Olen ajatellut hankkia kyseistä ainetta jostakin nikkelin määrittämiseen.
Miten Dimetyyliglyoksiimilla nikkelin määrittäminen käytännössä tapahtuu ?
Dimetyyliglyoksiimi
2
2501
Vastaukset
- kemiaa
Nikkeli pitää olla tietysti täysin liuenneena. Liuos pitää tehdä vahvasti emäksiseksi (pH>9-10, yleensä väkevällä ammoniakilla), jotta Ni2 ja DMG reagoivat. Sen jälkeen pitäisi tehdä massa-analyysi mutta sitä et ehkä tarvitse jos ei nikkelin määrä kiinnosta. Muodostuva saostuma on tumman pinkin värinen. En kyllä tiedä, mistä sitä DMG:tä saisit..
- Anonyymi
DMG:tä saat ostettua apteekista ilman reseptiä. Tosin keino on hiukan liianki herkkä Ni-pitoisuuden määrittämiseen. Tuntuu, että värjää kaikki ultramafiitit vaikkei Ni-pitoisuus todellisuudessa olisikaan koholla...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450