Mistä olisi alle 18-vuotiaan paras etsiä töitä? Mistä olisi mahdollista saada töitä? Opiskelu huomioon ottaen menisi iltatyöksi
Help, olis tosi kiireellinen ja tarpeellinen tieto!
Töitä alle 18-vuotiaalle?
10
8596
Vastaukset
- työvoima pula
siellä on aina töitä jos on jotain ammattia
- janina
moi!
kaikilta ruokapaikoilta esim. ST1:siltä kandee kysyä pääsiskö töihin.
Vaikka oon vasta 11-v niin sain sieltä töitä.
Ja rahaa tulee.
5€/tunti :-)- veekku
miten pääsit sinne töihin :o.. ja missä st1 olit töissä (=
- Ktk
Ainakin paikallisille sairaanhoitopiireille voi hakea kirjoittajiksi. Työ ei kyllä ole niin mukavaa.
- vantaaltapäiv
Googlaa vaikka ja eti netist muutenki vaikka haulla iltatöitä alle 18-vuotiaille?
- huomioitava
Alle 18 vuotiaiden työaikaa on rajoitettu, siksi heitä ei juuri käytännössä voi palkata töihin opiskelun ohessa. Jos olet alle 16, niin työn saaminen on todella vaikeaa.
Jos olet 16 tai 17, niin töitä kannattaa kysellä esimerkiksi kaupoista ja kahviloista yms. paikoista, joissa on töitä joihin ei vaadita ammattitutkintoa.
Teolliisuuteen ja rakennushommiin ei yleensä oteta alle 18 vuotiaita.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/nuoret_tyontekijat
"Nuorella työntekijällä tarkoitetaan alle 18-vuotiasta työntekijää. Työhön voidaan pääsääntöisesti ottaa 15 vuotta täyttänyt peruskoulunsa lopettanut henkilö."
"Oppivelvollisen työaika kouluaikana
- vapaapäivinä 7 h/vrk
- koulupäivinä 2 h/vrk
- viikoittainen työaika yhteensä 12 h/vko
- koulupäivän ja työajan yhteispituus saa olla enintään 8 h/vrk "
Edellämainituista syistä kesätöihinkin otetaan pääsääntöisesti vain 16 vuotta täyttäneitä, jolloin heidän oppivelvollisuutensa on ohi. Hei miten saa helposti työ paikan ja minkälaisia?? Kun minulla ei ole mitän koulutusta mihinkään ja olen 17v!! Kävin kattomassa netistä, mutta kaikkiin tarvittiin koulutusta ..
- Anonyymi
juu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389