mitä mieltä ootte kun

kvaqqa

musta tuntuu että auringon paiste on kuumempi kuin ennen. Se tuntuu polttavan joten eri lailla kuin vuosia sitten. Kuvittelenko vain, mutta viime kesänä aloin kiinnittää tähän huomiota.

14

1050

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuumapaita

Olen ollut huomaavinani ihan saman asian. Olen miettinyt että tekeekö kropan tuntemukset tepposensa.. Mutta tosiaan olen kansa ollut huomaavinani tuon.

• arvelen

tuon nykyisen päästökaupan kanssa ?

• nämä....

Ja sitten nämä pitäisi vielä vakavasti ottaa......!!!!!!!!!!!!!

• olen tehny

se on kummallista jos kerran lämpeneminen johtuu heijastuksen vähenemisestä, elikkä kasvihuoneilmiöstä. Olen miettinyt asiaa niin että jonkun ammattilaisen kannattaisi tutkia miten vuorokauden minimi ja maksimilämpötila-erot mahdollisesti ovat muuttuneet. Tuntuu siltä että mikäli kyse on kasvihuonekaasuista niin lämpötilaerojen tulisi olla muuttumattomat, kun taas mikäli aurinko vaikuttaa niin eron tulisi kasvaa.

Yritin löytää jostain dataa mutten ole sitä löytänyt. Tietääkö joku mistä saisi raakadataa jota voisi prosessoida, sen verran sitä on tullut tilastotiedettä luettua että tuon erotuksen varmaankin osaisi itsekin arvioida.

• zaq1

Itse muistan auringon olleen kuin keltainen pallo, 1960 luvulla, ja hempeän lämmin pystyi olemaan auringossa jatkuvasti.Nyt aurinko on valkoinen pallo, helvetin kuuma ja suorassa auringonvalossa ei juurikaan pysty olemaan.

• matkailija-x

Kyllä tuo on totta. "Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan." Olen taivastellut tuota jo kymmenisen vuotta. Oliskohan jotain tekemistä sillä, että Suomalaisetkin ovat lisänneet entisestään kaukomatkailua ja edistävät lentoliikenteen kasvua. En toki tarkoita, että maapallon tutkiminen on lopetettava. Mielestäni vaan ei ole pakko mennä toiselle puolelle maapalloa, joka vuosi. Matkailu- ja lomakohteita riittää !

Olisi mukavaa, että maailma olisi astetta parempi paikka vielä kymmenien sukupolvien jälkeen.

• tuc

Aurinko on nyt 11-vuotisen syklinsä alimmalla kohdalla ja oli hetki sitten täysin pilkuton (en tiedä onko enää). Eli paisteen pitäisi olla vuodenaikaan nähden varsin heikkoa.

Hyvin paistaa silti, koska syklit muuttavat tasoa luokkaa 1 W/m2.

• Laamanni

Sanovat että auringonpilkut ovat muuta pintaa kylmempiä. Eikö auringon pinnan pitäisi olla nyt kuumimmillaan?

• tuc

• jo......

Jo nyt on ihmiset päät kokonaan seonneet tämän höyrätyksen kanssa. Sen siitä saa kun hullujen mieltä järkyttää. Samat tyypit pisti luukut ikkunoille ja telkesi ovet pari vuotta sitten lintuflunssan pelossa. Nyt olla kauhuissaan auringon suhteen.

Nauttikaa ihmiset, nauttikaan. Ei ole tuokaan mollukka ollut liiemmälti esillä tänä kesänä. Nauttikaa älkääkä pelätkö kaikkea olematonta.

• aloittaja..

ihmettelin vain ja kyselin ootteko muut huomanneet

• kokemusta on
    • meikäläinen vain

..lapsena kaikki kesät vaan aurinkoi paistoi,
      juostiin, leikittiin, uitiin järvessä ja aina oli hyvä sää! Kaikkissa lapsuuden kuvissa aurinko paistaa.

Mitä luulette kun nykyään tämäkin kesä on satanut ja keskilämpötila on 17 niin onko
      kesät muuttuneet?

Miltä tämä "järkevä mutu" -viesti vaikuttaa?

• pari tekijää

kannattaa ottaa huomioon.
        Ensinnäkin useimmat muistavat paremmin ne mukavat ja lämpimät auronkoiset kelit ja toiseksi harvempi viitsii napsia valokuvia sadesäällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe