Onko kukaan kuullut veripuurosta??? On niinkuin uunipuuro, tehty verestä, ohraryynistä tai sitten riisiryynistä...nautitaan puolukkahillon tai voisulan kera!!!
Ehkä sitä voisi verrata mustaan makkaraan, mutta ilman kuorta!!
Meillä täällä etelä-karjalassa sitä valmistetaan, joskin nykyisin harvemmin, koska verta ei ole oikein saatavilla!!!
Veripuuro
8
910
Vastaukset
- se vanhempi kokki
Jokainen kauppa toimittaa sinulle verta ja on sitä yleensä pakasteenakin. Tuo puuro on kyllä aivan tuntematon, voisitko nimetä paikkakunnan tarkemmin, jossa sitä sinun mukaasi valmistettiin/valmistetaan. Vielä jos kertoisit teko-ohjeen.
- .......
Epätoivoisesti yritän vastata, mutta viestien massalähettäminen on kielletty ???!!!! Ei taas käsitä tätä kaksnelosta...
Veren saanti on kortilla, olen huomannut!!!
Puuro valmistetaan kuin uunipuurot yleensäkin! Osan verestä voi korvata maidolla!!
Savitaipale/Suomenniemi suunnalla valmistetaan tätä herkkua...
- se on kielletty
Raamatussa.
- Hesekiel
minun ruumiistani, ota ja syö. Tämä viini on minun vertani, ota ja juo, kuka sanoi osapuilleen noin ja mistä kirjasta silloin on kysymys?
- nytten
Hesekiel kirjoitti:
minun ruumiistani, ota ja syö. Tämä viini on minun vertani, ota ja juo, kuka sanoi osapuilleen noin ja mistä kirjasta silloin on kysymys?
Tämä leipä, tämä viini olivat kyllä ihan leipää ja viiniä mutta symboloivat Jeesuksen hengellisyyden omaksumisen tärkeyttä aivan kuten leipä ja viini (hmm) ovat tärkeitä ruumiille. Ei se mitään kannibalismia ole. Kai siellä on myöskin opastavia kieltoja verestä ja sianlihasta ja ehkä muustakin ehkä.
- tarkoitat??
Sitä oli usein koulussa puolukkahillon ja maitokastikkeen kanssa ja hyvää!! Eikös se ollut tehty verestä ja ruisjauhosta, mutta en muista millä kohotettu...kananmunillakos??
- --------
En tarkottanu palttua, se on eri juttu!!! Tää on niinkuin uuniriisipuuro, nesteenä veri....
- Anonyymi
Vaikka vanha ketju, niin verta löytyy pulloissa kaupasta, siihe ohraryynejä,suolaa, rasvaa. Sitte koko hoito uuniin noin 3 tunniks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs491354- 1601166
- 611037
- 8892
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli200889- 12822
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27786Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51781- 346758
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti89746