Piknik -eväitä?

Murunen

Mitä ottaisit kokopäivä piknikille mukaan?
Itse ajattelin tehdä
- Fetasalaattia sekaan vähän paistinpannulla käytettyjä cashew-pähkinöitä
- Ukoille pari pakettia nakkeja
- pikkulihapullia, ihan omin käsi pakerrettuja
- vihannes"tikkuja" dippiä
- broilerinkoipia

Mutta mitä muuta???? Ollaan aamusta iltaan saaressa päivää viettämässä. Voipi olla että noillakin pärjätään ihan hyvin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla, mitä Sinä otat piknikille mukaan?

9

6949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vemp

      Keskitulista chili con carnetta vehnätortilloita.

      Tee mössö oliiveista, basikinlehdistä, sipulista, valkosipulista, kirsikkatomaateista, suolasta ja pippurista - jos on sardelleja niin niitä mukaan ja vähän oliiviöljyä. Patonki halki, mutta vain toisesta reunasta, toiseen puoliskoon kuoppa ja mössö sinne, toiseen salaatinlehti, patonki kiinni ja tiukkaan folioon annospaketteihin.

      Valmiita lettuja tai vohveleita ja hilloa.

      Waldorf-salaatti on hieno retkieväs. Koska siinä on kermaa niin täytyy tehdä juuri ennen lähtöä, mutta ei vie paljon aikaa.

      • kivan kuuloinen

        satsi, mutta ei oikein osu vhh-ruokavalioon noitten vehnähörhelöitten osalta...


      • vemp
        kivan kuuloinen kirjoitti:

        satsi, mutta ei oikein osu vhh-ruokavalioon noitten vehnähörhelöitten osalta...

        Tarkistin otsakkeen ja mitä on VHH. Jatkossa olen tarkempi.


    • lisäksi

      ottaisin varmaan samantapaisia juttuja, mutta noiden lisäksi ottaisin varmana vielä frittatan, aivan mahtavaa kylmänä.

      teet niinkuin munakkaan mutta uunissa, ja täytteet voit valita itse. (netistä löytyy paljon ohjeita)

      itse tein viimeksi munakoisosta, tomaatista, munasta, kermasta, gryuere juustosta ja mausteista.

      ja vihannestikkujen tilalle voit tehdä cocktail tikkuja, missä erilaisia viahnneksia, juustoja, lihapullia, oliiveja jne. ja muutama dippi niiden kanssa!

    • menhir

      tekisin kunnon kerrosvoileivän, jossa sisällä voita, rypsiöljyä, juustoa tai sulatejuustoa, kananmunaa, kinkkua, salaattia ja kurkkua tai tomaattia.
      Pikkupurtavaksi pähkinöitä, vesimelonia ja vaikka jäisiä mandariineja (oli muuten loistoeväs rannalla).
      VHH:ta ajatellen leipä olisi jotain täysjyväleipää, mutta itsellä menee leipänä tällä hetkellä valkoinen paahtoleipä.

      • sää.

        tolleen vaihdat ruokavaliota? Eka paasasit (melkein) vhh:sta vai mistä montista ja nyt syöt ranskanpullaa? Etkö osaa päättää mikä on ok ja mikä ei. Luin jostain joskus, että syöt litran jäätelöö kerralla, onks se totta? voi tyttörukka, yritä syödä terveellisesti, ettei vanhana tarvii kärsiä ja katua.


      • Menhir
        sää. kirjoitti:

        tolleen vaihdat ruokavaliota? Eka paasasit (melkein) vhh:sta vai mistä montista ja nyt syöt ranskanpullaa? Etkö osaa päättää mikä on ok ja mikä ei. Luin jostain joskus, että syöt litran jäätelöö kerralla, onks se totta? voi tyttörukka, yritä syödä terveellisesti, ettei vanhana tarvii kärsiä ja katua.

        aina itekään tiä mikä kausi mul on menos. Välil must tuntuu, et mä oon vhhlla ja välil mä syön sit ihan hirveen hiilaripitost ruokaa. Tälläst tää on, mut kai pääasia on sentään et syö :D :< ;) o-O :( :S.


      • menhir
        Menhir kirjoitti:

        aina itekään tiä mikä kausi mul on menos. Välil must tuntuu, et mä oon vhhlla ja välil mä syön sit ihan hirveen hiilaripitost ruokaa. Tälläst tää on, mut kai pääasia on sentään et syö :D :< ;) o-O :( :S.

        palstan taso on ainakin tän mukanen :).

        Pieni huomio, että kun alatte trollaileen mun nimimerkillä niin kirjoittakaa se seuraavalla kerralla pienellä m- kirjaimella.


    • sussufan

      oisko mitään nopeeta piknik syömistä??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2457
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      86
      1951
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      155
      1408
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe