Salomon tr mag elite3:n muotoilu?

auts

Ostin otsikon mukauset luistimet ja ensimmäinen lenkki oli yhtä tuskaa, kun jalkaholvin kohdalta (n. 5 cm kantapäästä, sisäpuolelta) luistimet puristavat todella kipeästi. Minulla on lattajalka, mutta eivät vanhat 500mk rämäluistimetkaan uutena noin kipeää tehneet. Näidenhän pitäisi muotoutua, mutta kuinka nopeasti se tapahtuu? Onnistuuko lämpömuotoilu kotikonstein uunissa? Vaikuttaa, että luistimen ulkomuoveja pitäisi saada muotoiltua vähän leveämmäksi, pelkkä sisäkengän muotoutuvuus ei riitä.

10

5776

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kruuse

Ite oon huomannu et melkein kaikki salomonin luistimet tuottaa saman ongelman kun sinulla, jalkaholvi hiertyy ja kipeytyy. Itelläni on TR Titaliumit ja niis oli alussa sama ongelma. Ajan myötä ne on muotoutunu osittain, oon myöskin suosiolla jättäny luistimen narut löysemmälle.

Ja se lämpömuotoilu, mielestäni sen voi suorittaa siellä liikkeessä mistä ko. luistimet oon ostettu ja pitäs sisältyä kauppahintaan.

• varmaa tietoa

Teidän jalat kipeytyy ja puutuu koska omistatte liian isot luistimet. Luistimen pohja on liian pitkä verrattuna luistelijan jalkaan ja tällöin holvikaaren tuki on väärässä paikassa. Se painaa jalkapohjan hermoja, josta seuraamuksena on puutuminen.
        Luistin muotoutuu kun luistelette muutaman isomman lenkin, niin että jalka hikoilee ja kastelee luistimen. -VENYY

• auts
        varmaa tietoa kirjoitti:

Teidän jalat kipeytyy ja puutuu koska omistatte liian isot luistimet. Luistimen pohja on liian pitkä verrattuna luistelijan jalkaan ja tällöin holvikaaren tuki on väärässä paikassa. Se painaa jalkapohjan hermoja, josta seuraamuksena on puutuminen.
        Luistin muotoutuu kun luistelette muutaman isomman lenkin, niin että jalka hikoilee ja kastelee luistimen. -VENYY

Jos luistimeni olisi numeronkin pienemmät, niin varpaat ottaisi kärkeen kiinni. Eli koko on kyllä oikea.

• cedo
        varmaa tietoa kirjoitti:

hyvä että täällä ihmisillä on asiantuntemusta asioihin. mulla on kanssa salomonit, ollut jo kolme vuotta. ne on ollut hyvät jalkaan ennen, vaikkakin oon joutunut kiristämään ne tiukalle. nyt jotenkin tuntuu että ne olis liian isot, erityisesti pituussuunnassa, ja tuo mainittu jalkanpohjan kipeytyminen tulee aina silloin tällöin. on muuten ärsyttävä tunne, kun se puutuu ja "neulottuu". tarvii jemmata sen verran massii et saa ostettua uudet rullikset.

• Salomon
        auts kirjoitti:

Jos luistimeni olisi numeronkin pienemmät, niin varpaat ottaisi kärkeen kiinni. Eli koko on kyllä oikea.

Tuohon koko kysymykseen vaan jotta niiden varpaiden pitäisikin ottaa kärkeen oikean kokoisessa luistimessa suorassa seistessä, polvista koukistaessa varpaan pitää kärjestä irrota. Nyrkkisääntönä koon valinnassa on 0.5cm pienempi kuin lenkkari, tämä siksi että luistimeen ei tarvitse ns. käyntivaraa jonka juostessa tarvitsee. Muutoin tuon luistimen muotoilu täytyy tehdä oikealla muotoilulaitteella, ei kotikonstein! Salomon lämpömuotoilulaite puhaltaa 130 asteista ilmaa 15minuutin ajan sisäkenkään jonka jälkeen luistinta pidetään keskikiristyksellä väh 15 minuuttia jalassa. Muotoilu ei täysin auta mikäli koko on väärä eikä ole muutoinkaan istuvuus takuu vaan ennemminkin sisäänajo!

• K2 fani

Salomonin lämpömuovailtavuus on pelkkä myyntikikka. Sillä ei ole mitään vaikutusta löysään sisäkenkään. Jalan lämpö sinänsä muotoilee luistimen käytössä. Tr Mag Eliten kisko on samaten vitsi - niittaamalla koottu muka jäykkä kisko. Tsekatkaa K2:n MOD 8.5 ja verratkaa kenkää ja kiskoa. Hintaa on muutama kymppi enemmän, mutta laatua moninkertaisesti.

• Salmonrust

Mulla on Salomon tr mag elite2:set.
        Ostin ne viime vuonna. Viime keväänä ne paino tosi paljon kantapään etupuolelta sisäp. jalkoja.
        Ne muovautu jalkoihin vasta kun kävin lämpimällä(yli 20c) kelillä luistelemassa muutaman kerran.
        Mullekaan ei tehty kaupassa lämpömuovailua ku sanoivat että muovautuvat itsekseen. Nyt sopii jalkoihin ku nyrkki silmään...

• TR9 ja TR3 Mag Elite

Minulla on 3 vuotta vanhat TR9:t ja kuukausi sitten hankitut TR3 Mag Elitet. Molemmat luistimet ovat lämpömuotoiltavat ja muotoitu jalkaan kaupassa ostettaessa eivätkä hierrä tai paina mistään.

Jos olet ostanut luistimesi urheiluliikkestä olisi asiansa tuntevan myyjän pitänyt muotoilla luistimet jalkaasi ostettaessa. Kysyppä liikkeestä onko heillä lämpöpuhallin jolla luistimet lämmitetään.

Jos lämpöpuhallinta ei löydy, niin voit kotikonstein tehdä saman käyttäen lämpöpuhaltimena hiustenkuivaajaa. Salomonin omalla puhaltimella molemmat kengät lämmitetään yhtäaikaa 70 astisella ilmalla n 5 min ja sitten suoraan jalkaan ja mielellääm heti luistelemaan. Jos lämmität luistimet kotona, puhalla hiustenkuivaajalla n 5 min luistimen sisään ja sitten luistin jalkaan ja heti perään sama toiselle luistimelle ja sitten luistelemaan.

ÄLÄ KÄYTÄ KUUMAILMAPULALLINTA VAAN HIUSTENKUIVAAJAA. MUISTA MAX 70 ASTETTA !

• kaitzu

Ainakin omat mag eliteni3:seni olivat jalkaa passelit heti ensimmäisestä lenkistä lähtien, johtuen juuri varmaankin lämpömuotoilusta.

Viime luistimieni kanssa ekat lenkit olivat täyttä tuskaa, johtuen lättäjalastani, joten kannattaa hyödyntää tuo lämpömuotoilumahdollisuus jos se on kerran mahdollinen. kyllä mielestäni muotoilu onnistuu käytetyllekin luistimelle, joten käväiseppäs se jossain teettämässä, ei pakosti edes maksa mitää

• kesää

Näin viestisi. Minulla oli sama ongelma. Kärsin siitä niin kauan kun purin luistimet ja otin ylimääräiset superlonin palaset kenkäosasta pois.
      Näin ongelmani häipyi. Jouduin kylläkin viiltämään kengän auki mutta superlonit lähti helposti. Vastaa jos vielä luet tämän...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe