Ensimmäinen viikko ilman

moskaruokaa

Päätin lopettaa Atrian ja HK:n makkaroiden ja lihatuotteiden syömisen viikko sitten. Hyvin on mennyt ja olo on jo nyt huomattavasti parempi. Lihaproteiinin olen korvannut kalalla, erityisen terveellistä väitetään olevan raa'an kalan. Niimpä hain tuoreita siikoja suoraan ammattikalastajalta edulliseen hintaan mutta piti kyllä ostaa 50 kg, että sai hieman edullisemmin. Onneksi naapurit olivat kiinnostuneita ja ostivat loppujen lopuksi suurimman osan tuosta määrästä, ja minulle jäi vain n. 10kg. Tein kolmesta siiasta graavisuolattua. laitan tähän hyvän reseptin jotta muutkin gm-boikottiin osallistuvat voivat sitä kokeilla:

-2 dl merisuolaa
-1 dl hienoa sokeria
-1 rkl mustapippurirouhetta, voi käyttää myös valkopippurirouhetta ja määrää voi lisätä tai vähentää makumieltymyksen mukaan.
- rkl hienonnettua tilliä.

Sekoita nämä ainekset ja ripottele fileiden alle ja päälle kerroksittain. Määrällä ei ole väliä kunhan sitä nyt on niinpaljon että sitä imeytyy, sillä kala imee sitä suolaa vain tietyllä nopeudella. Laita graavifileet jääkaappiin ja anna olla siellä 3 - 6 tuntia, 3:ssa tunnissa tulee vähäsuolaista ja 6:ssa tunnissa voimakas suolaus. Ota haluamasi ajan jälkeen fileet pois kaapista. Ravista ylimäärinen suola pois ja huuhtaise fileet kevyesti. Nyt voit aloittaa maustamisen ja siihen käy tuore tilli ja erilaiset sipulit hyvin. Itse laitan hienonnetun keskikokoisen sipulin noin 700 gr;n fileitä, lisäksi purjosipulia ja ruohosipulia myös runsaasti ja nekin hakkeluksena. ja sitten vain syömään. Nyt minulla on 2 kuukauden einekset pakastimessa ja pystyn varmasti boikotoimaan ja elämään kalatuotteiden avulla vaikka loppuelämäni ja sehän jopa pitenee kalaruoilla. Kokeilkaa tätä hyvät immeiset.

3

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moskaruokaa

      Näinä boikotoinnin päivinä siirryin käyttämään Ilmajoen Osuusmeijerin valmistamaa rasvatonta maitoa joka on homogenoimatonta ja edullista eli 55 centtiä litra verrattuna tavalliseen homogenoituun joka on 79 centtiä litra.

    • 86tp8

      Eikös se elävä ravinto ole vielä terveellisempää, eli et sitten kuitenkaan syö niitä siikoja elävänä?

      • moskaruokaa

        Minun mielestä kalan syöminen elävältä menee taikauskon ja huuhaan puolelle. Kalan proteiinit ja rasvat ovat yhtä terveellisiä kuolleella ja elvällä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      145
      2465
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      410
      2118
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      34
      1948
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1300
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      111
      1259
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1149
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1093
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1077
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1054
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      61
      942
    Aihe