Rumpfinne

Pete Aari

Mitä tarkoittaa "rumpfinne"?

Ilmeisesti kyseessä on halventa ilmaisu, mutta tarkka merkitys ei aukene.

10

693

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dum finne

Kuulen tuon sanan ensi kertaa, joten kielellinen sivistykseni taitaa olla peräti ohutta sorttia.

Ruotsin sanan "rumpa" merkitys on yhden sanakirjatiedon mukaan "takamus, takamusta, pylly, häntä, pyrstö".

"Rumpfinne" voisi olla tuon mukaisesti esim. "häntähärmäläinen".

• verkkofan

Minua kiinnostaa tietää, mistä tuo sana on alkujaan lähtöisin. Google haulla sitä ei läydy koko maailmasta.

• Pete Aari

Ingen lag kan hejda ohyrans framfart

Redan under årtionden har fennomanerna (rumpfinnarna) - försökt ockupera Nyland likt hyenor. Dessa inkräktare har slagit sig ner på våra traditionella boplatser, än med arbetssökande, än med studier, än med giftermål som svepskäl.

• verkkofan
        Pete Aari kirjoitti:

Ingen lag kan hejda ohyrans framfart

Redan under årtionden har fennomanerna (rumpfinnarna) - försökt ockupera Nyland likt hyenor. Dessa inkräktare har slagit sig ner på våra traditionella boplatser, än med arbetssökande, än med studier, än med giftermål som svepskäl.

Minä olen oppinut ruotsin kielen suurimmaksi osaksi Ruotsissa asuessani ja Suomen tietoni ovat peräisin koulusta ja korkeakoulusta. Siellä on tuo sana tuntematon,
        Olen aikaisemmin etsinyt netistä tietoa joillekin halventaville sanoille ja mielipiteille ja päätynyt samalla kotisivulle, kuin tämänkin lauseen kohdalla. Björn Coranderilla on milenkiintoiset kotisivut. Suomalaiseta sivulta mennään "kunnian ja sankareiden" kieliselle, siis ruotsalaiselle sivulle, ja ruotsalaiselta sivulta astellaan "feikkien" siis suomalaisten sivulle. Muuten sivut ovat samansisältöisiä, mutta ainoastaan ruotsiksi on mukana Suomen historiaa käsittevä osasto, josta tuo ote on.

"Millään lailla ei voida estää syöpäläisten etenemistä. Jo vuosikymmenien ajan fennomaanit (ja tässä on suluissa rumpfinne) ovat pyrkineet miehittämään Uusimaan hyeenoiden tavoin. Nämä tunkeijijat ovat asuttaneet meidän perinteiset asuinpaikkamme, milloin työnhakijoina, milloin opiskelijoina, toisinaan on tekosyynä avioliitto."

RUMPFINNE saattaa olla sukua Astrid Lindgrenin Ronja Rövardotter elokuvan rumpnisse olioille. Nille pikkuisille mönkijöille, jotka asustivat maan alla.
        Miellyttävämpi ajatus kuin tuo ensin mieleen tullut Perssuomalainen.

Ihme, että nämä mielipiteet ovat survival killan johtoon kuuluvalta mieheltä lähtöisin.

Muutenkin teksi muistutta suuresti niitä kirjoituksia, mitä Hitlerin aikoihin kirjoitettiin juutalaisista.

• Pete Aari
        verkkofan kirjoitti:

Minä olen oppinut ruotsin kielen suurimmaksi osaksi Ruotsissa asuessani ja Suomen tietoni ovat peräisin koulusta ja korkeakoulusta. Siellä on tuo sana tuntematon,
        Olen aikaisemmin etsinyt netistä tietoa joillekin halventaville sanoille ja mielipiteille ja päätynyt samalla kotisivulle, kuin tämänkin lauseen kohdalla. Björn Coranderilla on milenkiintoiset kotisivut. Suomalaiseta sivulta mennään "kunnian ja sankareiden" kieliselle, siis ruotsalaiselle sivulle, ja ruotsalaiselta sivulta astellaan "feikkien" siis suomalaisten sivulle. Muuten sivut ovat samansisältöisiä, mutta ainoastaan ruotsiksi on mukana Suomen historiaa käsittevä osasto, josta tuo ote on.

"Millään lailla ei voida estää syöpäläisten etenemistä. Jo vuosikymmenien ajan fennomaanit (ja tässä on suluissa rumpfinne) ovat pyrkineet miehittämään Uusimaan hyeenoiden tavoin. Nämä tunkeijijat ovat asuttaneet meidän perinteiset asuinpaikkamme, milloin työnhakijoina, milloin opiskelijoina, toisinaan on tekosyynä avioliitto."

RUMPFINNE saattaa olla sukua Astrid Lindgrenin Ronja Rövardotter elokuvan rumpnisse olioille. Nille pikkuisille mönkijöille, jotka asustivat maan alla.
        Miellyttävämpi ajatus kuin tuo ensin mieleen tullut Perssuomalainen.

Ihme, että nämä mielipiteet ovat survival killan johtoon kuuluvalta mieheltä lähtöisin.

Muutenkin teksi muistutta suuresti niitä kirjoituksia, mitä Hitlerin aikoihin kirjoitettiin juutalaisista.

En tunne tuota mainitsemaasi Astrid Lindgrenin elokuvaa, mutta tuli tietty mielleyhtymä.

Voisiko tämän Björn Coranderin "rumpfinne" olla jonkinlainen Untermensch-muunnelma?

• verkkofan
        Pete Aari kirjoitti:

En tunne tuota mainitsemaasi Astrid Lindgrenin elokuvaa, mutta tuli tietty mielleyhtymä.

Voisiko tämän Björn Coranderin "rumpfinne" olla jonkinlainen Untermensch-muunnelma?

On elokuvan nimi suomeksi, ihan OK elokuva aikuisenkin katsoa. En tunne natsien historiaa tarpeeksi tietääkseni, mitä Untermensch pitää sisällään. Tutustu kotisivuun, niin ehkä pääset selville.

• Pete Aari
        verkkofan kirjoitti:

On elokuvan nimi suomeksi, ihan OK elokuva aikuisenkin katsoa. En tunne natsien historiaa tarpeeksi tietääkseni, mitä Untermensch pitää sisällään. Tutustu kotisivuun, niin ehkä pääset selville.

Täytynee katsoa tai lukea tuo Ronja Ryövärintytär vaikka iltasaduksi. Onko elokuva yleisesti saatavilla eli onko julkaistu kaupalliseen jakeluun tai löytyykö kirjastoista?

Tutustuin jo B.C:n sivuihin.

Untermensch on äärimmäistä inhoa ilmaiseva luonnehdinta, jota natsit käyttivät ali-ihmisinä pitämistään. B.C:n sielunelämään tutustumisen ja kommenttisi jälkeen tuli tällainen mielleyhtymä, joka ei ehkä pidä lainkaan paikkaansa.

• verkkofan
        Pete Aari kirjoitti:

Täytynee katsoa tai lukea tuo Ronja Ryövärintytär vaikka iltasaduksi. Onko elokuva yleisesti saatavilla eli onko julkaistu kaupalliseen jakeluun tai löytyykö kirjastoista?

Tutustuin jo B.C:n sivuihin.

Untermensch on äärimmäistä inhoa ilmaiseva luonnehdinta, jota natsit käyttivät ali-ihmisinä pitämistään. B.C:n sielunelämään tutustumisen ja kommenttisi jälkeen tuli tällainen mielleyhtymä, joka ei ehkä pidä lainkaan paikkaansa.

Et ole tainnut kovinkaan ahkerasti lukea satuja itse, tai lapsillesi, jos on jäänyt ronja-satu lukematta. Kun tutkin asiaa netin avulla, huomasin, että Suomessa on tehty useampia teatteriesityksiä Ronjasta. Tässä sinulle hakueväitä, tällä haulla saat esille ne kirjastot, missä pitäisi olla Ronja-elokuva. Toisaalta, en usko sinun alkuperäisen käsityksesi olevan kovinkaan väärä.

"ronja ryövärintytär" elokuva kirjasto

• Pete Aari
        verkkofan kirjoitti:

Et ole tainnut kovinkaan ahkerasti lukea satuja itse, tai lapsillesi, jos on jäänyt ronja-satu lukematta. Kun tutkin asiaa netin avulla, huomasin, että Suomessa on tehty useampia teatteriesityksiä Ronjasta. Tässä sinulle hakueväitä, tällä haulla saat esille ne kirjastot, missä pitäisi olla Ronja-elokuva. Toisaalta, en usko sinun alkuperäisen käsityksesi olevan kovinkaan väärä.

"ronja ryövärintytär" elokuva kirjasto

Täytyy tunnustaa, että olen viime aikoina laistanut lukemisesta. Kirja löytyikin yllättäen omasta hyllystä. Pikakatselmuksen perusteella arvelen, että rumpnisse on kakkiainen.

Lupaan lukea kirjan vaikka omaksi iloksi, jos ei iltasaduksi kelpaa.

• Sirkku

Tarkoittanee yksinkertaisesti Pers(e)jalkaa eli lyhyt jalkaista perussuomalaista joka yritti tulla Pohjanperukoilta etelän ihmisten kauhuksi.;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2238
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1853
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1480
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1454
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1153
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1134
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1086
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1064
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      919
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    Aihe