Puukiipeily?

tree climbers

Minkälainen kiipeilyvälinesetti tarvitaan puukiipeilyyn/mitä maksaa?

12

7128

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä
    • ponterooosa

      Vitun pelle kiipeile kallioita, seiniä tai jäätä. Älä ny mitään vitun puu kiipeilyä alota homojen hommaa semmonen

      • nyt...

      • Normaali kiipeilijä
        nyt... kirjoitti:

        hyvä mies päälle käy!
        Mitä vikaa tässä on? http://www.treeclimbing.com/index.php?option=com_expgallery&page=show_cat&cid=6&Itemid=

        Hieman huvittuneena itsekin suhtauduin aloittajan viestiin, mutta tuota sivua tarkasteltuani täytyy myöntää, että ennakkoluulot oliva väärät. Itseasiassa ihan veikeen näköistä puuhaa...
        Harmi vaan, että tuollaiset puut on Suomessa aika harvinaisia. Varsinaista perinteisessä mielessä ajateltua kiipeilytekniikkaahan tuo ei juuri vaatine, mutta nuo köysiviritelmät olivat hauskan näköisiä ja itseasiassa sen näköisiä, että niiden tekijä on tiennyt mitä tekee. Näin KTO-miehen näkökulmasta "don'ttrythisathome"-puuhaa kylläkin, eli aloittelisin jonkun asiaa osaavan kanssa... Jos sellainen Suomesta löytyy.


    • Elisama

      Hanki tietoutta puulajeista ja niiden kestävyydestä ja sitkeydestä.
      Jonkun oksa katkeaa herkästi ja arvaamatta vaikka olisi aika paksukin (esim. haapa).
      Koivun oksat on jo paljon sitkeämmät.

      • Eikös ?

        Olen itse juuri rupeamassa puukiipeilyä viemään hieman eteenpäin, tähän mennessä olen kiipeillyt vaan ilman valjaita... mut ois tarkoitus rakennella riippusiltaa ja muuta tuolla 15m korkeudessa metsässä, ni pitää hieman lisää kiinnittää turvallisuuteen huomiota... rakensin kylläkin puumajan ilman valjaita samaan korkeuteen, mutta kyllä se hieman hirvittikin ;)

        Eli valjaat 60eur kpl, köyttä, nousu ja lasku välinettä ja kaikenlaisia välineita ni joku tommonen 300eur saattais alkaa riittää että saa suht kunnon setin. Semmosen että pääsee ylös ja alas köyttä ja saa ittensä turvallisesti paikoilleen.

        Itte ostin vain valjaat ja hieman köyttä että voin lähinnä turvata oman olemiseni puussa ja työskennellä kädet vapaana.

        Kannattaa huolel tutustua aiheeseen jos haluaa olla oikeasti turvas tuol puussa, tai sit hieman jännitystä ja kokeilemalla opettelee


      • Keltanokat
        Eikös ? kirjoitti:

        Olen itse juuri rupeamassa puukiipeilyä viemään hieman eteenpäin, tähän mennessä olen kiipeillyt vaan ilman valjaita... mut ois tarkoitus rakennella riippusiltaa ja muuta tuolla 15m korkeudessa metsässä, ni pitää hieman lisää kiinnittää turvallisuuteen huomiota... rakensin kylläkin puumajan ilman valjaita samaan korkeuteen, mutta kyllä se hieman hirvittikin ;)

        Eli valjaat 60eur kpl, köyttä, nousu ja lasku välinettä ja kaikenlaisia välineita ni joku tommonen 300eur saattais alkaa riittää että saa suht kunnon setin. Semmosen että pääsee ylös ja alas köyttä ja saa ittensä turvallisesti paikoilleen.

        Itte ostin vain valjaat ja hieman köyttä että voin lähinnä turvata oman olemiseni puussa ja työskennellä kädet vapaana.

        Kannattaa huolel tutustua aiheeseen jos haluaa olla oikeasti turvas tuol puussa, tai sit hieman jännitystä ja kokeilemalla opettelee

        Löytyisiköhän Etelä-Suomesta taitavia kiipeilijöitä, jotka olisivat halukkaita näyttämään ja opettamaan aloittelijoille puukiipeilyä kesällä 2010? Latvustoon pitäisi päästä tutkimusmielessä. Sana kiertämään, kiitos!


      • kuurohillo
        Keltanokat kirjoitti:

        Löytyisiköhän Etelä-Suomesta taitavia kiipeilijöitä, jotka olisivat halukkaita näyttämään ja opettamaan aloittelijoille puukiipeilyä kesällä 2010? Latvustoon pitäisi päästä tutkimusmielessä. Sana kiertämään, kiitos!

        Nuo pellepuheet joissa puukiipeily dumataan voi jättää ihan oman arvoonsa. On niin SUOMALAISTA säälittävää tekstiä tuollainen että voi teitä poikia.

        Itse olen kiipeillyt puissa noin 7 vuotta tekeässä työtä ja ihan muutenvaan. Perustiedot kiipeilystä ja puista on osattava muuten tulee huonoo jälkeä jos tonttiin tippuu. Gearit kuntoon ja puuhun vaan.

        Kannustan kokeilemaan, eiköhän täällä puita löydy tuohon lajiin...


      • Puupae
        kuurohillo kirjoitti:

        Nuo pellepuheet joissa puukiipeily dumataan voi jättää ihan oman arvoonsa. On niin SUOMALAISTA säälittävää tekstiä tuollainen että voi teitä poikia.

        Itse olen kiipeillyt puissa noin 7 vuotta tekeässä työtä ja ihan muutenvaan. Perustiedot kiipeilystä ja puista on osattava muuten tulee huonoo jälkeä jos tonttiin tippuu. Gearit kuntoon ja puuhun vaan.

        Kannustan kokeilemaan, eiköhän täällä puita löydy tuohon lajiin...

        Sherrill Tree:llä on ammattilais-vehkeet puukiipeilyyn. Niitä tuo maahan Several Oy (www.several.fi).


      • puuhun
        Puupae kirjoitti:

        Sherrill Tree:llä on ammattilais-vehkeet puukiipeilyyn. Niitä tuo maahan Several Oy (www.several.fi).

        Itse tilasin osan netistä ja osan kotimaasta. Kotimaisesta nettikaupasta hankin
        - työasemointivaljas (Rock Empire)
        - teräs sulkurenkaita (ruuvilukitus), köysirulla, yms pikkusälää

        ja osan jenkeistä (http://wesspur.com):
        - Samson Arbor-Plex 1/2" kiipeilyköysi
        - puukiipeilykengät (Arboristimalli), ps. näillähän kiivetään vain kaadettaviin puihin
        - köysitarrain.

        Itse tein teräsvahvisteisen asemointiköyden (6mm vaijeri köyden sisässä).

        Nuo jenkeistä tilattavat tavarathan ei sitten ole CE-hyväksyttyjä, mutta omaan käyttöönhän niitä voi tilata, mutta työntekijälle ei niitä voi antaa.

        Eli jotkut tuotteet on Suomessa turkasen kalliita, kuten arvata saattaa, mutta ei kaikki. Ja jenkeistä tilatulle tulee tietenkin tullimaksu ja 22% alv.


      • Steelpearl
        puuhun kirjoitti:

        Itse tilasin osan netistä ja osan kotimaasta. Kotimaisesta nettikaupasta hankin
        - työasemointivaljas (Rock Empire)
        - teräs sulkurenkaita (ruuvilukitus), köysirulla, yms pikkusälää

        ja osan jenkeistä (http://wesspur.com):
        - Samson Arbor-Plex 1/2" kiipeilyköysi
        - puukiipeilykengät (Arboristimalli), ps. näillähän kiivetään vain kaadettaviin puihin
        - köysitarrain.

        Itse tein teräsvahvisteisen asemointiköyden (6mm vaijeri köyden sisässä).

        Nuo jenkeistä tilattavat tavarathan ei sitten ole CE-hyväksyttyjä, mutta omaan käyttöönhän niitä voi tilata, mutta työntekijälle ei niitä voi antaa.

        Eli jotkut tuotteet on Suomessa turkasen kalliita, kuten arvata saattaa, mutta ei kaikki. Ja jenkeistä tilatulle tulee tietenkin tullimaksu ja 22% alv.

        Mulla olisi myytävänä arboristiköysi Beal Bonsai 13mm 50m, sekä singing rock istumavaljaat.
        Molempia käytetty vain pari kertaa.

        Tuotteet sijaitsevat Tampereella.

        Tiedustelut soundsky(at)luukku.com


    • Formaldehydi

      Edesmennyt Helsingin Meilahden professori, kirjoitti kirjan, "melanooma", Leena-vaimostaan ja nuoruudestaan, isänikin mainitaan lyhyesti Mikkelin kavereina, kertonut kerran olevansa nuorta opiskelijaa, ruumishuoneella, jäänyt pohtimaan ruumiinavauksen jälkituotosta ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3574
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1978
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1608
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1425
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1139
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1113
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe