Joka kerta käydessäni Tallinnassa syön seljankaa. Maku on aivan ihana!
Kysyisinkin, tietääkö joku sen ohjeen? Olisi ihana syödä sitä muullonkin, kuin vain Tallinnassa käydessä. Kiitos!
Seljanka keitto
4
2607
Vastaukset
- Sanna
löysin tällasen reseptin:
Madeseljanka
Seljanka on venäläinen kalakeitto, jolle tyypillisen kirpeän maun antavat kapris, etikkakurkku, oliivit yms. Sen valmistamiseen voi käyttää useita kalalaatuja. Venäjällä sen maustamiseen käytetään jopa lihalientä! Seljankan itseoikeutettu lisäke on smetana.
300 g madefileetä
2 rkl voita
300 g perunakuutioita
2 porkkanaa
1 sipuli
1 palsternakka
1/2 selleriä
1 l vettä 1 laakerinlehti
2 rkl tomaattisosetta
1 rkl kalafondia
1/2 etikkakurkkua
10 kivetöntä oliivia
2 rkl kaprista
silputtua tilliä
Sulata kattilanpohjalla voi ja lisää kuoritut kuutioidut kasvikset ja perunat. Lisää vesi ja hauduta kypsäksi. Kuori vaahto pinnalta. Lisää kuutioitu madefilee ja kiehauta ja kuori vielä vaahtoa pinnalta. Mausta tomaattisoseella, laakerinlehdellä ja kalafondilla. Lisää etikkakurkkua kuorittuna ja kuutioituna, oliivit viipaloituina ja kaprikset kokonaisina. Keitä, kunnes kala on kypsää. Tarkista maku. Koristele tillillä. Tarjoa tumman leivän ja smetanan kanssa.
lycka till- Kapustin
ei kyllä ole se yleisin kala seljankaan,kaikki turska ja lohikalat käy.Oliivit on liika erikoisia Eestiin
- anne
olen Eestista kotoisin ja annan ohjeen:
* 200 gr.voita
* 300 gr.sipulia (3-5 keskikokoista)
-------paista kattilassa noin 10-15 min.
keitä jossain välissä liha tai suikkalet,älä heitä lientä pois(mausta liha ja liemi suolalla)
lisää voi/sipulille tomatin pyretä tai ketsuppia/pirkka 2 kpl.tuupia
paista noin 5 -7 min.
siihen lisät liha ja jonkun verran lientä ( 3 lasilista )
anna kiehahta 5 min
lisää suolakurkkua noin 3-4 kpl.pienet kuutiot , sinapia 1 spl.ja ripaus sokeria ,pippuria ja väheen suola.
jos tykkät nakkeistä lisä myös suiklaloitua nakkeja
pitäis kyllä onnistua !
hyvää ruokahalua !- kimi
Tere Anne!
eikö siihen tule perunaa tai muita kasviksia/juureksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348