105 vai Veloce?

kumman valitsen

Pitäisi ostaa uusi osasarja ja pähkäilen valintaa 105:n ja Velocen välillä.
Hinta: 417€ (105) vs. 440€ (Veloce)
Paino: 2510g (105) vs. 2440g (Veloce)

Hinnan puolesta vastaava pari olisi Ultegra vs. Centaur. Kokonaisuus on kuitenkin 100€ kalliinpi kuin edellisessä parissa, joten tämä vertailu varauksella.

Velocen ja Ultegran saisi Bike24:sta mustana, mikä on tärkeää.

Kaikki varmaan toiminee, mutta mihinköhän perustaisin valintani???

6

1150

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rane

      on turha ostaa yhtään mitään. Senkun ajelet Jopolla, jos oot köyhis, etkä tiedä mitä tarttet.

      • negatiivinen

        Eihän tuo ollut yhtään rakentavaa kommenttia... en kyllä sellaista äkännyt viestissäni pyytää, joten sinäpä se pääsitkin loistamaan.


      • molemmista
        negatiivinen kirjoitti:

        Eihän tuo ollut yhtään rakentavaa kommenttia... en kyllä sellaista äkännyt viestissäni pyytää, joten sinäpä se pääsitkin loistamaan.

        velocesta ja satavitosesta. Cyclocrosspyörässäni on 105 komponentit, jotka ovat toimineet mukiinmenevästi parin kauden ajan. Lähinnä on ongelma on 105 vaihteiden tunnottomuus (taka), ei oikein tiedä on vaihtaja vaihtanut vai ei, sekä vaijeria saa olla usein säätämässä (säädöt ei pysy paikallaan ?)Muuten ei valittamista. Rospuuttokilpapyörässä on vanhat (90-luvun alun) veloce, jotka ovat toimineet koko ajan uskollisesti. Takavaihtaja vaihtaa täsmällisestija etenkin vaihto eturattaalla pienemmältä isommalle tapahtuu nopeammin ja äänettömämmin kuin 105 sarjassa. kaikenkaikkiaan Veloce on " hyvä". Toisekseen 105 jarru/vaihdekahvoista en löydä hyvää " lepuutuskohtaa", kuten Campassa on! Makuasioita sanoi pässi kun pallejaan nuoli !!


      • vastauksesta!
        molemmista kirjoitti:

        velocesta ja satavitosesta. Cyclocrosspyörässäni on 105 komponentit, jotka ovat toimineet mukiinmenevästi parin kauden ajan. Lähinnä on ongelma on 105 vaihteiden tunnottomuus (taka), ei oikein tiedä on vaihtaja vaihtanut vai ei, sekä vaijeria saa olla usein säätämässä (säädöt ei pysy paikallaan ?)Muuten ei valittamista. Rospuuttokilpapyörässä on vanhat (90-luvun alun) veloce, jotka ovat toimineet koko ajan uskollisesti. Takavaihtaja vaihtaa täsmällisestija etenkin vaihto eturattaalla pienemmältä isommalle tapahtuu nopeammin ja äänettömämmin kuin 105 sarjassa. kaikenkaikkiaan Veloce on " hyvä". Toisekseen 105 jarru/vaihdekahvoista en löydä hyvää " lepuutuskohtaa", kuten Campassa on! Makuasioita sanoi pässi kun pallejaan nuoli !!

        Juuri tuollaista kokemusperäistä tuntuma-kuvausta halusinkin!

        Mulla on itselläni nyt Sora (ns. ensipyörä kun on) ja ilmeisesti Campassa on samantyyppinen peukkunappi. Se on mielestäni hyvä.

        Saatan ehkä hankkia osat sekaisin, eli Velocen sarja, mutta Centaurin kahvat (pääasiassa ulkonäollisten syiden takia) ja Miragen jarrut (halvemmat ja jos mulla nyt toimii jotkin no-namet niin hyvin kuin vain voin jarrujen kuvitella toimivan niin en usko, että häviän tässä mitään).

        Veikkaan, että Shimano-miehellä saattaisi olla kerrottavanaan samanlainen tarina 105:sta kuin sinä kerroit Velocesta.

        Voisiko joku kuvailla mulle vaatiiko Velocella tai 105:lla vaihtaminen paljon voimaa? Soralla kun kääntää koko jarrukahvaa, jotta saa vaikka edestä isommalle niin ei se ihan sormen päillä käänny ja liikerata on niin pitkä, että sen huomaa ranteen ikävälle mutkalle kääntymisenä. Miten mahtaa olla noissa paremmissa sarjoissa?


      • vastauksesta! kirjoitti:

        Juuri tuollaista kokemusperäistä tuntuma-kuvausta halusinkin!

        Mulla on itselläni nyt Sora (ns. ensipyörä kun on) ja ilmeisesti Campassa on samantyyppinen peukkunappi. Se on mielestäni hyvä.

        Saatan ehkä hankkia osat sekaisin, eli Velocen sarja, mutta Centaurin kahvat (pääasiassa ulkonäollisten syiden takia) ja Miragen jarrut (halvemmat ja jos mulla nyt toimii jotkin no-namet niin hyvin kuin vain voin jarrujen kuvitella toimivan niin en usko, että häviän tässä mitään).

        Veikkaan, että Shimano-miehellä saattaisi olla kerrottavanaan samanlainen tarina 105:sta kuin sinä kerroit Velocesta.

        Voisiko joku kuvailla mulle vaatiiko Velocella tai 105:lla vaihtaminen paljon voimaa? Soralla kun kääntää koko jarrukahvaa, jotta saa vaikka edestä isommalle niin ei se ihan sormen päillä käänny ja liikerata on niin pitkä, että sen huomaa ranteen ikävälle mutkalle kääntymisenä. Miten mahtaa olla noissa paremmissa sarjoissa?

        Tämä palsta on ehdottomasti väärä vähänkin asiallisempaan keskusteluun, joten suosittelen siirtymistä välittömäsi Fillarifoorumille, ks. linkki

        http://www.fillarifoorumi.fi/forum/index.php


    • Luigi Verona

      Lenkkipyörässäni vm.99 on kahdeksan vuotta vanhat Velocet (tripla keskiö, ysipakka takana) ja ainoina kommentteina ovat: toimivat edelleen kuin kello, kevyet käyttää ja täsmälliset (olen tosin aina pitänyt hyvin puhtaina ja öljyttyinä)

      Työmatka/talvi/rospuutto -maantiefillarissa on Velocen takavaihtaja vm:97 tai 98, ajettu n.22 000 km, kesät talvet, sateessa, tuulessa, tuiskussa. Vaihdettu kaksi kertaa trollipyörät, toimivat edelleen hyvin, mutta jo pientä väljistymistä ja epätäsmällisyyttä on alkanut esiintymään....;)

      Huomionarvoista on, että em. rospuuttopyörässä on kahvoina Campagnolon Avanti Ergopowerit, jotka olivat 90 -luvulla valmistajansa HALVIMMAT ja muovisimmat tekeleet. Toimivat EDELLEEN hyvin, pakkasista, käyttökilometreistä ja -vuosista huolimatta, mikä on jo pieni ihme!!!!!

      Em. kokemuksien perusteella voin siis suositella Campagnoloa ja ovathan ne lisäksi eurooppalaista valmistetta, ei ihan pieni juttu nykypäivänä sekään.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      67
      2483
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2147
    3. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2127
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      97
      2097
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      8
      2026
    6. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1875
    7. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      581
      1826
    8. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      1743
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      17
      1657
    10. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      61
      1609
    Aihe