Onko kellään kokemusta liivatetta korvaavista ainesosista (kuten agar-agar). Miten tomivat käytännössä, mistä saa ostaa, mitä maksaa jne. Entä onko tietoa missä kauppojen myymissä liivatelehtimerkeissä on käytetty naudan-, missä sianlihaa?
liivatteen korvaus?
4
1829
Vastaukset
- dell
Jos ajattelit vaikkapa hyytelöä/kiisseliä jne tehdä, on se vanha ja perinteinen hyytelösokeri(pektiini eli sopii vegaaneille) hyvä.
Kerro kuitenkin mitä olet tekemässä/mihin yleensä liivatetta käytät niin auttaisi kovasti!
Yleensä suomalainen liivate on sikaperäistä, ulkomaiset voivat sisältää sitten ihan mitä tahansa teurasjätettä.- sianlihalle allerginen
Erityisesti maitopohjaisten tuotteiden hyytelöiminen esim. erilaisiin jälkiruokiin ja hyytelökakkuihin askarruttaa, sillä olen kuullut ettei liivatetta näissä tapauksissa niin helposti korvatakaan. En ole vegaani tms., mutta punaisen lihan, erityisesti sianlihan syönti ei muuten vain oikein houkuttele.
- dell
sianlihalle allerginen kirjoitti:
Erityisesti maitopohjaisten tuotteiden hyytelöiminen esim. erilaisiin jälkiruokiin ja hyytelökakkuihin askarruttaa, sillä olen kuullut ettei liivatetta näissä tapauksissa niin helposti korvatakaan. En ole vegaani tms., mutta punaisen lihan, erityisesti sianlihan syönti ei muuten vain oikein houkuttele.
Perunajauho ja maissitärkkelys tietty käy, muttei niistäkään saa niin höllyvää kuin liivatteella.
Itse olen käyttänyt agar-agaria(olen vegaani) jauheena. Apteekista ostin, ohjeen sain ja varmasti löytyy netistäkin.
Suosittelen lämpimästi liivatteen sijasta agar-agaria ihan sekasyöjillekin :) Terveellistä(merilevästä valmistettua) eikä ole vainoharhoja mistään tyyliin BSE. - sianlihalle allerginen
dell kirjoitti:
Perunajauho ja maissitärkkelys tietty käy, muttei niistäkään saa niin höllyvää kuin liivatteella.
Itse olen käyttänyt agar-agaria(olen vegaani) jauheena. Apteekista ostin, ohjeen sain ja varmasti löytyy netistäkin.
Suosittelen lämpimästi liivatteen sijasta agar-agaria ihan sekasyöjillekin :) Terveellistä(merilevästä valmistettua) eikä ole vainoharhoja mistään tyyliin BSE.Kiitos vastauksesta. Täytyy kokeilla agar-agaria seuraavalla kerralla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311163
- 77853
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52745