Kertoisko joku, mistähän saisi ostettua jääpalloluistimet? Olen tamperelainen. Olen kuullut että Graf tekee niitä. Ovatko ne hyvät, tekevätkö muut valmistajat korkealuokkaisia luistimia? Olen luistellut tähän asti vain jääkiekkoluisimilla ja haluaisin kokeilla, onko jääpalloon erityisesti valmistetut luistimet paremmat suurella kentällä. Haluisin käyttää niitä järvenjäällä luisteluun, koska niillä saisi pitemmän puristuksen jäätä vasten kuin lyhytteräisemmällä kiekkoluistimella. Luulen myös että jääpalloluistimet antavat nilkalle enemmän liikkumatilaa kuin kiekkoluistimet.
Ilmeisesti terä muotoillaan samalla tavalla molemmissa luistimilla
Olenko oikeilla jäljilla?
mistä luistimet
8
9096
Vastaukset
- jäpis
Nykyisin suurin osa jääpalloilijoista ostaa kiekkoluistimet ja vaihtaa niihin ns. palikka terät ja leikkauttavat suutarilla läpät takaa pois. Pallikkaterissä on huomattavasti pitempi liukupinta ja näin niillä saa kovemmat vauhdit. On toki jonkin verran erilaiset luistella kuin perinteiset kiekkoluistimet.
- Pedell
Jääpalloluistimia valmistavat mm. Bauer, CCM, Jofa, Kosa, Graf jne.
Mene urheilukauppaan Jääpallopaikkakunnalla.
Nykyään teriin ei laiteta suoraa osuutta vaan luistimet teroitetaan tyypillisesti 8 - 10 metrin säteellä.
Jääpalloluistin antaa enemmän nilkalle tilaa = potkuun saadaan pituutta!
Ja joissakin luistimissa on jo valmiiksi hieman pitemmät terät kuin vastaavissa jääkiekkoluistimissa.
Pyydä liikkeessä(jossa on automaattinen teroituskone) tekemään 7-9 cm suora osuus teriin niin avot - siinäpä kiiturit järven jäälle!- Jaakko
Netistä löytyy noita Grafin luistimia mutta löytyi myös yhdet CCM -luistimet. Olisiko näistä mihinkään, hinta on ainakin edullinen?
http://shop.one1moresports.fi/ccm-392-bandy-p-455.html - ...
Jaakko kirjoitti:
Netistä löytyy noita Grafin luistimia mutta löytyi myös yhdet CCM -luistimet. Olisiko näistä mihinkään, hinta on ainakin edullinen?
http://shop.one1moresports.fi/ccm-392-bandy-p-455.htmlOn nuo ihan hyvät mutta noissa ei ole jääpalloterää
ennemmin minä ottaisin graf:it - hyu
Jaakko kirjoitti:
Netistä löytyy noita Grafin luistimia mutta löytyi myös yhdet CCM -luistimet. Olisiko näistä mihinkään, hinta on ainakin edullinen?
http://shop.one1moresports.fi/ccm-392-bandy-p-455.htmlstadium myy ccm luistimet 89€
- psa
Järvenjäällä luisteluun sopivat paremmin retkiluistimet. Jääpalloluistimen etuosa pitäisi muuten pyöristää, koska järvenjää on epätasaisempaa kuin jäädytetyt kentät
- Jaakko
Retkiluistimen terä on samanlainen kuin pikaluistimessa, siis täysin tasainen. Lisäksi siinä käytetään hiihtomonoa, joka ei ainakaan minua innosta. Kiekkoluistimen ja ilmeisesti myös jääpalloluistimen terä pitää myös, vaikka luistelija olisi kohtisuoraa terän päällä. Tasainen terä lähtee alta, jos ei käytä kanttia.
Minulla on mielessä tämänkaltainen luistelu, ja haluaisin kokeilla onnistuuko se jäällä:
http://www.youtube.com/watch?v=QmFZxNEuJH8 - samoin pikaluistimen
Jaakko kirjoitti:
Retkiluistimen terä on samanlainen kuin pikaluistimessa, siis täysin tasainen. Lisäksi siinä käytetään hiihtomonoa, joka ei ainakaan minua innosta. Kiekkoluistimen ja ilmeisesti myös jääpalloluistimen terä pitää myös, vaikka luistelija olisi kohtisuoraa terän päällä. Tasainen terä lähtee alta, jos ei käytä kanttia.
Minulla on mielessä tämänkaltainen luistelu, ja haluaisin kokeilla onnistuuko se jäällä:
http://www.youtube.com/watch?v=QmFZxNEuJH8Retkiluistimissa terän kaarevuussäde on 25-35 metriä, pikaluistimissa 21-26 metriä. Jos terän höylää suoraksi, luistelu käy hankalaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483