105 vai Veloce?

kumman valitsen

Pitäisi ostaa uusi osasarja ja pähkäilen valintaa 105:n ja Velocen välillä.
Hinta: 417€ (105) vs. 440€ (Veloce)
Paino: 2510g (105) vs. 2440g (Veloce)

Hinnan puolesta vastaava pari olisi Ultegra vs. Centaur. Kokonaisuus on kuitenkin 100€ kalliinpi kuin edellisessä parissa, joten tämä vertailu varauksella.

Velocen ja Ultegran saisi Bike24:sta mustana, mikä on tärkeää.

Kaikki varmaan toiminee, mutta mihinköhän perustaisin valintani???

6

1187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rane

      on turha ostaa yhtään mitään. Senkun ajelet Jopolla, jos oot köyhis, etkä tiedä mitä tarttet.

      • negatiivinen

        Eihän tuo ollut yhtään rakentavaa kommenttia... en kyllä sellaista äkännyt viestissäni pyytää, joten sinäpä se pääsitkin loistamaan.


      • molemmista
        negatiivinen kirjoitti:

        Eihän tuo ollut yhtään rakentavaa kommenttia... en kyllä sellaista äkännyt viestissäni pyytää, joten sinäpä se pääsitkin loistamaan.

        velocesta ja satavitosesta. Cyclocrosspyörässäni on 105 komponentit, jotka ovat toimineet mukiinmenevästi parin kauden ajan. Lähinnä on ongelma on 105 vaihteiden tunnottomuus (taka), ei oikein tiedä on vaihtaja vaihtanut vai ei, sekä vaijeria saa olla usein säätämässä (säädöt ei pysy paikallaan ?)Muuten ei valittamista. Rospuuttokilpapyörässä on vanhat (90-luvun alun) veloce, jotka ovat toimineet koko ajan uskollisesti. Takavaihtaja vaihtaa täsmällisestija etenkin vaihto eturattaalla pienemmältä isommalle tapahtuu nopeammin ja äänettömämmin kuin 105 sarjassa. kaikenkaikkiaan Veloce on " hyvä". Toisekseen 105 jarru/vaihdekahvoista en löydä hyvää " lepuutuskohtaa", kuten Campassa on! Makuasioita sanoi pässi kun pallejaan nuoli !!


      • vastauksesta!
        molemmista kirjoitti:

        velocesta ja satavitosesta. Cyclocrosspyörässäni on 105 komponentit, jotka ovat toimineet mukiinmenevästi parin kauden ajan. Lähinnä on ongelma on 105 vaihteiden tunnottomuus (taka), ei oikein tiedä on vaihtaja vaihtanut vai ei, sekä vaijeria saa olla usein säätämässä (säädöt ei pysy paikallaan ?)Muuten ei valittamista. Rospuuttokilpapyörässä on vanhat (90-luvun alun) veloce, jotka ovat toimineet koko ajan uskollisesti. Takavaihtaja vaihtaa täsmällisestija etenkin vaihto eturattaalla pienemmältä isommalle tapahtuu nopeammin ja äänettömämmin kuin 105 sarjassa. kaikenkaikkiaan Veloce on " hyvä". Toisekseen 105 jarru/vaihdekahvoista en löydä hyvää " lepuutuskohtaa", kuten Campassa on! Makuasioita sanoi pässi kun pallejaan nuoli !!

        Juuri tuollaista kokemusperäistä tuntuma-kuvausta halusinkin!

        Mulla on itselläni nyt Sora (ns. ensipyörä kun on) ja ilmeisesti Campassa on samantyyppinen peukkunappi. Se on mielestäni hyvä.

        Saatan ehkä hankkia osat sekaisin, eli Velocen sarja, mutta Centaurin kahvat (pääasiassa ulkonäollisten syiden takia) ja Miragen jarrut (halvemmat ja jos mulla nyt toimii jotkin no-namet niin hyvin kuin vain voin jarrujen kuvitella toimivan niin en usko, että häviän tässä mitään).

        Veikkaan, että Shimano-miehellä saattaisi olla kerrottavanaan samanlainen tarina 105:sta kuin sinä kerroit Velocesta.

        Voisiko joku kuvailla mulle vaatiiko Velocella tai 105:lla vaihtaminen paljon voimaa? Soralla kun kääntää koko jarrukahvaa, jotta saa vaikka edestä isommalle niin ei se ihan sormen päillä käänny ja liikerata on niin pitkä, että sen huomaa ranteen ikävälle mutkalle kääntymisenä. Miten mahtaa olla noissa paremmissa sarjoissa?


      • vastauksesta! kirjoitti:

        Juuri tuollaista kokemusperäistä tuntuma-kuvausta halusinkin!

        Mulla on itselläni nyt Sora (ns. ensipyörä kun on) ja ilmeisesti Campassa on samantyyppinen peukkunappi. Se on mielestäni hyvä.

        Saatan ehkä hankkia osat sekaisin, eli Velocen sarja, mutta Centaurin kahvat (pääasiassa ulkonäollisten syiden takia) ja Miragen jarrut (halvemmat ja jos mulla nyt toimii jotkin no-namet niin hyvin kuin vain voin jarrujen kuvitella toimivan niin en usko, että häviän tässä mitään).

        Veikkaan, että Shimano-miehellä saattaisi olla kerrottavanaan samanlainen tarina 105:sta kuin sinä kerroit Velocesta.

        Voisiko joku kuvailla mulle vaatiiko Velocella tai 105:lla vaihtaminen paljon voimaa? Soralla kun kääntää koko jarrukahvaa, jotta saa vaikka edestä isommalle niin ei se ihan sormen päillä käänny ja liikerata on niin pitkä, että sen huomaa ranteen ikävälle mutkalle kääntymisenä. Miten mahtaa olla noissa paremmissa sarjoissa?

        Tämä palsta on ehdottomasti väärä vähänkin asiallisempaan keskusteluun, joten suosittelen siirtymistä välittömäsi Fillarifoorumille, ks. linkki

        http://www.fillarifoorumi.fi/forum/index.php


    • Luigi Verona

      Lenkkipyörässäni vm.99 on kahdeksan vuotta vanhat Velocet (tripla keskiö, ysipakka takana) ja ainoina kommentteina ovat: toimivat edelleen kuin kello, kevyet käyttää ja täsmälliset (olen tosin aina pitänyt hyvin puhtaina ja öljyttyinä)

      Työmatka/talvi/rospuutto -maantiefillarissa on Velocen takavaihtaja vm:97 tai 98, ajettu n.22 000 km, kesät talvet, sateessa, tuulessa, tuiskussa. Vaihdettu kaksi kertaa trollipyörät, toimivat edelleen hyvin, mutta jo pientä väljistymistä ja epätäsmällisyyttä on alkanut esiintymään....;)

      Huomionarvoista on, että em. rospuuttopyörässä on kahvoina Campagnolon Avanti Ergopowerit, jotka olivat 90 -luvulla valmistajansa HALVIMMAT ja muovisimmat tekeleet. Toimivat EDELLEEN hyvin, pakkasista, käyttökilometreistä ja -vuosista huolimatta, mikä on jo pieni ihme!!!!!

      Em. kokemuksien perusteella voin siis suositella Campagnoloa ja ovathan ne lisäksi eurooppalaista valmistetta, ei ihan pieni juttu nykypäivänä sekään.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe