RUOTSALAISET HUONOJA

HÄVIÄJIÄ

Holmin valmentaja haukkui korkeuden voittajan, sanoi mm. "on harmi että tuurivoittaja vei voiton". Kallur jäi myös neljänneksi ja tekivät protestin Kallurin tönimisestä. Ruotsalaiset ovat säälittävän huonoja häviäjiä, Suomalaiset taas osaavat häviämisen taidon. Meillä on pitkät perinteet siitä. Ainoastaan Kruuger oli poikkeus syyttämällä häviöstä liian uutta kilpailupaitaa. Mutta kruukerihan on uusi naama joukkueessa eikä vielä ole oppinut häviämään kunniallisesti.

1

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiantuntija®

      Ruotsalaisilla oli silmin nähden syy protestiin: http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.818911!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg

      Sen sijaan suomalaiset tekivät naisten pikaviestistä jopa kaksi protestia, jotka kumpikin todettiin aiheettomiksi:

      http://www.yle.fi/urheilu/mmyleisurheilu/2007/id84417.html

      "Pikaviestierät tuomarien syynissä

      Naisten 4x100 m:n alkueriä värittivät useat protestit ja hylkäykset. Toisesta erästä ajan perusteella finaaliin päässyt Saksa hylättiin kahden muun maan ohella. Pari tuntia myöhemmin maa oli taas takaisin finalistien joukossa.

      Suurimmat epäselvyydet koskivat kuitenkin ensimmäistä erää, jossa Suomen naiset pinkoivat hienosti neljän sadanosan päähän Suomen ennätyksestä.

      Suomi jätti protestin niukasti edelle ennättäneestä Kiinasta. Heikkolaatuisen kuvanauhan tarkastelun jälkeen näyttöä epäillystä ratarikosta ei kuitenkaan saatu. Suomen toisen vastalauseen kohteena oli erän voittanut Belgia.

      Naisten pikaviestin ensimmäisessä erässä maansa ennätyksen juossut Belgia joutui vastalauseryöpyn kohteeksi heti kisan jälkeen. Epäselvyyksien kohde oli ankkurina juossut satasen viides ja EM-Göteborgin tuplamestari Kim Gevaert.

      Gevaert oli jäänyt pois 200 metriltä ja sääntöjen mukaan hänellä ei olisi siten enää ollut edustusoikeutta kisoissa. Hylkäysuhka oli kuitenkin aiheeton.

      - Gevaertillä oli lääkärintodistus loukkaantumisesta, jonka perusteella hänellä oli lupa olla pois 200 m:ltä. Näin Belgian suoritus voidaan hyväksyä, kommentoi YLE Urheilun asiantuntija Mika Lehtimäki."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe