkin tästä hyytelöstä löytyy monia ohjeita,ja on hyvää mm. liharuokien lisänä ja varsinkin kanaviillokissa mikäli satut pitämään.
voin katsoa sinulle ohjeen jos on tarvetta, joten kysyppä tarpeen mukaan autan jos pystyn.- hillosokeria
Tein kauan itsekin tavallisella sokerilla noita hilloja ja soseita ja pakastin ne. Jos tekee ne hillosokerilla, niitä ei tarvi pakastaa vaans ne säilyvät hyvin kylmiössä tai kellarissa (tietysti myös jääkaapissa jos on tilaa). Tavallisella sokerilla tehdyt soseet homehtuvat aika nopeasti jääkaapissa.
- kaikenlaista..
Meillä on tullut usein paljon mustaherukkaa eikä aina ole tullut mehustettua, joten olen pakastanut ja käyttänyt talven mittaan piirakoihin ja kiisseleihin ihan muiden marjojen tapaan. Vähän on kirpakka marja mutta lapsetkin syövät mielellään kun ovat pienestä asti tottuneet ja kun on vähän enemmän sokeria.. Kiisselin voi tehdä joko tuoremarjakiisselin tapaan (kiisselipohja vaan marjojen päälle) tai keittämällä marjat rikki ja siilaamalla sitten kuoret pois ellei niistä tykkää.
Äitini on tehnyt tuota hyytelöä, on tosiaankin hyvää esim. joulukinkun kanssa, mutta itse en ole koskaan tehnyt.. olisin kiinnostunut, millainen on sinun reseptisi? - neuvojenantaja
Olen tehnyt likööriä useana vuotena.
Tässä ainesten suhteet:
3 litraa valikoituja, hyviä mustia viinimarjoja, 400g sokera, puoli litraa kirkasta maustamatonta viina (kossu yms.). Purkkiin pariksi viikoksi huoneen lämpöön, välillä hieman käänneltävä, jotta sokeri liukenee.
Sitten siivilöit nesteen ja pullotat. Tulee 0,8 - 0,9 litraa tuosta annoksesta ja prosentit lienevät parinkymmenen tienoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3743214Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33857