Olen lähdössä työnhakuun Ranskaan. Olen nyt työtön joten käytän mahdollisuutta etsiä töitä 3 kk ja säilyttää Suomen etuudet.
Onko kellään kokemusta miten käytännön asiat ANPEssa ja Assedicin kanssa hoituvat?
Ja vinkkejä työnhakuun myös, kiitos!
Työnhaku & E303-lomake Ranskassa - kokemuksia?
3
859
Vastaukset
- kestää
jonku aikaa ennen ku rahat rullaa...varaudu näkemään nälkää :) hih :)
- PariisinPoika
Asun itse paikanpäällä ja pelkään joskaan en toivo että ANPE ja ASSEDIC saattavat suhtautua hieman penseästi työnhakuyrityksiin.
Kokemuksia "paikallisena" kun on.
Ehdottaisin ensalkuun kirjoittautumista osoitteeseen www.apec.fr joka on toimihenkilöille kohdistettu työnhaku- ja neuvontapalvelu, suorassa yhteydessä ANPE:n toimiin. APEC on toimivampi ja hieman vähemmän stressaava instituution kuin ANPE. ASSEDIC'n kanssa tuskit tulet olemaan yhteydessä sillä tämä instituutio kantaa huolta lähinnä työttömyyskorvauksista jotka sinä jo saat suomesta.
Toisaalta, en tiedä onko olemassa yhteyksiä ANPE-ASSEDIC / Suomen työvoimaviranomaiset... hämmästyttävää mikäli on sillä jo paikallisten instituutioiden keskeinen kommunikaatio on vielä patarumputasolla niin hämmästyttävää olisi yli rajojen tapahtuva kommunikointi.
Jos voin mitenkään neuvoa enemmän niin kysele pois.- mutta totta
kiitos kommenteista - yllattavaa kylla kaikki on toiminut oikein helposti! olen ollut paikan paalla pari viikkoa ja kaikki on toiminut oikein hyvin - ei helposti - mutta hyvin kuitenkin. Jopa maksut ovat jo tulleet tilille.
Suomesta saamani ohjeet eivat tosiaankaan olleet oikeita - ehka taalla on toimintatapa muuttunut valilla - ja "sain" olla yhteydessa seka assedicin etta anpen kanssa.
Sitten olisi vuorossa itse toiden loytaminen...
Mita teet itse Ranskassa? Olisi kiva kuulla kokemuksia: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613175Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741234- 661173
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180978Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47866- 60819
- 47809
- 45732
- 40721
- 39688