Pakko on johonkin mieltään purkaa valvotun yön jäljiltä. Teen sen tällä palstalla, paremman puutteessa.
Olen pitänyt jonkin aikaa yhteyttä mieheen, joka on tuttu jo useamman vuoden takaa. Vietimme mukavan lauantain (siis eilisen) luontoretken merkeissä. Palattuamme menimme lähiökuppilaan.
Mies on ihan mukava, mutta aviossa. En oikein tiedä mitä tehdä. Hänen avioliittonsa on ollut jo pitkään hiipumassa. Mitään hän ei minulta ole salannut. Tuntuu kuitenkin siltä, (yhä enenevässä määrin) että tämä on se klassinen "vaimoni ei ymmärrä minua"-juttu.
Mies selkeästi halusi jatkaa iltaa (ja yötä) luonani, sillä hänen perheensä on viikonlopun matkoilla. En pyytänyt häntä luokseni, sillä jotenkin tuntuu, että haluan perääntyä koko orastavasta suhteesta. Mitään peruuttamatonta kun ei vielä ole tapahtunut. En vain tiedä miten sen hänelle loukkaamatta kertoisin, sillä hän on jotenkin niin "ressukka".
Typerä tilitys, tiedän sen itsekin ja tiedän jo vastauksennekin. Tämä taisi olla vain oman pahan olon purkamista.
Luontoretki ukkomiehen seurassa
4
716
Vastaukset
- Oikeassa olet
Jätä mokoma mies, noista et sa kun sydänsuruja.
Älä lähde tähän leikkiin...
pimu. paskatko sen sitten väliä on naimisissa tai ei.
- mitä todella tahdot
Toista ihmistä on aina vaikea mennä neuvomaan, mutta yksi hyvä elämänohjehan on, että kannattaa toimia niiden tavoitteiden eteen, joita aivan todella haluaa. Ei siis sen mukaan, miltä kunakin hetkenä tuntuu, vaan sen mukaan mitä harkinta ja omatunto pitävät viisaimpina.
Kirjoitat, että tunnet halua perääntyä koko orastavasta suhteesta. Se saattaa jo itsessään olla se vastaus.
Itse olin joitain vuosia sitten tilanteessa, jossa yksi parhaista ystävistäni erosi miehestään. Molemmat käyttivät vuoron perään minua kuuntelijanaan (se oli kaikkien kolmen hyväksymä systeemi, ja siihen sisältyi sopimus, etten koskaan puhu kummallekaan heistä mitään siitä mitä toinen on minulle luottamuksella kertonut). He uskoivat jo eronneensa lopullisesti, mutta minusta he vaikuttivat vielä jollain tasolla rakastavan toisiaan. Mies on erittäin komea ja mukava, ja jossain vaiheessa hän alkoi osoittaa kiinnostusta minuun, ja itse tunsin vastakaikua mutta vältin huolella osoittamasta sitä, koska mielestäni heillä oli vielä yhteenpaluun mahdollisuus. Kun he sitten olivat asuneet erillään yli vuoden ja avioerokin oli jo astunut voimaan, he sitten löysivät toisensa uudestaan ja ovat nyt olleet jo muutaman vuoden onnellisesti taas yhdessä. Jätin siis iskemättä kelpo kundin, vaikka tilaisuus oli, ja vastalahjaksi sain jotain vielä paljon parempaa: puhtaan omantunnon.
Tämä omani nyt oli vain yksi tapaus monien joukossa, mutta ajattelin kertoa sen rohkaisuna. Jos tuollaisessa tilanteessa menee leikkiin mukaan, siihen toiseen ihmiseen kiintyy, ja sen jälkeen irrottautuminen olisi paljon tuskallisempaa kuin mitä se on nyt, kun mitään vakavaa ei ole vielä tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,632458Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1032125Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e972087Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242037MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141855Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.5631773Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S161638Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?551448Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas411403Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.771370