Te, jotka harrastatte Western ridingia käytättekö kypärää vai cowboy-hattua? Putoaako cowboy-hattu helposti päästä ratsastaessa? Pitäisikö siinä olla nauhakiinnitys? Mistä olette ostaneet cowboy-hattunne? Mitä maksoi? Entä mitä muita varusteita tai vaatteita pidätte western ridingissa?
Western-riding-vaatteet
6
1520
Vastaukset
- westerNN
Mulla cowboy-hatussa nauhakiinnitys leuan alla, kätevä. Riippuu käytänkö kypärää esim. jos on hankala heppa ja maastossa mennää ni sitte kypärää mut usein kentällä/kiltillä pollella hattua... :))
- Birgitta Kaikkonen
Harrastan aktiivisesti western ratsastusta. Kun treenaan kentällä/maastossa minulla on yleensä bootsit, koko chapsit joiden alla tavalliset ratsastushousut, joku miellyttävä paita, takki ja AINA kypärä.
Silloin kun kisaan, niin päällä on kisa-asuste ja stetson. Stetson pysyy kisojen ajan päässä suihkuttamalla otsapantaan hiuslakkaa, "liimaa" hatun päähän :) Stetsoneita voi hankkia mm. Ursala Turtiaiselta Millcreek Ranchiltä Kotkan läheltä sekä HorseWell liikkeestä Hyvinkäältä.- westernnnn
ei liity asiaan mutta ihan semmosta kysyisin että on tullut käytyä western ratsastamassa ongelma on siinä että takapuoli on niin pahasti kipeä seuraavina 5 päivänä että saa kyllä pitää istuessa pehmustetta :D ratsastaessa ei pomputa yhtään todella pehmeä ravi ja näin. Johtuuko tämä siitä satulasta että se ei vaan ole minun takapuolelleni vai? reilu 20 kertaa on tullu käytyä samalla satulalla/hevosella.... Onko sattunu vastaavaa "tilannetta"? :D vai onko istunta vain päin peetä opettaja ei ole mitään kommentoinut
- Birgitta Kaikkonen
westernnnn kirjoitti:
ei liity asiaan mutta ihan semmosta kysyisin että on tullut käytyä western ratsastamassa ongelma on siinä että takapuoli on niin pahasti kipeä seuraavina 5 päivänä että saa kyllä pitää istuessa pehmustetta :D ratsastaessa ei pomputa yhtään todella pehmeä ravi ja näin. Johtuuko tämä siitä satulasta että se ei vaan ole minun takapuolelleni vai? reilu 20 kertaa on tullu käytyä samalla satulalla/hevosella.... Onko sattunu vastaavaa "tilannetta"? :D vai onko istunta vain päin peetä opettaja ei ole mitään kommentoinut
Hankala sanoa, ilman että näkee ratsastustasi. Jotkut lännensatulat (ihan kuten enkkusatulatkin) ovat kovia eivätkä kaikki sovi kaikille. Kuten sanoin, hankala sanoa ilman ratsastuksen näkemistä.
- kujeilijatar
Kyllä ihan kypärää käytetään, kilpailut on sit eri juttu, käytetäänhän enkku-puolellakin silintereitä :)
Itse käytän housuina farkkujodhpur-lahkeisia pöksyjä, tai sit ihan normiratsarit ja minichapsit. Farkuissa en ratsasta, koska en omista sopivia. Wranglereita tuntuvat pitävän, tai sit esim. Ariatilla on hyvännäköisiä tähän tarkoitukseen.
Kenkinä in kannalliset lenkkarit (perus saappaat ja jodhpurit aina puristaa), kunnon lännensaappaat on hankintalistalla kyllä.
Western ei ole niin pahasti tyylilaji kuin enkku, eikä nyrpeä hoitajarivistö ole kommentoimassa kaikkien tyyliä kentän laidalla. Pääasia että tuntuu hyvälle eikä omiin silmiin satu. - caballera
Kypärä on päässä aina, ihan turvallisuuden takia. Poikkeuksena silloin kun joku räpsii kuvia, niin pitää olla khuul :D Mutta joo. farkut , buutsit ja kannukset on arkipukeutumisessakin ahkerassa käytössä, kuten myös ratsastaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734486- 332541
- 402374
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401722- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511397
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231267Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155