Elikkäs ajattelin ilmoittautua jollekin opistolle alkavaan jooga-ryhmään. Minkäköhän ikäistä porukkaa joogakursseilla on? Tunnen paljon 40-50v. joogaharrastelijoita, mutta en ketään ikäistäni..
Kertokaas te jotka olette käyneet joogatunneilla?
(niin ja olen 17v.)
Minkä ikäisille jooga on?
4
1247
Vastaukset
- Odota 20 vuotiaaksi
Luusi saattavat napsua joogassa poikki tai nivelesi luutua väärään asentoon kun olet niin nuori. No eivaisinkaan :)
- MehiläinenMaija
Hathajoogaa eli sitä klassisempaa ja rauhallisempaa harrastavat keskimääräisesti vähän vanhemmat naiset. Toki mahtuu mukaan nuoriakin ja nuoria miehiäkin.
Astangajoogassa on enemmän sukupuolet sekaisin ynnä siellä näkee ihan lukiolaisia ja muutenkin paljon nuorempia. Kunto varmasti kasvaa molemmilla tavoilla ja stressikin poistuu. Kannattaa kokeilla molempia, jos Hatha ei sytytä, niin voi olla että astanga sopii paremmin. - vaan!
Riippuu kai joogasta. Astangajoogassa ainakin on käynyt eri ikäisiä. Itse olen 30, mutta on siellä ollut nuorempiakin. Ja itsekseen siellä tehdään, ei ne muut haittaa menoa!
- myös 17
Itse kävin ensimmäisellä joogakurssillani muistaakseni 14-15 vuotiaana, ja olihan ne muut tosiaankin jotain 40-50 vuotiaita, mutta se olikin hathajoogaa.
Nyt olen menossa astangajooga kurssille pian! Saatan olla nuorimmasta päästä mutta toisaalta sama henkilö järjestää joogakursseja myös alle 12-vuotiaille... joten kaipa se jooga on kaiken ikäisille..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202664
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45881
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165776Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725