Naisten rintaliivit

kävely-kenkät

Useasti mainoskielessä esiintyy tuotteena nimenomaisesti naisten rintaliivit.Miksi tämä mainitaan erikseen koska miehet eivät niitä yleensä käytä ?

Mennäksemme vielä kenkäpolitiikkaan,ei mielestäni olisi syytä puhua kävelykengistä sillä sehän on niiden ilmeisin käyttötarkoitus.Siis pelkkä kenkä vain.
Erikseen voisi mainita juoksu,-maasto,-jne kengät.

25

876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hattiina Karhunsalo
      • Panty-José

        Yhden koon sukkahousut?


    • Saapas nähdä

      Jos johonkin kielletään astumasta kengät jalassa, niin saappaissa sentään sopinee? Saappaathan eivät ole kengät, vaikka ne toki jalkineet ovatkin!

      Rintaliivit lienevät englanniksi 'bra' (yksiköllinen sana, toisin kuin suomessa). Pidempi muoto kuulemma kuuluu 'over-the-shoulder boulder holder'.

      • Tio tusen röda trosor

        Eikös mainittu vaatekappale olekkin ruotsiksi behå? Mistä lienee sekin sana tulee?


      • että jotta
        Tio tusen röda trosor kirjoitti:

        Eikös mainittu vaatekappale olekkin ruotsiksi behå? Mistä lienee sekin sana tulee?

        behå = bh = bysthållare.


      • bysthållarehan
        että jotta kirjoitti:

        behå = bh = bysthållare.

        on "sananmukaisesti" käännettynä "povenpitäjä", vai pitäisikö sanoa "povenpidin" tai peräti "povenpidike"...?
        Suomeksi voisi siis käyttää lyhennettä "pp" tai "peepee"...
        Minkähänlainen pp on BB:llä eli Brigitte Bardot'lla?


      • bra'han

        on lyhenne sanasta "brassiere".


      • Linta Riiviö

      • Undonator
        bra'han kirjoitti:

        on lyhenne sanasta "brassiere".

        Liivikauppa on varmaankin sitten 'brasserie'? Ainakin, jos siellä brassaillaan myymällä brasiliassa valmistettuja messinkiliivejä...


      • Takametsien Mies
        bysthållarehan kirjoitti:

        on "sananmukaisesti" käännettynä "povenpitäjä", vai pitäisikö sanoa "povenpidin" tai peräti "povenpidike"...?
        Suomeksi voisi siis käyttää lyhennettä "pp" tai "peepee"...
        Minkähänlainen pp on BB:llä eli Brigitte Bardot'lla?

        >Minkähänlainen pp on BB:llä eli Brigitte Bardot'lla?

        Tuntematta puheenaolevaa henkilöä, rohkenisin kuitenkin valistuneena arvauksena esittää että se on "soutien-gorge", jota on joskus kutsuttu myös nimellä "gorgerette" tahi "maintien-gorge".

        Tuo "gorge" tässä sitten vähän ihmetyttää.


      • Anonyymi
        Linta Riiviö kirjoitti:

        Rintaliivittömyyteen on näköjään päästy 2001:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ultra_Bra

        Ruotsalainen Carola lauloi euroviisuissa "Bra Vibrationer" , ei varmaankaa sattumalta valittu nimi.


    • Miksi et

      käytä välilyöntiä pisteen ja pilkun jälkeen? Niin kuuluu ehdottomasti tehdä, ja tämä on lisäksi kielipalsta. Ennen kysymysmerkkiä sen sijaan käytät välilyöntiä. Se taas on väärin.

      • Täkäläinen

        Tämä on sentään vain Suomi24-portaalin keskustelupalsta. Meiltä täällä kirjoittelevilta ei sovi ihmeitä odottaa – tai sopii odottaa mitä vain!

        Fiksut ihmiset ovat jossakin vallan muualla.


      • palstalainenkin

        Etkö tiedä?että tämä ei ole mikään oikekielisyyspalsta.Tämä on vain keskustelua kielistä ja käännöksistä palsta.


      • veäntelehtijä

        Äläs ota noin vakavasti,voipi tulla kohtaus ennen aikojaan.
        Ja kerro nyt mikä on ongelmasi,onko se jotain autismia tai vastaavaa joka panee takertumaan epäolennaiseen ?
        Itse keskusteltavaan asiaan ei sinulla ole kuitenkaan koskaan mitään tuotavaa.


      • tässä nyt
        palstalainenkin kirjoitti:

        Etkö tiedä?että tämä ei ole mikään oikekielisyyspalsta.Tämä on vain keskustelua kielistä ja käännöksistä palsta.

        keskustellaankin, tässä tapauksessa aloittajan tavasta jättää välilyönnit pois välimerkkien jälkeen, ja sen syistä. Vaan harvoinpa hänen kaltaisensa mitään syytä käytäntöönsä osaavat kertoa.


      • Aburridísimo
        tässä nyt kirjoitti:

        keskustellaankin, tässä tapauksessa aloittajan tavasta jättää välilyönnit pois välimerkkien jälkeen, ja sen syistä. Vaan harvoinpa hänen kaltaisensa mitään syytä käytäntöönsä osaavat kertoa.

        Pitkästyttävää besserwissismiä


      • tuon
        veäntelehtijä kirjoitti:

        Äläs ota noin vakavasti,voipi tulla kohtaus ennen aikojaan.
        Ja kerro nyt mikä on ongelmasi,onko se jotain autismia tai vastaavaa joka panee takertumaan epäolennaiseen ?
        Itse keskusteltavaan asiaan ei sinulla ole kuitenkaan koskaan mitään tuotavaa.

        aloittajan esittämä kieliasia olisi jotenkin tärkeämpi kuin minun esittämäni kieliasia, tässä tapauksessa välilyöntien käyttämättömyydestä?
        Ja mitä sinä siitä tiedät, onko minulla "itse keskusteltavaan asiaan (...) koskaan mitään tuotavaa"? Ethän sinä tiedä, mitkä kirjoitukset täällä ovat minun kirjoittamiani.


      • olet päättämään
        Aburridísimo kirjoitti:

        Pitkästyttävää besserwissismiä

        muiden puolesta mikä on "boring"? Itse saat toki olla sitä mieltä, mutta älä vaadi, että muut noudattavat sinun tylsyysmääritelmääsi.
        Ja oikeampi muoto olisi kyllä "besserwisserismi", ei tuo sinun yritelmäsi.


      • Aburridísimo
        olet päättämään kirjoitti:

        muiden puolesta mikä on "boring"? Itse saat toki olla sitä mieltä, mutta älä vaadi, että muut noudattavat sinun tylsyysmääritelmääsi.
        Ja oikeampi muoto olisi kyllä "besserwisserismi", ei tuo sinun yritelmäsi.

        Helle vissiin sekoittanut mun pään. Voitko antaa anteeksi?


      • Vartiotornitar
        tuon kirjoitti:

        aloittajan esittämä kieliasia olisi jotenkin tärkeämpi kuin minun esittämäni kieliasia, tässä tapauksessa välilyöntien käyttämättömyydestä?
        Ja mitä sinä siitä tiedät, onko minulla "itse keskusteltavaan asiaan (...) koskaan mitään tuotavaa"? Ethän sinä tiedä, mitkä kirjoitukset täällä ovat minun kirjoittamiani.

        Hyvä, että pidät puoliasi. Bravo! Nuo avuttomat ja aggressiiviset kielipäättömät saavat minut joskus sellaisen raivon partaalle, että voisin hirttää heidät (saatte miljoonan, jos tiedätte, mistä). No hoh-hoijaa, pitää vain kehittää toleranssia heitäKIN kohtaan, sillä jotkut aikuiset vain ovat jääneet niin paljosta paitsi etteivät KOSKAAN kehity, eivät, vaikka rakastava kotiopettajatar kädestä pitäen opettaisi - ja rakastaisi.


      • Polyglott
        Vartiotornitar kirjoitti:

        Hyvä, että pidät puoliasi. Bravo! Nuo avuttomat ja aggressiiviset kielipäättömät saavat minut joskus sellaisen raivon partaalle, että voisin hirttää heidät (saatte miljoonan, jos tiedätte, mistä). No hoh-hoijaa, pitää vain kehittää toleranssia heitäKIN kohtaan, sillä jotkut aikuiset vain ovat jääneet niin paljosta paitsi etteivät KOSKAAN kehity, eivät, vaikka rakastava kotiopettajatar kädestä pitäen opettaisi - ja rakastaisi.

        Olet kiinnostava. Nainen, joka ymmärtää "kielten päälle", on upea.
        Itse puhun viisi-kuusi (määrittelykysymys) kieltä. Olisi mielenkiintoista kuulla = lukea sinusta enemmän.


    • Sillymoke

      Tisunlisukkeet vai lyhyesti vain tisukkeet?
      Nisänlisäkkeet vai lyhyesti vain nisäkkeet?

      • Deleter

        >Nisänlisäkkeet vai lyhyesti vain nisäkkeet?

        Nisänsisäkkeet ne voisivat olla yhtä hyvin myös – eikös tuo implantointi ole jonkinlaista insertointia?

        Jos ne rintsikat sitten tulevat ulkopuolelle, niin ovatko ne ulokkeet? Vai joko tämä menee tårta på tårta-osastolle?

        Sisä- ja ulkoseläkkeet ainakin kuuluvat toiselle puolelle kehoa ja niinmuodoin eri palstalle, joten niistä ei tämän enempää.


    • Anonyymi

      Naisten rintaliivit, voi myös itse ommella alusta loppuun, tehdä langat,kankaan napit?
      Ongelma on liikaa metallia, rintaliiveissä, aiheuttaa allergiaa.
      Saksa, Suomi myynti Lidl on Nivala myynti piste, vievät piiloon pieni kokoisen rintaliivit, kuppi joko Ab.
      On myös Kärsämäki ongelma, he kulkevat liian vahvisti määräämässä puhelin reitit, heidän Terveystalo fysioterapia, puheille Riitta Kekkonen mankeli silitys näyttö jalat Markku Pulkkinen.
      Olkapää ja rintakehä , rinta leikkaukset aika jolloin ei rintaliivit käy kipu.
      Vaativat saman hlö puheen kautta K market ei rintaliivejä naislääkäri 👮 pakko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2873
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      261
      1206
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1201
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      983
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      46
      875
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      858
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      769
    Aihe