En enää jaksa.

- - - - -

Olen tullut siihen pisteeseen elämässäni, etten enää jaksa. Se tuli oikeastaan aika äkkiäkin, vaikka tämä tuntemus on tunkenut tietoisuuteeni aina välillä.

Minulla on kotona nuori, jolla on mielenterveysongelmia. On masennusta ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa jotain identitettiongelmaa.
Se on ollut hyvin raskasta minulle, joka olen hänen vanhempansa.

Minua ei ole kukaan auttanut - ei edes kysynyt, miten sinä kestät ja jaksat. Olenkin nyt havainnut, etten minä enää jaksakaan. Olen loppuun kaluttu ja kulutettu. Minusta on imetty kaikki eikä enempää irtoa.

Nyt mietin, miten tästä eteenpäin?
Miten käy nuoreni ja miten käy minun?
Mistä löydän elämäni takaisin ja pääsenkö koskaan vapaaksi mielenterveysongelmaisesta nuoresta?

Olen kaikkeni hänen eteensä yrittänyt, mutta hän ei halua tehdä, kuten normaalit ihmiset tekevät ja elävät, vaan jotenkin minusta näyttää, että hän olisi tällä tavoin jopa itsetuhoinen, tietämättään ehkä.
Hän tekee juuri niin kuin on sanottu olevan huonosti ja hänen tilaansa ajatellen jopa haitallista.

Enhän minä voi hänelle mitään! En saa häntä ottamaan lääkeitä, joten ne lopetettiin. En saa häntä nukkumaan, kun hän ei halua. En saa häntä syömään, kun hän ei halua.

Pieni asuntoni on sinisenään tupakansavua, vaikka voin huonosti siitä, koska hän haluaa polttaa, enkä minä voi sille mitään...

En tiedä mitä tehdä. En tiedä onko tämä oikea palstalkaan, mutta jonnekin minun on nyt saatava puhua ennen kuin sekoan lopullisesti!

5

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minua kiinnostaa

      Minkä ikäinen lapsesi on?
      Ainakin kirjoitit asiastasi hyvin selväpiirteisesti, joten ei hätä ole tämän näköinen...
      Miten olisi maisemanvaihdos vähäksi aikaa.. voisitteko molemmat selventää ajatuksianne uudessa ympäristössä. Saatko lapsesi lähtemään mukaasi jonnekin mökille esimerkiksi? Erilainen ympäristö vaikuttaa ajatuksiin selventävästi.

    • Ell

      että keskitytkin nyt itseesi. Et voi elää kahden ihmisen elämää, joten olisiko paras esimerkki nuorellesi että edes sinä huolehtisit itsestäsi. Jos hän ei nytkään sinua "tottele", niin lakkaa tuhlaamasta kaikkea energiaasi häneen.

      Eikö teillä ole parveketta? Aloita nyt siitä, että kykenet edes hengittämään..

      • tuollaiset ennen parannettiin. Ja terveitä tuli!


      • ihmettä
        sitroen kirjoitti:

        tuollaiset ennen parannettiin. Ja terveitä tuli!

        sekoilet?


      • että...
        sitroen kirjoitti:

        tuollaiset ennen parannettiin. Ja terveitä tuli!

        häpeä, vanha ukko!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe