Mitä karkkeja kaipaat?

Jenska2007

Itse kaipaan seuraavia:

Pastirolit

Känkkä Ränkkä salmiakkiaskit (muistaako joku minkä firman?

Muistaako kukaan minkä nimisiä olivat ne pussissa myytävät valko punaraidalliset piparminttutoffeekarkit jotka oli sini-valko-punaisissa papereissa?? NAM! :)

47

8027

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pastiroleja, siis niitä, jotka tuli -90-luvulla, Seko, Omppu ja Lakritsi, olivat aivan ihania, melkein itku tulee kun niitä muistelee. Minttu Ahaa -suklaapatukka oli ihana, nythän tulee Ahaa-pussi, mutta ei vieläkään ole tulossa Minttu Ahaata takaisin. Känkkäränkkä-salmiakki oli aivan ihanaa, ikävä sitäkin.

      Salmiakkijauhetta näkee nykyään tosi harvoin myynnissä. Linnanmäen Karkkipuodissa on vieläkin myynnissä, mutta aiemmin oli ihan yleisesti salmiakkijauho myynnissä.

      Minttu Toffon haluaisin myös takaisin, onko Lakritsi Toffokaan enää myynnissä? Ei taida olla kuin niitä hedelmäjuttuja?

      Lauantaipussi on huonontunut kamalasti, aiemmin siinä oli mm. ihana JeeJee-karkkiaski, nykyisin on jo vuosia ollut se sama hedelmäaski, sitä aiemmin taisi olla Tutti Frutti.

      Bonbon-yksittäiskarkkipusseja, Rotan Rykäisyjä saa nykyään taas yksittäispussissa, mutta ovat sokeripäällystettyjä. Aiemmin oli myös enemmän näitä yksittäispussimakuja.

      Royal Xylitol -maitosuklaata on myös ikävä.

      Kyllä varmaan muitakin kaipaan, mutta nämä tulivat nyt ensimmäisenä mieleen.

      • Yogosan

        Ennen kaipasin kovasti Salmiakkia Makumaasta-pussia, mutta löysinkin R-Kioskilta. Ei kyllä ollut enää niin hyvää.. :D

        Mutta asiaan, mitä karkkeja kaipaisin:

        Pehmeitä Turkinpippureita

        Salmiakkijauhoja/dippaussalmiakkia

        Ei hirveästi nyt ollut... kaipaan eniten tiettyjä virvoitusjuomia takaisin. :)


      • myös niitä
        Yogosan kirjoitti:

        Ennen kaipasin kovasti Salmiakkia Makumaasta-pussia, mutta löysinkin R-Kioskilta. Ei kyllä ollut enää niin hyvää.. :D

        Mutta asiaan, mitä karkkeja kaipaisin:

        Pehmeitä Turkinpippureita

        Salmiakkijauhoja/dippaussalmiakkia

        Ei hirveästi nyt ollut... kaipaan eniten tiettyjä virvoitusjuomia takaisin. :)

        punaraidallisia minttutoffeita


    • tulee...

      Alkuperäistä Merkkaria.

      • ....................

        pilattiin joskus 80-l alussa? Entinen oli kovempi (murtui hauskasti kappaleiksi kun puraisi) ja suurempi halkaisijaltaan ja suolaisemman makuinen. Muistan kun itseäni harmitti kovasti pikkupoikana, kun tuo merkkari pilattiin.


      • 123124
        .................... kirjoitti:

        pilattiin joskus 80-l alussa? Entinen oli kovempi (murtui hauskasti kappaleiksi kun puraisi) ja suurempi halkaisijaltaan ja suolaisemman makuinen. Muistan kun itseäni harmitti kovasti pikkupoikana, kun tuo merkkari pilattiin.

        Takaisin ja het!


      • 70-luvun lapsi

        Minä myös kaipaan niitä merkkareita, joita popsin 70-luvun alkuvuosina pussikaupalla. Isoja, kovia ja kuulemma siksi tukehtumisvaaran takia "vaarallisia". Ne voisi aivan hyvin tuoda takaisin markkinoille, kaupasta löytää kyllä paljon isompia ja "vaarallisempia" karkkeja.


    • valmistajan

      En muista valmistajan nimeä, mutta se oli keltaisessa kääreessä olevaa Riisisuklaata. Olisikohan ollut valmistaja Panda? Se oli äärimmäisen hyvää. Muut myytävät saman tyyppiset ei ole yhtä hyviä.

    • ???

      Turkinpippuri -tankoja

    • ................

      Salmiakki merenneidot, jotka maksoivat 50 penniä olivat luksusta. Salmiakkisammakot, alkuperäiset isommat merkkarit, alkuperaiset vanhat autot (ei näitä nykyisiä pehmeitä), alkuperaiset king kongin päät, avaruusrahat, Roope Ankan kolikkopussit (olivat heldelmäkarkkeja)... Onhan nuita.

    • Anni

      Punainen Jambo-suklaapatukka teki paluun muutama vuosi sitten, mutta vain hetkeksi aikaa ja sitä kaipaan takaisin.

    • Anni

      kaipaan KIRPOja - erityisesti mustaviinimarjan makuisia.

    • ikävääää

      Stratos (?) sininen paperi jossa oli pilviä, siis taivas oli sen paperin kuviointi. suklaa oli aivan TAIVAALLISTA!

      • Black Pete

        Black Pete


    • Anni

      kaipaan Hopeatoffeeta.

      • AngelineElla

        saa esim. Kuljun Kartanosta!! Tsaukki Taukilta on tullut tuubiversio, jossa aivan ihanaa salmiakkijauhoo. Tavalliset marketit ei niitä näköjään enää myy..itse kaipaan sitä myös :)

        Keltaiset turkinpippuripussit takaisin!!(lakrsiti maku). Sitähän on sekotettu siihen sekoitusturkkaripussiin, mut haluisin pelkkiä niitä :)

        Lakrisal Drops valkoiset pallot :) ihania!!

        Jäätelöistä kaipaan Mustafa-puikkoa, aivan ihanaa. Nykyajan lakupuikot ei ole samanlaisia.


    • oouuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      Siesta suklaapatukka oli paras, sit se riisisuklaa ja tietty jambo. Nami nami :)

    • ...

      oih kovia salmiakkinauloja on ikävä!
      muutamasta makuunista olen näitä vielä löytänyt jokin aika sitten, mutta nyt ei löydy enää mistään.

      myös leafin sirkusaakkosia ja tupla-patukoita jäin kaipaamaan, nää uudet on ihan roskaa.

      • olen minäkin

        Leafin Sirkusaakkosia kaipaan. Nää uudet ei oo mistään kotosin!!!


    • Cat_Monni86

      Näitä tuli pienenä ostettua kioskilta.Myydääkö näitä enää?

      • on ainakin noita merenneitoja ollut. Tosin mielestäni se maku ei ole enää niin väkevä kuin aiemmin vai johtuukohan tämä sitten siitä, että muistaa sen maun väärin. Mutta tosiaan niitä merenneitoja on ainakin noiden videovuokraamoiden karkkiosastolla ollut.


    • kaipaan

      Pastirolit kans ihan ehdottomasti ja sitten ne tom ja jerry karkkipussin karkit ja dippersit.

      • muistaako kukaan

        vuodelta kissa ja kilpikonna sellaisia namuja kuin Hopo (vai Hobo) ja Rixrax. Voi herttinen kun vielä sais kerran maistaa noita ihanuuksia ja sitten niitä tikkareita joissa oli se "kengänkanta" kuvio keskellä.


      • son arvid
        muistaako kukaan kirjoitti:

        vuodelta kissa ja kilpikonna sellaisia namuja kuin Hopo (vai Hobo) ja Rixrax. Voi herttinen kun vielä sais kerran maistaa noita ihanuuksia ja sitten niitä tikkareita joissa oli se "kengänkanta" kuvio keskellä.

        Etäisesti kengänkantatikkarit 70-luvulta. Ruskeita toffeita ja puna-, kelta-, vihreänvärisiä hedelmäisiä. Viestiketjua on mukava lueskella kun mieleen pomppaa muistoja :)


      • Nostalgikko

        Robin Hoodissa oli Tom ja Jerry -pussi, mut sisältö ei oo sama kun ennen. Ahlgrens Bilar, zoo pastilleja ym. Malacon karkkei.


    • jdjio

      Salmiakki-Chewits.

      • Juutas Käkriäinen

        Sen keltaisessa kääreessä olevan riisisuklaan valmistaja oli Chymos. Sen lisäksi kaikkein paras suklaapatukka oli 80-luvun puolivälissä ollut Fonda, muistaakseni Leafin tuotantoa. Kuka muistaa vielä Fazerin Large-suklaapatukat? Entä Trend Silver ja Trend Gold -patukat?


      • suomityhmäärsyttää
        Juutas Käkriäinen kirjoitti:

        Sen keltaisessa kääreessä olevan riisisuklaan valmistaja oli Chymos. Sen lisäksi kaikkein paras suklaapatukka oli 80-luvun puolivälissä ollut Fonda, muistaakseni Leafin tuotantoa. Kuka muistaa vielä Fazerin Large-suklaapatukat? Entä Trend Silver ja Trend Gold -patukat?

        Fazerin palapelejä, aah kuka HULLU ne otti pois markkinoilta? Mikä ihme maku suomessa on? Minttu- ja toffeelitkua, HYI hitto!

        ja sitten kaipaan fazerin kahvichrisp suklaata, olen laittanut niille postiaki että tois sen takas, suomalaisilla on niin mieto ja yksikertanen maku..


      • t&l
        suomityhmäärsyttää kirjoitti:

        Fazerin palapelejä, aah kuka HULLU ne otti pois markkinoilta? Mikä ihme maku suomessa on? Minttu- ja toffeelitkua, HYI hitto!

        ja sitten kaipaan fazerin kahvichrisp suklaata, olen laittanut niille postiaki että tois sen takas, suomalaisilla on niin mieto ja yksikertanen maku..

        Minä kaipaan katajanmarja-sillisuklaata alkaakohan kukaan valmistamaan.


      • nipsuneiti
        t&l kirjoitti:

        Minä kaipaan katajanmarja-sillisuklaata alkaakohan kukaan valmistamaan.

        tom ja jerry pussia,niissä kun oli se ihanan makuinen toffee pötkö,kaipaan myös kiina suklaata,keltaista party mix pussia,bonbon pussia jossa oli pieniä yksittäis pakattuja pusseja ja yllätys,palapeli karkkeja,aku ankka karkkipusseja,disney karkkipusseja(ainakin oli tarzan ja mikkihiiri),lisäksi kaipaan pikkumyy keksejä jossa toinen puoli oli mustaa kuorrutetta ja toisella puolella oli pikkumyyn kuva.Kaipaan myös muumipeikon muotoisia jäätelöitä jossa oli ihana vaniljakuorrute..mitäs kekseja ja jäätelöitä muut kaipaa?


      • minttujäätelö
        nipsuneiti kirjoitti:

        tom ja jerry pussia,niissä kun oli se ihanan makuinen toffee pötkö,kaipaan myös kiina suklaata,keltaista party mix pussia,bonbon pussia jossa oli pieniä yksittäis pakattuja pusseja ja yllätys,palapeli karkkeja,aku ankka karkkipusseja,disney karkkipusseja(ainakin oli tarzan ja mikkihiiri),lisäksi kaipaan pikkumyy keksejä jossa toinen puoli oli mustaa kuorrutetta ja toisella puolella oli pikkumyyn kuva.Kaipaan myös muumipeikon muotoisia jäätelöitä jossa oli ihana vaniljakuorrute..mitäs kekseja ja jäätelöitä muut kaipaa?

        Ingmanilla oli sellainen sarja jäätelöitä litran pahvisessa pyöreässä astiassa, jossa ainakin minttujäätelöä, jonka seassa palasia suklaa-minttu-karkeista. En ole varsinainen mintun ystävä muuten, mutta se minusta toimi hyvin. Joltain valmistajalta toivoisi kirsikkajäätelöä ihan normikaupan valikoimiin. Kekseistä en varsinaisesti ole koskaan erityisesti pitänyt, pl. voileipäkeksit hyvien juustojen kanssa, en siis ole jäänyt siltä osastolta jotain kaipaamaan.


      • ...
        suomityhmäärsyttää kirjoitti:

        Fazerin palapelejä, aah kuka HULLU ne otti pois markkinoilta? Mikä ihme maku suomessa on? Minttu- ja toffeelitkua, HYI hitto!

        ja sitten kaipaan fazerin kahvichrisp suklaata, olen laittanut niille postiaki että tois sen takas, suomalaisilla on niin mieto ja yksikertanen maku..

        Olen niin nuori ettei sellaisia herkkuja mitä muistaisin tai kaipaisin paljon olekaan vedetty pois markkinoilta, mutta kahvicrisp-suklaata kaipaan! Se oli niin hyvää, että ihmettelen miksi menivät hullut sen poistamaan markkinoilta?


      • ne vanhat
        ... kirjoitti:

        Olen niin nuori ettei sellaisia herkkuja mitä muistaisin tai kaipaisin paljon olekaan vedetty pois markkinoilta, mutta kahvicrisp-suklaata kaipaan! Se oli niin hyvää, että ihmettelen miksi menivät hullut sen poistamaan markkinoilta?

        rallilimpsa, hobot ... alkuperäiset merkarit niin hetelmät kun salmiakit


      • Viiltävät menkkakivut
        minttujäätelö kirjoitti:

        Ingmanilla oli sellainen sarja jäätelöitä litran pahvisessa pyöreässä astiassa, jossa ainakin minttujäätelöä, jonka seassa palasia suklaa-minttu-karkeista. En ole varsinainen mintun ystävä muuten, mutta se minusta toimi hyvin. Joltain valmistajalta toivoisi kirsikkajäätelöä ihan normikaupan valikoimiin. Kekseistä en varsinaisesti ole koskaan erityisesti pitänyt, pl. voileipäkeksit hyvien juustojen kanssa, en siis ole jäänyt siltä osastolta jotain kaipaamaan.

        Minttusuklaajäätelö, tosiaan! Pienenä vedin sitä varmaan litratolkulla ja kyllä on ärsyttänyt kun sitä ei enää saa mistään. Ingmannilla tosin on sellainen piparminttu-suklaa, joka on ainakin lähes yhtä hyvää.
        Onko kahvijäätelöäkään enää olemassa? En muista minkä merkin se oli, mutta se oli taivaallista vaikka en siihen aikaan kahvia juonutkaan. Parasta oli se kahvin makuinen "kastike" siinä keskellä.

        Yhden kesän sesonkijuttu oli Magnumin aisti jäätelöpuikot. Oli ainakin kuulo, haju, maku, näkö ja tunto. En muista että ne olisivat olleet mitenkään mullistavan hyviä, mutta harmittaa kun ainakin kaksi makua jäi maistamatta.


      • son arvid
        Viiltävät menkkakivut kirjoitti:

        Minttusuklaajäätelö, tosiaan! Pienenä vedin sitä varmaan litratolkulla ja kyllä on ärsyttänyt kun sitä ei enää saa mistään. Ingmannilla tosin on sellainen piparminttu-suklaa, joka on ainakin lähes yhtä hyvää.
        Onko kahvijäätelöäkään enää olemassa? En muista minkä merkin se oli, mutta se oli taivaallista vaikka en siihen aikaan kahvia juonutkaan. Parasta oli se kahvin makuinen "kastike" siinä keskellä.

        Yhden kesän sesonkijuttu oli Magnumin aisti jäätelöpuikot. Oli ainakin kuulo, haju, maku, näkö ja tunto. En muista että ne olisivat olleet mitenkään mullistavan hyviä, mutta harmittaa kun ainakin kaksi makua jäi maistamatta.

        Oliko tämä kahvijäätelö nimeltään "mokkakahvi".


    • ValkosuklaaNami

      Kalak (galak) Valkosuklaata ei taida saada enää mistään =( Oli niiin hyvää ja näin raskausaikana sitä oikein himoitsen!! Juu ja jo edellämainittu stratos suklaa oli hyvää =)

      • ikäväjanälkätulijo

        Fazerin palapeli- karkkeja, fazerin 200g kahvicrisp suklaalevy (olen lähettänyt siitä fazerille pyynnön), tuplaa valkosuklaa patukka, tupla jäätelö, kingis banaani/kinuski,siinä tais olla tärkeimmät.


    • Solon1

      Sirkus Aakkoset, namnam. Jos joku ei vielä ole niitä maistanut niin hopi hopi! Tulee vanhat hyvät ajat mieleen jostain syystä. :)

      • mennessa elava

        bella keksit,banaanilaiva irtokarkit,pippurinapit,milkkis,fanny suklaavanukas,disney tikkarit(toffee pluto,salmiakki mikki,mansikka minni),kunkun jalokivet,roope ankan rahat,frisco,aurinko jaffa,suklaa popkornit,logo patukka,tupla suklaa joulupukki(minne katosi???)semmonen varikas jenkki,oisko ollu tuttifrutti,hedelma salmiakki stimorol,PK purkka,pupu tupuna mansikkatoffee.ai kun tulee lapsuus mieleen!!!
        kirjottakaa ihmeessa jos tulee muita mieleen,ihana saada "ahaa elamyksia" jutuista jotka on unohtunut.


      • merirosvo5
        mennessa elava kirjoitti:

        bella keksit,banaanilaiva irtokarkit,pippurinapit,milkkis,fanny suklaavanukas,disney tikkarit(toffee pluto,salmiakki mikki,mansikka minni),kunkun jalokivet,roope ankan rahat,frisco,aurinko jaffa,suklaa popkornit,logo patukka,tupla suklaa joulupukki(minne katosi???)semmonen varikas jenkki,oisko ollu tuttifrutti,hedelma salmiakki stimorol,PK purkka,pupu tupuna mansikkatoffee.ai kun tulee lapsuus mieleen!!!
        kirjottakaa ihmeessa jos tulee muita mieleen,ihana saada "ahaa elamyksia" jutuista jotka on unohtunut.

        niitä vanhanajan merkkareita, jotka olivat isoja ja joita ostettiin irtomyynnistä. Nykyajan merkkarit ovat ihmeellisiä pehmeitä salmiakki/lakritsisekoituksia. Sitten oli myös irtokarkkina kirkkaan vihreitä pehmeitä sammakoita, olivat kuin kumia :-)


    • Salm. Merkkareita

      (vaikka kyllähän ne vedettiin myynnistä patevästä syystä), jotain baakelsi-suklaapatukkaa 80-luvulta, ja rahka-suklaapatukoita (vai mitä ne nyt on, Virossa ostin viimeksi mutta myytiin niitä jossain välissä meilläkin), ja sitten vielä keltaraitaisessa kääreessä olleita Marianneja.

      • Hopeatoffeeta

        myös. Nyt menis ne isot hedelmämerkkaritkin, vaikkei ne oikeastaan paljon millekään maistuneet.


      • 28

        Turussa ainakin saa niitä rahkasuklaapatukoita! Hillolla ja ilman taitaa olla.


    • HERKUTTELIJA

      muistaako kukaan niitä kolmio mallisia vaahtokarkkipusseja makuina mansikka ja banaani nam. sitte ne tosi isot disney karkki pussit,jossa kaikenlaisia karkkilaatikoita ja pikkupusseja ja tikkareita ja patukoita.....ja voi nam! voiku tulis markkinoille takas!!!!!

    • Nuo takasin

      - Salmiakki- ja sitruunapommit. :P
      - Pastirolit
      - Roope Ankan kolikot
      - Ne käden muotoiset mehujäät

    • toffottakas

      Kyllä mäkin noita Toffoja kaipaan. Mun on pakko kertoo näin ohimennen yksi juttu. Mä olisin kerran halunnu kutsua yhtä kaveria Toffoks, kun sillä oli Toffo-vaatekassi. Mut se ei halunnu että mä sanon sitä Toffoks. Sit kun mun pikkusisko sano mulle että se kaveri on vähän semmonen Toffon näköinen. Mua huvittaa tää ku en mä ollu koskaan aatellu että se olis Toffon näköinen. Mille keskustelupalstalle tää oikeestaan kuuluu, jos haluaa kertoo tällasen jutun?

    • suklaa

      Stratos tulee takaisin!!Luin äsken yhdeltä sivulta että nyt syksyllä pitäisi ilmestyä kauppoihin! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe