Ahdasmielisyydestä

Kukkuu

Näitä palstan viestejä lukiessa nauratti ja itketti. Suurin osa varmaan provoja, mutta kannanpa nyt oman korteni kekoon.

Gootit eivät ole ollenkaan niin ahdasmielisiä ja genreuskovaisia kuin täällä luullaan ja todistellaan. Saa olla minkälainen haluaa, pukeutua kuten haluaa, kunneella minkälaista musiikkia haluaa (mutta jos nyt ei goottimusiikista tykkää yhtään, niin silloin tuskin kannattaa gootista puhuakaan).

Täällä olevat ahdasmieliset kommentit johtuvat siitä, että ne ovat teinien kirjoittamia. Muistan itsekin, miten teininä sitä oli niin ehdoton ihan kaikessa. Luuli olevansa niin paljon parempi kuin muut, ja sitä piti todistella kaikille. Tai saattaahan ne johtua yksinkertaisesti siitäkin syystä, että tämä on suomi24.fi. ;)

Itse en ole ollenkaan törmännyt minkäänlaiseen syrjintään tai ahdasmielisyyteen. Jos sinä olet goottien taholta sellaiseen törmännyt, uskon, että kun vähän kasvat ja muut ihmiset ympärilläsi kasvaa, häviää kaikki tuollainen.

Ja... ei ole olemassa goottiaatetta, yhteistä maailmankuvaa tai mitään muutakaan. Gootit ovat ihan niin kuin kaikki muutkin, jokaisella on oma poliittinen asenne, maailmankuva, ajatusmaailma. On kristittyä, pakanaa, ateistia. Keskustalaista, vasemmistoa, vihreää, kokoomusta. Feministiä ja sovinistia. Tietinlainen viehtymys synkkiin asioihin löytyy, mutta se voi näkyä missä vaan: musiikissa, taiteessa, pukeutumisessa, kirjallisuusmieltymyksissä. Tai olla näkymättä.

Lakatkaa murehtimasta, eläkää elämäänne ja olkaa ihan mitä haluatte.

Älkää tulko gooteiksi, tulkaa omaksi itseksenne. Ja kaikkein tärkeintä: muistakaa naurakaa myös itsellenne. :)

Kiitos.

8

1196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiivistää lauseeseen:

      "Elä elämääs ja nauti karnevaaleista."

    • zzzzzzzzzzzzzzz

      zzzzzzzzzzzzzz

    • hgfilk
      • Getsaw

        Mutta se ei tarkoita, että olen gootti.


      • matrix9898

        olivatko ne sitten matrix elokuvassakin gootteja kun niillä kaikilla oli mustat pitkät nahkatakit?


      • Niin, näin on.
        matrix9898 kirjoitti:

        olivatko ne sitten matrix elokuvassakin gootteja kun niillä kaikilla oli mustat pitkät nahkatakit?

        Sano se näille, jotka tosissaan väittävät olevansa gootti.

        - Jee mä oon gootti! Mulla on musta fleda!

        - Kuuntelen Nightwishia, 69 Eyesia ja kaikkee muuta.

        - Mä oon kapinnallinen. Nää vaatteet ovat osa mua.

        - Mitä vittua sä tuijotat? Mä olen taiteellinen ja te muut olette täys paskoja.

        - Viina se pitää, koska ollaan samanlaisia kuin muutkin.

        - Mä luen mangaa, katson vampyyri leffoi. Se on niin siistii ja ihquu, kun juovat verta.

        - Mäkin oo pimeessä, koska en siedä aurinkoa. Pimeys on kaunista ja mä en oo mikään julkisuuden kipeä.


      • <Random>
        Niin, näin on. kirjoitti:

        Sano se näille, jotka tosissaan väittävät olevansa gootti.

        - Jee mä oon gootti! Mulla on musta fleda!

        - Kuuntelen Nightwishia, 69 Eyesia ja kaikkee muuta.

        - Mä oon kapinnallinen. Nää vaatteet ovat osa mua.

        - Mitä vittua sä tuijotat? Mä olen taiteellinen ja te muut olette täys paskoja.

        - Viina se pitää, koska ollaan samanlaisia kuin muutkin.

        - Mä luen mangaa, katson vampyyri leffoi. Se on niin siistii ja ihquu, kun juovat verta.

        - Mäkin oo pimeessä, koska en siedä aurinkoa. Pimeys on kaunista ja mä en oo mikään julkisuuden kipeä.

        Heh, mä oon hevari ja mulla on pitkä, musta nahkatakki. :P \m/


    • Raipe

      Juuri näin olen sen itsekin ajatellut.Jos haluaa todella saada sen leiman,niin silloinhan on kyse vain epävarmuudesta ja että pitäisi jotain todistella jollekin.Eipä muuta,kun järki mukaan ja pilkettä vähän silmäkulmaan :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe