Löysin tuolta karppaus.infon sivuilta ihanan pikasuklaan ohjeen ja kokeilin. Todella helppo ja nopea ja ennen kaikkea suussa sulava!
Laitetaan pieneen kuppiin (esim. kahvikuppi) kaakaota pohjalle. Kunnon kaakaota, ei mitään juomajauhetta. Päälle loraus kermaa ja sekoitetaan, niin että siitä tulee tasainen massa. Muutama tippa joukkoon makeutusainetta ja itse laitoin vielä mantelirouhetta. Sitten vaan hetkeks jääkaappiin jähmettymään ja suklaa on valmis. En vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta eiköhän tosta massasta pysty muotoilemaan jonkinmoisia pallukoita ja vielä pyörittää ne kaakaojauheessa, niin voi vieraillekin tarjota.
Suklaatryffeli
4
2701
Vastaukset
- vanha kokki
Ja hyvä niin.Tuolla herkuteltiin kakarana sota-ajan jälkeen, kun oikeata suklaata ei saanut. Van Houten on se aito ja hyvä kaakaojauhe. Me käytimme makeutusaineena sakariinipillereitä, kun sokeria ei ollut. Kerma kuorittiin maidon päältä maitokannusta. Olen kanssasi samaa mieltä, että hyvää se oli silloinkin ja hyvää se on vieläkin.
- kkkkkkkkkkkkkk
jos vaan viitsit tuohon massaan vielä lisätä vähän (oikeesti aika paljon) kookosrasvaa ja vaivata "taikinan kunnolla, käsin tai koneella.
Tsiisus kun hyvvää ... muista pehmitää se rasva ensin ja sitten jääkaappiin valmis massa tekeytymään- vanha kokki
Kookosrasvan ikävä puoli on sen hyytyminen kitalakeen syödessä, vrt. Marabou suklaat. Kaakaovoi on parempi vaihtoehto, mutta kallis.
- kaikkea p.....aaaaa
sitä possut naamaansa tunkee ei ihme että painoa on yli sata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1657335Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142688Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk501985Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141481Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901385Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.601207Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271159- 711157
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631133- 1121048