Veripuuro

----

Onko kukaan kuullut veripuurosta??? On niinkuin uunipuuro, tehty verestä, ohraryynistä tai sitten riisiryynistä...nautitaan puolukkahillon tai voisulan kera!!!
Ehkä sitä voisi verrata mustaan makkaraan, mutta ilman kuorta!!
Meillä täällä etelä-karjalassa sitä valmistetaan, joskin nykyisin harvemmin, koska verta ei ole oikein saatavilla!!!

8

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se vanhempi kokki

Jokainen kauppa toimittaa sinulle verta ja on sitä yleensä pakasteenakin. Tuo puuro on kyllä aivan tuntematon, voisitko nimetä paikkakunnan tarkemmin, jossa sitä sinun mukaasi valmistettiin/valmistetaan. Vielä jos kertoisit teko-ohjeen.

• .......

Epätoivoisesti yritän vastata, mutta viestien massalähettäminen on kielletty ???!!!! Ei taas käsitä tätä kaksnelosta...

Veren saanti on kortilla, olen huomannut!!!
        Puuro valmistetaan kuin uunipuurot yleensäkin! Osan verestä voi korvata maidolla!!
        Savitaipale/Suomenniemi suunnalla valmistetaan tätä herkkua...

• se on kielletty

Raamatussa.

• Hesekiel

minun ruumiistani, ota ja syö. Tämä viini on minun vertani, ota ja juo, kuka sanoi osapuilleen noin ja mistä kirjasta silloin on kysymys?

• nytten
        Hesekiel kirjoitti:

minun ruumiistani, ota ja syö. Tämä viini on minun vertani, ota ja juo, kuka sanoi osapuilleen noin ja mistä kirjasta silloin on kysymys?

Tämä leipä, tämä viini olivat kyllä ihan leipää ja viiniä mutta symboloivat Jeesuksen hengellisyyden omaksumisen tärkeyttä aivan kuten leipä ja viini (hmm) ovat tärkeitä ruumiille. Ei se mitään kannibalismia ole. Kai siellä on myöskin opastavia kieltoja verestä ja sianlihasta ja ehkä muustakin ehkä.

• tarkoitat??

Sitä oli usein koulussa puolukkahillon ja maitokastikkeen kanssa ja hyvää!! Eikös se ollut tehty verestä ja ruisjauhosta, mutta en muista millä kohotettu...kananmunillakos??

• --------

En tarkottanu palttua, se on eri juttu!!! Tää on niinkuin uuniriisipuuro, nesteenä veri....

• Anonyymi

Vaikka vanha ketju, niin verta löytyy pulloissa kaupasta, siihe ohraryynejä,suolaa, rasvaa. Sitte koko hoito uuniin noin 3 tunniks.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4460
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      87
      2293
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      561
      1758
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      7
      1171
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1167
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1108
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      980
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      61
      918
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      908
    Aihe