105 vai Veloce?

kumman valitsen

Pitäisi ostaa uusi osasarja ja pähkäilen valintaa 105:n ja Velocen välillä.
Hinta: 417€ (105) vs. 440€ (Veloce)
Paino: 2510g (105) vs. 2440g (Veloce)

Hinnan puolesta vastaava pari olisi Ultegra vs. Centaur. Kokonaisuus on kuitenkin 100€ kalliinpi kuin edellisessä parissa, joten tämä vertailu varauksella.

Velocen ja Ultegran saisi Bike24:sta mustana, mikä on tärkeää.

Kaikki varmaan toiminee, mutta mihinköhän perustaisin valintani???

6

1146

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rane

      on turha ostaa yhtään mitään. Senkun ajelet Jopolla, jos oot köyhis, etkä tiedä mitä tarttet.

      • negatiivinen

        Eihän tuo ollut yhtään rakentavaa kommenttia... en kyllä sellaista äkännyt viestissäni pyytää, joten sinäpä se pääsitkin loistamaan.


      • molemmista
        negatiivinen kirjoitti:

        Eihän tuo ollut yhtään rakentavaa kommenttia... en kyllä sellaista äkännyt viestissäni pyytää, joten sinäpä se pääsitkin loistamaan.

        velocesta ja satavitosesta. Cyclocrosspyörässäni on 105 komponentit, jotka ovat toimineet mukiinmenevästi parin kauden ajan. Lähinnä on ongelma on 105 vaihteiden tunnottomuus (taka), ei oikein tiedä on vaihtaja vaihtanut vai ei, sekä vaijeria saa olla usein säätämässä (säädöt ei pysy paikallaan ?)Muuten ei valittamista. Rospuuttokilpapyörässä on vanhat (90-luvun alun) veloce, jotka ovat toimineet koko ajan uskollisesti. Takavaihtaja vaihtaa täsmällisestija etenkin vaihto eturattaalla pienemmältä isommalle tapahtuu nopeammin ja äänettömämmin kuin 105 sarjassa. kaikenkaikkiaan Veloce on " hyvä". Toisekseen 105 jarru/vaihdekahvoista en löydä hyvää " lepuutuskohtaa", kuten Campassa on! Makuasioita sanoi pässi kun pallejaan nuoli !!


      • vastauksesta!
        molemmista kirjoitti:

        velocesta ja satavitosesta. Cyclocrosspyörässäni on 105 komponentit, jotka ovat toimineet mukiinmenevästi parin kauden ajan. Lähinnä on ongelma on 105 vaihteiden tunnottomuus (taka), ei oikein tiedä on vaihtaja vaihtanut vai ei, sekä vaijeria saa olla usein säätämässä (säädöt ei pysy paikallaan ?)Muuten ei valittamista. Rospuuttokilpapyörässä on vanhat (90-luvun alun) veloce, jotka ovat toimineet koko ajan uskollisesti. Takavaihtaja vaihtaa täsmällisestija etenkin vaihto eturattaalla pienemmältä isommalle tapahtuu nopeammin ja äänettömämmin kuin 105 sarjassa. kaikenkaikkiaan Veloce on " hyvä". Toisekseen 105 jarru/vaihdekahvoista en löydä hyvää " lepuutuskohtaa", kuten Campassa on! Makuasioita sanoi pässi kun pallejaan nuoli !!

        Juuri tuollaista kokemusperäistä tuntuma-kuvausta halusinkin!

        Mulla on itselläni nyt Sora (ns. ensipyörä kun on) ja ilmeisesti Campassa on samantyyppinen peukkunappi. Se on mielestäni hyvä.

        Saatan ehkä hankkia osat sekaisin, eli Velocen sarja, mutta Centaurin kahvat (pääasiassa ulkonäollisten syiden takia) ja Miragen jarrut (halvemmat ja jos mulla nyt toimii jotkin no-namet niin hyvin kuin vain voin jarrujen kuvitella toimivan niin en usko, että häviän tässä mitään).

        Veikkaan, että Shimano-miehellä saattaisi olla kerrottavanaan samanlainen tarina 105:sta kuin sinä kerroit Velocesta.

        Voisiko joku kuvailla mulle vaatiiko Velocella tai 105:lla vaihtaminen paljon voimaa? Soralla kun kääntää koko jarrukahvaa, jotta saa vaikka edestä isommalle niin ei se ihan sormen päillä käänny ja liikerata on niin pitkä, että sen huomaa ranteen ikävälle mutkalle kääntymisenä. Miten mahtaa olla noissa paremmissa sarjoissa?


      • vastauksesta! kirjoitti:

        Juuri tuollaista kokemusperäistä tuntuma-kuvausta halusinkin!

        Mulla on itselläni nyt Sora (ns. ensipyörä kun on) ja ilmeisesti Campassa on samantyyppinen peukkunappi. Se on mielestäni hyvä.

        Saatan ehkä hankkia osat sekaisin, eli Velocen sarja, mutta Centaurin kahvat (pääasiassa ulkonäollisten syiden takia) ja Miragen jarrut (halvemmat ja jos mulla nyt toimii jotkin no-namet niin hyvin kuin vain voin jarrujen kuvitella toimivan niin en usko, että häviän tässä mitään).

        Veikkaan, että Shimano-miehellä saattaisi olla kerrottavanaan samanlainen tarina 105:sta kuin sinä kerroit Velocesta.

        Voisiko joku kuvailla mulle vaatiiko Velocella tai 105:lla vaihtaminen paljon voimaa? Soralla kun kääntää koko jarrukahvaa, jotta saa vaikka edestä isommalle niin ei se ihan sormen päillä käänny ja liikerata on niin pitkä, että sen huomaa ranteen ikävälle mutkalle kääntymisenä. Miten mahtaa olla noissa paremmissa sarjoissa?

        Tämä palsta on ehdottomasti väärä vähänkin asiallisempaan keskusteluun, joten suosittelen siirtymistä välittömäsi Fillarifoorumille, ks. linkki

        http://www.fillarifoorumi.fi/forum/index.php


    • Luigi Verona

      Lenkkipyörässäni vm.99 on kahdeksan vuotta vanhat Velocet (tripla keskiö, ysipakka takana) ja ainoina kommentteina ovat: toimivat edelleen kuin kello, kevyet käyttää ja täsmälliset (olen tosin aina pitänyt hyvin puhtaina ja öljyttyinä)

      Työmatka/talvi/rospuutto -maantiefillarissa on Velocen takavaihtaja vm:97 tai 98, ajettu n.22 000 km, kesät talvet, sateessa, tuulessa, tuiskussa. Vaihdettu kaksi kertaa trollipyörät, toimivat edelleen hyvin, mutta jo pientä väljistymistä ja epätäsmällisyyttä on alkanut esiintymään....;)

      Huomionarvoista on, että em. rospuuttopyörässä on kahvoina Campagnolon Avanti Ergopowerit, jotka olivat 90 -luvulla valmistajansa HALVIMMAT ja muovisimmat tekeleet. Toimivat EDELLEEN hyvin, pakkasista, käyttökilometreistä ja -vuosista huolimatta, mikä on jo pieni ihme!!!!!

      Em. kokemuksien perusteella voin siis suositella Campagnoloa ja ovathan ne lisäksi eurooppalaista valmistetta, ei ihan pieni juttu nykypäivänä sekään.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persut = far-right Finns Party?

      Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M
      Maailman menoa
      69
      7314
    2. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

      Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      127
      4035
    3. Ei me olla sielunkumppaneita

      jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v
      Ikävä
      49
      3927
    4. Demarilesbo synnytti lapsen

      Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art
      Maailman menoa
      158
      3588
    5. Opettaja teki pornoa sivubisneksenä

      Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn
      Maailman menoa
      57
      3569
    6. HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!

      "Sdp:n uusi talous­ääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen
      Maailman menoa
      59
      2657
    7. Porno-ope?

      Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e
      Maailman menoa
      60
      2468
    8. Hevosmies kylän kunnioitettu herra

      Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka
      Hyrynsalmi
      36
      2272
    9. KÄVELYTREFFIT ?

      Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo
      Ikävä
      248
      2094
    10. Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon

      Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu
      Maailman menoa
      10
      1931
    Aihe