VOIKO SMETANAA TEHDÄ ITSE? JOS VOI; KERROHAN KUINKA SE KÄY! ON KIRVOKKAAN HINTAISTA TUO NIIN HERKULLINEN AINE.. PIENI PURKKI YLI EURON!
SMETANASTA
6
2122
Vastaukset
- hinta
paljon HERKUSTA????????????????????????????????????
- se vanhempi kokki
Kyllä smetana on jostain syystä tosi kallista, mutta niinhän täällä tuppaa kaikki olemaan. Smetanaa voi tehdä itsekin, vieläpä helposti, kun vain muistaa hygienian. Pese ja kuumenna vaikkapa litran lasitölkki kiehuvassa vedessä ja anna kuivua. Sekoita pieni purkki smetanaa 8 dl:n kuohukermaa, anna olla yön yli mieluimmin vedottomasa paikassa huoneen lämmössä. Kerman "piimittyä" nosta astia kylmään jääkaappiin jossa sen annetaan sen edelleen kovettua. Itse tehty smetana säilyy parikin viikkoa hyvänä ja tullee suunnilleen puolet halvemmaksi.
- järkiratkaisulta
se vanhempi kokki kirjoitti:
Kyllä smetana on jostain syystä tosi kallista, mutta niinhän täällä tuppaa kaikki olemaan. Smetanaa voi tehdä itsekin, vieläpä helposti, kun vain muistaa hygienian. Pese ja kuumenna vaikkapa litran lasitölkki kiehuvassa vedessä ja anna kuivua. Sekoita pieni purkki smetanaa 8 dl:n kuohukermaa, anna olla yön yli mieluimmin vedottomasa paikassa huoneen lämmössä. Kerman "piimittyä" nosta astia kylmään jääkaappiin jossa sen annetaan sen edelleen kovettua. Itse tehty smetana säilyy parikin viikkoa hyvänä ja tullee suunnilleen puolet halvemmaksi.
Kermahan on siis ilmaista ja tekeminen ei maksa mitään!?!Alkuperäistä kysyjää ihmettelen,kuinka monta litraa meinaat sitä smetanaa oikein syödä?Tuntuu vaan kummalta,ettet raaskii ostaa pikku purkkia eurolla.
- se vanhempi kokki
järkiratkaisulta kirjoitti:
Kermahan on siis ilmaista ja tekeminen ei maksa mitään!?!Alkuperäistä kysyjää ihmettelen,kuinka monta litraa meinaat sitä smetanaa oikein syödä?Tuntuu vaan kummalta,ettet raaskii ostaa pikku purkkia eurolla.
vuolukerman tarpeen määrän. Voipi olla vaikka jokin tilaisuus tulossa ja ihmisiä paljonkin. Jos sinusta smetanan litrahinta, joka on osapuilleen 11 euroa eli reilu kuusikymmentä mummoa, on halpaa, niin kaipa pistelet
belugaa välipaloiksesi. Itse tehtynä smetana tulee noin puolta halvemmaksi ja jos onnistuu saamaan viimeisen myyntipäivän kermaa tai jo yli päiväyksen niin aina halvemmaksi tulee, sillä muutaman päivän viim. mp:n ylittänyt kerma soveltuu erinomaisesti tarkoitukseen. Nykyään vaikuttaa siltä, mihin poliitikot pyrkivätkin, että 1 euro = 1 markka, ja he näköjään onnistuivatkin yli odotusten. - ..................
se vanhempi kokki kirjoitti:
vuolukerman tarpeen määrän. Voipi olla vaikka jokin tilaisuus tulossa ja ihmisiä paljonkin. Jos sinusta smetanan litrahinta, joka on osapuilleen 11 euroa eli reilu kuusikymmentä mummoa, on halpaa, niin kaipa pistelet
belugaa välipaloiksesi. Itse tehtynä smetana tulee noin puolta halvemmaksi ja jos onnistuu saamaan viimeisen myyntipäivän kermaa tai jo yli päiväyksen niin aina halvemmaksi tulee, sillä muutaman päivän viim. mp:n ylittänyt kerma soveltuu erinomaisesti tarkoitukseen. Nykyään vaikuttaa siltä, mihin poliitikot pyrkivätkin, että 1 euro = 1 markka, ja he näköjään onnistuivatkin yli odotusten.Eikös litran kermapurkki maksa noin 5 euroa? Joten olet ihan oikeassa. Kiitos muuten ohjeesta, pitää kokeilla.
- vanha kokki
Lidlin hapankerma on hyvää ja siinä on 30% rasvaa. Maksaakin vain 0,89 euroa purkki (200 g). Eikä ole mikään hyla-tuote vaan kunnon tavaraa.
On aika uskomatonta, että monessa kaupassa ei myydä normaalia hapankermaa ollenkaan vaan kaikki ovat vähälaktoosittomia... (joo. toi on vitsi kun näin kerran ruokalan kyltissä tuon sanan)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835