Viitsisikö joku kertoa luistelutekniikasta sauvoilla luistellessa. Kannattaako tyyliä vaihdella pidemmällä lenkillä ja mikä tekniikka olisi tehokkainta etenemisen kannalta. Olen nyt yrittänyt Wasbergin tyyliin saada vähän sisäteräpuristusta. Suurimman osan matkasta menen siten, että potkaisen molemmilla jaloilla ja sitten työnnän sauvoilla. Sekin taitaa olla hieman toispuoleista, sillä taidan työntää aina saman puolen potkun jälkeen. Välillä menen myös sauvat kainalossa.
Luistelutekniikka sauvoilla luistellessa
4
1171
Vastaukset
- skrinnari
Itse menen myötätuulessa ja tasaisella "mogrenilla" eli joka toiselle potkulle(oikealle)työntö,onhan se toispuoleista mutta käy niin luontevasti,vauhdin noustessa sitten ilman sauvoja.Wassua,joka potkulle työntö,käytän loivaan nousuun ja välilla muutenkin vaihtelun vuoksi.Usein vastatuulessa ja jyrkemissä mäissä sitten "kuokkaa".Käytän "double kickiä" potkuissa,eli alku liuusta luistimen pyörien ulkoterällä ja loppupotkussa siirtyy sisäpuolelle.Jollain kuntoilijan kotisivulla oli jopa video tästä db:stä,varmaan löytyy googlettamalla.
- skrinnari
Kävin tossa alempaa lukemassa tosta db:stä unohda koko juttu,se on vain asiantuntijoiden mielestä normaali kaareutuvan liuun alkuvaihe.Luulin itsekkin,että siinä tapahtuu jokin kaksinkertainen potku,mutta ei,enkä ole iljennyt siitä muille sanoa,etten sitä huomaa.
- joko tai
Olisiko viisampaa keskittyä joko luisteluun sauvoilla tai sauvoitta? Ovat niinkuin 2 eri lajia. Ei onnistu mulla ainakaan kovin helposti yhdistetty.Eikä siinä vauhdissa taida paljon eroa tulla. Se on mitä on, riippuu henkilökohtaisesta kunnosta.
- käytetään
hiihtotekniikkaa ja rullaluistelussa luistelutekniikkaa. Ei sekoteta nyt enää näitä. Tuossa alla on hyvä esimerkki siitä, että jo pelkässä (rulla)luistelutekniikasssa on paljon keskusteltavaa :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial151720Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401702Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2921319Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101086- 130972
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3915- 10905
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49888