Riisisuklaa

Hoppamies

Penskana tehtiin usein itse riisisuklaata ja
herkkua oli. Ohje on kuiteski hukassa, muistaako
joku miten tehdään ?

10

14618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne päin

      Itsekkin olen sitä skidinä tehnyt... ohje ei ole
      tallessa, mut etköhän sä soveltamalla onnistu...
      Muistaakseni siihen tuli:
      kookosvoita
      riisimuroja
      kaakaojauhetta
      ja sokeria?

      • Hoppamies

        ... tietää kaiken !

        250g kookosrasvaa
        2 dl tomusokeria
        vanilliinisokeria
        0,5 dl tummaa kaakaota
        5 dl riisimuroja


      • ystävä
        Hoppamies kirjoitti:

        ... tietää kaiken !

        250g kookosrasvaa
        2 dl tomusokeria
        vanilliinisokeria
        0,5 dl tummaa kaakaota
        5 dl riisimuroja

        Jätit tarkemman ohjeen valmistuksesta pois, mutta
        oletan että kookosrasva sulatetaan ja siihen
        lisätään muut aineet, jonka jälkeen kaadetaan
        laakealle vadille ja annetaan kovettua. Onko näin?
        Käytetäänkö tosiaan riisimuroja? Oliko niitä jo
        teidän lapsuudessa, taidatte olla nuoria?


      • Hoppamies
        ystävä kirjoitti:

        Jätit tarkemman ohjeen valmistuksesta pois, mutta
        oletan että kookosrasva sulatetaan ja siihen
        lisätään muut aineet, jonka jälkeen kaadetaan
        laakealle vadille ja annetaan kovettua. Onko näin?
        Käytetäänkö tosiaan riisimuroja? Oliko niitä jo
        teidän lapsuudessa, taidatte olla nuoria?

        En minä itseäni enää nuorena pidä...

        Riisimuroja oli kyllä ainakin 70-luvulla, jolloin
        tätä suklaata tehtiin, 30-luvusta en tiedä :-/

        Juu ja valmistus tapahtuu kuvailemallasi tavalla,
        tuo kookosrasvan määrä voi olla kyllä vähän
        pienempikin.


      • Riisisuklaan ystävä
        Hoppamies kirjoitti:

        En minä itseäni enää nuorena pidä...

        Riisimuroja oli kyllä ainakin 70-luvulla, jolloin
        tätä suklaata tehtiin, 30-luvusta en tiedä :-/

        Juu ja valmistus tapahtuu kuvailemallasi tavalla,
        tuo kookosrasvan määrä voi olla kyllä vähän
        pienempikin.

        ikinuorelle Hoppamiehelle vastauksestasi.
        Ikinuoria täälläkin ollaan, mutta ei nyt ihan 30-
        luvulta vaan iki-ihanalta 50:ltä.


    • Hannes Hurskainen
    • heppamo

      joo mä muistan sen riisisuklaan reseptin tässä:

      Riisisuklaa


      3 dl tomusokeria
      6 dl riisimuroja
      6 rkl tummaa kaakauojauhetta
      2 tl vaniliinisokeria
      150 g sulatettua kookorasvaa

      • härski-teekkari

        1 dl popcorn-maissia (suolaamaton)
        öljyä

        75g kookosrasvaa

        1dl pölysokeria
        1rkl vanilliinisokeria

        1rkl tumma kaakao
        2rkl kaakaojuomajauhe

        -

        Laita ohut kerros öljyä n 5litran kattilan pohjalle
        ja kuumenna täysteholla kunnes alkaa käryämään.
        Kaada desilitra popcorn-jyviä öljyyn ja kansi kiinni.
        Ravistele kattilaa ja anna poksua. Nosta liedeltä.

        Sulata 75g kookosrasvaa toisessa kattilassa.
        Sekoita sokerit ja kaakaot esim syvässä lautasessa sekaisin
        ja kaada liedeltä nostettuun kookosrasvakattilaan sihdin läpi.
        Sekoita tasaiseksi suklaamassaksi.

        Nostele toisesta kattilasta suklaapopcornit-kattilaan.
        Kansi kiinni ja ravistele sekä pyörittele kunnes suklaa on pinttynyt tasaisesti popcorneihin.
        Valitse sopiva astia/astiat kakkuvuoaksi ja kaada suklaapopcornit vuokaan.
        Anna jähmettyä pakastimessa.
        Lämmitä vuokaa ulkopinnoista kuumalla vedellä jotta popcornikakku tulee helpommin ulos.
        Keikauta kakku tarjoiluastiaan.
        Tarjoa kylmänä: kakku syödään "napostelemalla" eli popcorneja poimitaan yksittäin kakusta.


    • joo mä tiiän

      Riisisuklaa

      3 dl tomusokeria
      6 dl riisimuroja
      6 rkl tummaa kaakauojauhetta
      2 tl vaniliinisokeria
      150 g sulatettua kookorasvaa
      Kahdeksalle

      Vaikeusaste: varsin helppo
      Hintaluokka: huokea
      Kuluva aika: nopeanpuoleinen

      Laita kaikki ainekset kulhoon ja lopuksi (sulatettu) kookosrasva.

      Jaa seos muffinssivuokiin ja laita jääkaappiin vähintään 20 minuutiksi.

      Riisisuklaat säilyvät monta päivää jääkaapissa, joten voi tehdä isommankin annoksen kerralla.

      • iloinen mummu

        johon käytettiin näitä kellongsin rice crape juttuja, (ehkä eri nimillä silloin) kaukana näistä kaupan riisisuklaista joita tarjolla, silloin kun oma äiti teki (-70 luv..)
        samoja aineksia(määrät ja suhteet hukassa) ja kookosrasva oli vahvana mukana kattilassa ja näitä em. sokereita sekä tummaa kaakaojauhetta kuumensi tai kiehautti seoksen, sitten murot mukaan ja muistaakseni laittoi tiivistä massaa voilla voidellulle voi/leivinpaperille nokareina jäähtymään sekä sitä myöten viileeseen ja oli tosi herkkua kun ei ollut jokapäiväistä mutta suussa maku vieläkin, nyt itse mietin kun tuli tuo hyvä esille että kas kumma kun en ole tuota tehnyt en omille enkä omien lapsille ,onko kaupasta helpompi haalia moninaiset hyvät, nyt laitan kyllä teon alle kun tulevat syyslomalla viikoksi joten ei kun kokeiluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      121
      1128
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      116
      994
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      832
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      87
      758
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      637
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      218
      601
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe