Veripuuro

----

Onko kukaan kuullut veripuurosta??? On niinkuin uunipuuro, tehty verestä, ohraryynistä tai sitten riisiryynistä...nautitaan puolukkahillon tai voisulan kera!!!
Ehkä sitä voisi verrata mustaan makkaraan, mutta ilman kuorta!!
Meillä täällä etelä-karjalassa sitä valmistetaan, joskin nykyisin harvemmin, koska verta ei ole oikein saatavilla!!!

8

1105

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se vanhempi kokki

Jokainen kauppa toimittaa sinulle verta ja on sitä yleensä pakasteenakin. Tuo puuro on kyllä aivan tuntematon, voisitko nimetä paikkakunnan tarkemmin, jossa sitä sinun mukaasi valmistettiin/valmistetaan. Vielä jos kertoisit teko-ohjeen.

• .......

Epätoivoisesti yritän vastata, mutta viestien massalähettäminen on kielletty ???!!!! Ei taas käsitä tätä kaksnelosta...

Veren saanti on kortilla, olen huomannut!!!
        Puuro valmistetaan kuin uunipuurot yleensäkin! Osan verestä voi korvata maidolla!!
        Savitaipale/Suomenniemi suunnalla valmistetaan tätä herkkua...

• se on kielletty

Raamatussa.

• Hesekiel

minun ruumiistani, ota ja syö. Tämä viini on minun vertani, ota ja juo, kuka sanoi osapuilleen noin ja mistä kirjasta silloin on kysymys?

• nytten
        Hesekiel kirjoitti:

minun ruumiistani, ota ja syö. Tämä viini on minun vertani, ota ja juo, kuka sanoi osapuilleen noin ja mistä kirjasta silloin on kysymys?

Tämä leipä, tämä viini olivat kyllä ihan leipää ja viiniä mutta symboloivat Jeesuksen hengellisyyden omaksumisen tärkeyttä aivan kuten leipä ja viini (hmm) ovat tärkeitä ruumiille. Ei se mitään kannibalismia ole. Kai siellä on myöskin opastavia kieltoja verestä ja sianlihasta ja ehkä muustakin ehkä.

• tarkoitat??

Sitä oli usein koulussa puolukkahillon ja maitokastikkeen kanssa ja hyvää!! Eikös se ollut tehty verestä ja ruisjauhosta, mutta en muista millä kohotettu...kananmunillakos??

• --------

En tarkottanu palttua, se on eri juttu!!! Tää on niinkuin uuniriisipuuro, nesteenä veri....

• Anonyymi

Vaikka vanha ketju, niin verta löytyy pulloissa kaupasta, siihe ohraryynejä,suolaa, rasvaa. Sitte koko hoito uuniin noin 3 tunniks.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      41
      1897
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      710
      1280
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      99
      1031
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      894
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      66
      751
    7. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      632
    8. Olinko yhden viestin arvoinen?

Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.
      Ikävä
      68
      518
    9. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      13
      508
    10. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      78
      501
    Aihe