Täydellä innolla kohti HCM:ää

aune-1

Ensi lauantaina se taas on! Tein lopullisen päätöksen maratoniin osallistumisestani vasta viime perjantaina. Kesä on ollut harjoituksellisesti vähän ongelmallinen. (Kuukauden mittainen reilireissu kesäkuussa verotti voimia yllättävän paljon.)Olen päässyt vasta muutaman viikon harjoittelemaan täysipainoisesti, ja kävin perjantaina testaamassa kuntoni cooperin testillä. Ajattelin, että jos ei mene 3100m:ä, niin en lähde koko maratonille. Meni hienosti saman verran kuin viime kesänäkin, eli n. 3200m. Ei kun maratonille!

Nyt menossa hiilarivarastojen tyhjennysvaihe viimeistä päivää. Ei kuitenkaan mitään varsinaista tyhjennysharjoitusta, vaan hiilarit vähiin ruokavaliossa ja kevyt treeni rullasuksilla ja venyttelyt tänään. Ti-to sitten hiilareiden tankkausta sekä yks kevyt juoksulenkki venyttelyt. Kaks päivää ennen maratonia hermoratahieronta, joka parantaa hermotusta suoritukseen. Viime vuonna tämä tankkaussysteemi toimi hyvin, eikä energiat loppuneet kesken. Tavoitteena on parantaa aikaa n. 10 minuutilla viime vuodesta (viime vuonna 3.23). Jännittää jo nyt, että onnistuuko=)

Miten te muut valmistaudutte maratonille?

6

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimmerkki

En mitenkään, menen vaan ja juoksen.

• afsdafsdf

mimmi olet! : )Lepään marathonia ennen 1,5viikkoa et varmana oon palautunu kaikista harjoitteista. Eka marathon ja aikatavoite säästä riippuen alle 4h-4:45h.

• afdsafds

pystyit ilmoittautumaan 3.8perjanataina. 31.7mun mielest oli viimeinen ilmoittautumispäivä?

• aune-1

olin ilmoittautunut maratonille jo heinäkuussa. Ei ois ollu eka kerta kun jää kilpailu väliin. Ainahan noita tulee, sairastumisa yms, ettei oo kunnossa ni pakko perua. Tuttu lääkäri ois voinu kirjoittaa lääkärintodistuksen järjestäjille.

• se lekuri
        aune-1 kirjoitti:

olin ilmoittautunut maratonille jo heinäkuussa. Ei ois ollu eka kerta kun jää kilpailu väliin. Ainahan noita tulee, sairastumisa yms, ettei oo kunnossa ni pakko perua. Tuttu lääkäri ois voinu kirjoittaa lääkärintodistuksen järjestäjille.

kirjottannu toikkariin, että "kaveri ei oo huippukunnossa, joten ehdoton maratonkielto 3 viikkoa"?

• sdfghjkpoiuye
        se lekuri kirjoitti:

kirjottannu toikkariin, että "kaveri ei oo huippukunnossa, joten ehdoton maratonkielto 3 viikkoa"?

Viime perjantaina kahdenkympin lenkki, jonka piti olla viimeinen ennen HCM:ää. Kävin kuitenkin maanantaina 13. päivä vielä tunnin kevyellä lenkillä ja nyt on tiistaista lähtien tankkailtu. Se mikä huolestuttaa on yöunet tai niiden vähyys. Töiden alkamisesta johtuen on joutunut nousemaan puoli kuudelta aamuisin ja näin kuumalla on yöuni ollut vähän sitä ja tätä.
        Olen lauantaina menossa ekaan HCM:ään ja kaikkiaan toiseen maraani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      455
      3395
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      114
      2597
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      84
      2142
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      162
      1940
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      8
      1857
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      147
      1776
    7. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      93
      1580
    8. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      40
      1477
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      351
      1311
    10. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      33
      1285
    Aihe