Käytän päivittäin teen/kahvin kanssa n. 4 hermesetasia yhteensä. Mitä haittavaikutuksia voi pidemmän päälle olla, kannattaisiko jättää nekin pois? Ihovaikutuksia?..
Hermesetas ym. mak.aineet
4
1980
Vastaukset
- Miten uskallat?
Ai 4 kappaletta? hui kauheeta, varmaan on hirmuset haittavaikutukset.
- kkkkkkkkkkkkkk
jos voit juoda kahvisi ilman, niin tietysti se on parempi kun turhat lisäaineet.
Mutta jos vaihdat makeutusaineet sokeriin, niin haittansa on siinäkin.
Eli noin piemi määrä ei haitanne mitään, tai vaikutukst lienevät sitä luokkaa että näkyvät vasta noin 100-200 vuoden päivittäisen käytön jälkeen ; ) - pillilutti
En usko että tuolla määrällä mitään kummempia sivuvaikutuksia on, vaikka tietystihän aina olisi parempi välttää kemikaaleja ja lisäaineita. Kuulostaa harvinaisen kohtuulliselta käytöltä kuitenkin tuo.
Enemmän ehkä ongelma on, että nykyaikana KAIKKEEN työnnetään noita keinomakeuttajia. Ei sitä ihminen tajuakaan kuinka paljon saa myrkkyjä elimistöönsä, vaikkei niitä suorastaan itse ruokiinsa lisäisi. Ajatellaanpa vaikka purukumia - onhan nekin valtaosaltaan kyllästetty aspartaamilla ja asesulfaami K:lla (makea maku ilman sokeria). Monesta pienestä purosta tulee oikea virta.
Kannattaa ehdottomasti suhtautua varauksella noihin aineisiin, kun niitä ei riittävästi tunneta ja nykyajan keveyshysteria on mennyt ihan yli järjen rajojen, joten huomaamattaankin niitä saa. Minä pelkään enemmän sokeria, ja siksi laitan kahviini hermesetasia. Minulla niitä menee päivittäin n. 8 kpl.
Hermesetasin natriumsakariini (ja h-liuoksen natriumsyklamaatti) jonkin verran lisäävät syövän riskiä. USA:ssa sakariinia sisältävissä elintarvikkeissa pitää olla varoitus.
Aspartaami on kummajainen. Sanoisin, ettei täysin varmaa tietoa sen turvallisuudesta ole. Aspartaamia en syö itse, eikä sitä saa lapsenikaan syödä. Kieltäydyn aina, jos kylässäkin aspartaamipitoista juomaa tarjotaan. Tiedän useita ihmisiä, jotka saavat konkreettisia oireita aspartaamista. Aspartaamia taitaa olla makeutusainetableteissa ainoastaan pirkan valmisteessa.
Hermesetas on noilla määrillä turvallista nykykäsityksen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205726Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222889Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1552626- 262429
- 821684
- 1461565
- 1341404
- 1351028
- 901012
- 9933