Ei yksin adventistit pidä Jumalan pyhittämää päivää pyhänä, vaan miljoonat muutkin.

Sirkka-Iita

Kysymys EI OLE ADVENTISMISTA, eikä adventisteista, vaan JUMALAN PYHITTÄMÄN päivän PYHÄNÄ pitämisestä!

HEISTÄ, jotka HALUAVAT ANTAA KUNNIN JUMALALLE, kaiken LUOJALLE!

On paljon ENEMMÄN MUITA KRISTITTYJÄ, kuin adventistit, jotka pyhittävät raamatun mukaisesti viikon seitsemännen päivän.

KAIKKI nämä sapattia pyhittävät liikkeet ja henkilöt ovat EVANKELISIA kristittyjä.

Kysymys EI siis ole juutalaisuudesta, eikä lakikristillisyydestä. Lepopäivän vietto on perusteltavissa raamatulisena asetuksena.

Jumala loi maan ja kaikki mitä siinä on kuudessa päivässä, mutta seitsemännen päivän HÄN lepäsi. Niin Jumala PYHITTI ja siunasi seitsemännen päivän. Sen, minkä Jumala on PYHITTÄNYT, tulee olemaan PYHÄ iankaikkisesti. Sillä ei hän sanojaan peru.

Jos kuka ei halua pitää pyhänä sitä päivää, minkä Jumala itse PYHITTI ja siunasi, niin hänhän asettuu TIETOISESTI kapinaan Jumalaa vastaan.

Haluatko sinäkin taistella ja kapinoida Luojaasi vastaan? Minä en! Senvuoksi HYVÄKSYN JUMALAN SIUNAAMAN ja PYHITTÄMÄN päivän PYHÄ PÄIVÄKSENI!

44

813

Vastaukset 44

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huano perustelu

Jokaisella ryhmällä joiden sapatinvieton esittelit, on omat viettotapansa. Miten sinä perustelet totuuden ihmisten määrällä? Eikö ole isompiakin ryhmiä jos väkiluvulla aletaan asioita perustella? Jeesuksen aikanakin oli Israelissa kaikki sapatinpyhittäjiä, ja he olivat silti Jeesuksen opetuksiin nähden kaikki vääräoppisia.Yhtä vääräoppisia ovat tämän palstan isännät.

• Sensijaan

Sirkka-Iitan kirjoitus oli täysin ASIALLISESTI perusteltu!

>>>Kysymys EI OLE ADVENTISMISTA, eikä adventisteista, vaan JUMALAN PYHITTÄMÄN päivän PYHÄNÄ pitämisestä!

On paljon ENEMMÄN MUITA KRISTITTYJÄ, kuin adventistit, jotka pyhittävät raamatun mukaisesti viikon seitsemännen päivän.

KAIKKI nämä sapattia pyhittävät liikkeet ja henkilöt ovat EVANKELISIA kristittyjä.

• kummaa örinää
        Sensijaan kirjoitti:

Sirkka-Iitan kirjoitus oli täysin ASIALLISESTI perusteltu!

>>>Kysymys EI OLE ADVENTISMISTA, eikä adventisteista, vaan JUMALAN PYHITTÄMÄN päivän PYHÄNÄ pitämisestä!

Sitrkka-Ida esitti oudon todisteen joka ei liittynyt mitenkään toden todistamisen oikeaan tapaan. Ei mitään voi todistaa kannattajien määrällä. Mitä sitten oli tarkoitus tuotaessa ihmisten määrät esille??????

• kyllä se joukko
        kummaa örinää kirjoitti:

Sitrkka-Ida esitti oudon todisteen joka ei liittynyt mitenkään toden todistamisen oikeaan tapaan. Ei mitään voi todistaa kannattajien määrällä. Mitä sitten oli tarkoitus tuotaessa ihmisten määrät esille??????

on tavattoman pieni joka on hyväksynyt sapatin, maailman väestöön nähden, ne jotka pitävät sunnuntain lepopäivänä se valtava massa. että älä ole huolissasi siitä kyllä sunnuntai kannattajien joukko voittaa moninkertaisesti sapatin pitäjät.

• kävikssulle?
        kyllä se joukko kirjoitti:

on tavattoman pieni joka on hyväksynyt sapatin, maailman väestöön nähden, ne jotka pitävät sunnuntain lepopäivänä se valtava massa. että älä ole huolissasi siitä kyllä sunnuntai kannattajien joukko voittaa moninkertaisesti sapatin pitäjät.

Ei käynyt selville, mitä Sidrkka Ida yritti todistaa. Mutta ei se mitääbn. Enhän tajua naisen logiikkaa muussakaan! se on Tudrkka vaa.

• sapatista menee siten että,tapani mukaan omistan viikon seitsemännen päivän levolle.Siihen sisältyy hiljentymistä ja raamatun tutkimista.

Toisaalta jos jostain työpaikasta soitetaan minulle,että "täällä tarvittaisiin sinua" niin katson että:"hyvää saa tehdä aina pahaa ei koskaan",siksi vanhukset,sairaat tai muuten vajaavaiset ihmiset tarvitsevat apua sapattinakin ja siksi menen.

Minulle sapatti ei ole vain joidenkin fraasien hokemista.
      Minä en usko Jumalan käskyihin kuuluvan terveellisen ruuan määritelmiä.
      Usein olen huomannut että nuo samat ihmiset jotka hokevat:"salaatti,salaatti" ajavat autoillaan rukoushuoneen oven eteen ja kammoksuvat kaikkea liikuntaa.
      Siksi nyt kun olen lut.srk:n jäsen voin vapaasti ilmaista itseäni ja toisaalta voin olla vapaasti tyrkyttämättä omia mielipiteitäni.
      Kristus on sama eilen tänään ja huomenna.
      Hän on tullut meitä kutsumaan vapauteen,ei erinlaisiin uskonnon määräämiin pykäliin.
      Olen kutsuttu lepoon ilman suorituspaineita.

• huomannu saman

Nuo terveellisyydestä puhuvat ihmiset itse ovat karseaa katsottavaa, niinkuin totesit autoilusta ja liikunnasta. Yhtälailla kuin ruoka, on liikuntakin terveellistä oikein suhtauduttaessa terveyteen. Mutta liikuntaahan ei ole Raamatussa korotettu Rituaaleihin.Adventismi on itsensä verttailua muihin, ja sekin sormi ojossa.Tautinen asenne!

• Adventistit liittävät sapattiin ehtoja. Tuomiten omaperäisesti heitä, jotka eivät sapattia pidä.
      Pedonmerkkejä liitetään sunnuntain ylle. Minusta erittäin synkkää sanomaa adventistien keskuudessa.

Mielestäni jos sapattia haluaa pitää. Kiittäköön Herraa päivästään. Älköön kuitenkaan tuomitko ja ehdollistako! tai ylpeilkö hurskauden teoista. Kysehän on pakanakristityille ohjeesta vain levätä. Rytmityksestä. Eikä sapatista saa ketään tuomita. Jos ei lepää, niin sitä ihminen väsyy,, siksi kunnioitamme Jumalan neuvoa, eli tämän mukaan mennään. Jumalaa kunnioitamme teoillamme osoittaessamme rakkautta lähmmäisiämme kohtaan. Adventismissa mielestäni keskitytään liikaa yhteen asiaan. Sapattikäskyyn.

• samaistus

Adventisteilla on perin omituinen tapa esittää heidän omat tapansa samassa merkityksessä kuin Sapatin pyhittäminen. Se on silmänkääntötemppuilua. Eihän adventistien millään tekemisellä ole perustetta Raamatussa säädetyissä sapattisäädöksissä. Heidän päätelmänsähän ovat kotoisin rapakon takaa varsin epäsovinnaisten, ja kyseenalaisen moraalin omaavilta epävirallisilta virkamiehiltä.

• sinun,,
        samaistus kirjoitti:

Adventisteilla on perin omituinen tapa esittää heidän omat tapansa samassa merkityksessä kuin Sapatin pyhittäminen. Se on silmänkääntötemppuilua. Eihän adventistien millään tekemisellä ole perustetta Raamatussa säädetyissä sapattisäädöksissä. Heidän päätelmänsähän ovat kotoisin rapakon takaa varsin epäsovinnaisten, ja kyseenalaisen moraalin omaavilta epävirallisilta virkamiehiltä.

Raamatun tuntemisesi on hyvin hataralla pohjalla, mene ja tutki Raamatusta kuka on sapatin tehnyt, siihen ei ole luotettu kuolevaista ihmistä kylläkään,sapatin tekijä on ITSE MAAN JA TAIVAAN LUOJA.
        On sitten meidän asiamme kuinka me hyväksymme ne itsellemme.

• että sinäkin Brutukseni
        sinun,, kirjoitti:

Raamatun tuntemisesi on hyvin hataralla pohjalla, mene ja tutki Raamatusta kuka on sapatin tehnyt, siihen ei ole luotettu kuolevaista ihmistä kylläkään,sapatin tekijä on ITSE MAAN JA TAIVAAN LUOJA.

Enpä olisi sinusta Utulila millään uskonut.... No ei se mitään!

• että sinäkin Brutukseni kirjoitti:

Enpä olisi sinusta Utulila millään uskonut.... No ei se mitään!

en ollut minä tuo aikaisempi. Ihan omalla rek. nim. olen tässä polussa. Että silleen utuillen mennään;)

• rontti olet
        sinun,, kirjoitti:

Sain tiedon, ettet olekaan Utulila. Miksi sekaannut muiden vilkkaaseen rupatteluun? On rumaa kutsumatta huudella vieraisiin pöytiin!

• ylifariseus

On suloista sanomaa niille, jotka uskovat Jeesuksen kumonneen kaikki käskyt sapatti mukaan luettuna.

Ellei näin olisi ei Jeesus olisi sanonut: Älkää luulko, että Minä olen tullut kumoamaan, vaan täyttämään ja vahvistamaan käskyt.

Sapatti käsky tulee olemaan eroittavana muurina niiden välillä, jotka pitävät sapatin ja niiden välillä jotka eivät niin tee.

Sanoma onkin synkkä niille jotka uskovat Jeesuksen ja lusiferin yhdessä kumonneen kaikki Jumalan kymmenen käskyä.

Jos Jeesus olisi kumonnut yhdenkin näistä pienemmistä käskyistä ei Hän olisi luvattu Vapahtaja, joka täyttää Jumalan tahdon täydellisesti, joka ilmenee Hänen käskyissään.

Adventistien usko ei perustu yksin sapattiin, vaan kaikkiin Jumalan kymmeneen käskyyn, jotka laittomuuden ihminen tahtoo kumota valheillaan.

Paetkaa pois Baabelista te Minun kansani ettette joutuisi osallisiksi hänen synneistään, jotka ulottuvat taivaaseen asti. Kysymys on pedon merkistä, jonka hän on saanut aikaan.

• Minä en!
        ylifariseus kirjoitti:

On suloista sanomaa niille, jotka uskovat Jeesuksen kumonneen kaikki käskyt sapatti mukaan luettuna.

Ellei näin olisi ei Jeesus olisi sanonut: Älkää luulko, että Minä olen tullut kumoamaan, vaan täyttämään ja vahvistamaan käskyt.

Sapatti käsky tulee olemaan eroittavana muurina niiden välillä, jotka pitävät sapatin ja niiden välillä jotka eivät niin tee.

Sanoma onkin synkkä niille jotka uskovat Jeesuksen ja lusiferin yhdessä kumonneen kaikki Jumalan kymmenen käskyä.

Jos Jeesus olisi kumonnut yhdenkin näistä pienemmistä käskyistä ei Hän olisi luvattu Vapahtaja, joka täyttää Jumalan tahdon täydellisesti, joka ilmenee Hänen käskyissään.

Adventistien usko ei perustu yksin sapattiin, vaan kaikkiin Jumalan kymmeneen käskyyn, jotka laittomuuden ihminen tahtoo kumota valheillaan.

Paetkaa pois Baabelista te Minun kansani ettette joutuisi osallisiksi hänen synneistään, jotka ulottuvat taivaaseen asti. Kysymys on pedon merkistä, jonka hän on saanut aikaan.

Tiedätkö mitä? Minä en tulisi sinun kanssasi edes samaan kaupunkiin; saati sitten samaan kirkkoon!

• ylifariseus
        Minä en! kirjoitti:

Tiedätkö mitä? Minä en tulisi sinun kanssasi edes samaan kaupunkiin; saati sitten samaan kirkkoon!

Uudessa-Jerusalemissa, sinne synti ei pääse yksin autuaat vaan.

• ylifariseus kirjoitti:

Se on yhtä baabelia, pedonmerkkiä, lohikäärmettä ja luciferia teillä adventisteilla.
        Ei uskovien tarvi miettiä pimeyksiä ja sen mahteja. Jos kerran ollaan pelastettuja ja voittajan puolella. Saa nostaa pään kohden Vapahtajaa, Häneen turvaten ja luottaen.

• ylifariseus
        Utulila kirjoitti:

Se on yhtä baabelia, pedonmerkkiä, lohikäärmettä ja luciferia teillä adventisteilla.
        Ei uskovien tarvi miettiä pimeyksiä ja sen mahteja. Jos kerran ollaan pelastettuja ja voittajan puolella. Saa nostaa pään kohden Vapahtajaa, Häneen turvaten ja luottaen.

Pelkkää lain kumoamista ja teette luciferista Jeesuksen työkaverin lain kumoamisessa kaikissa kohden.

Lain kumoaja lucifer ei ole voittaja, vaan looseri.

Baabelin orjilla ei aamun koittoa ole, sillä heidän valkeutensa on pimeyttä, joka ei valkene koskaan.

Miksi menette Baabeliin kun Raamattu siitä varoittaa.
        Uskokaa jo, ettei Jeesus ole lain kumoaja, vaan täyttäjä.
        Jeesus ei voinut yhtä-aikaa kumota ja täyttää lakia, vaan Hänen täytyi maksaa laista täyden lunastushinnan sinun puolestasi.
        Silloin voit nostaa pääsi korkealle kun pidät kaikki Hänen käskynsä etkä vain yhdeksää kymmenestä käskystä.

• ylifariseus kirjoitti:

Pelkkää lain kumoamista ja teette luciferista Jeesuksen työkaverin lain kumoamisessa kaikissa kohden.

Baabelin orjilla ei aamun koittoa ole, sillä heidän valkeutensa on pimeyttä, joka ei valkene koskaan.

Jeesus ei voinut yhtä-aikaa kumota ja täyttää lakia, vaan Hänen täytyi maksaa laista täyden lunastushinnan sinun puolestasi.
        Silloin voit nostaa pääsi korkealle kun pidät kaikki Hänen käskynsä etkä vain yhdeksää kymmenestä käskystä.

Kuka rikkoo mitäkin lakia? Sapattilakiahan (lepopäivää) me noudatamme kaksinverroin, eikä sekään näytä riittävän teille.
        Meillä on suomessa lauantai ja sunnuntai vapaat. Joten kiitä vaan Jumalaa tästä mahdollisuudesta. Sinäkö ajat kuuden työpäivän palauttamista?

• ylifariseus kirjoitti:

Unohdin mainita, että itse esim. teen vuorotyötä, jolloin vapapäivät ei mene aina viikonlopulle. Tiedän aivan varmasti, että oppisi mukaan pidät minua sapatinrikkojana ja joudun sen mukaan kadotukseen. Mutta töitä vaan joutuu tekemään kaikkina päivinä. Ja levätä silloin, kun voi.
        Uskon Jumalan johdatukseen. Rukoilin aikanaan hyvää työpaikkaa ja sain sellaisen. Tämä on kiitosaihe Jumalalle.

• ylifariseus
        Utulila kirjoitti:

Kuka rikkoo mitäkin lakia? Sapattilakiahan (lepopäivää) me noudatamme kaksinverroin, eikä sekään näytä riittävän teille.
        Meillä on suomessa lauantai ja sunnuntai vapaat. Joten kiitä vaan Jumalaa tästä mahdollisuudesta. Sinäkö ajat kuuden työpäivän palauttamista?

Kesälomallakin, viisipäiväisessä työviikossa ei ole valittamista, sunnuntaina tehdään kotitöitä , sapatti pysyy aina paikallaan ja jos härkä putoaa kaivoon se nostetaan sieltä ylös ja sairaat hoidetaan ja kaikki mikä välttämätöntä on tehdään.

Jumala ei ole laatinut vaihtoehtolakeja.

• mikähän on?
        ylifariseus kirjoitti:

Kesälomallakin, viisipäiväisessä työviikossa ei ole valittamista, sunnuntaina tehdään kotitöitä , sapatti pysyy aina paikallaan ja jos härkä putoaa kaivoon se nostetaan sieltä ylös ja sairaat hoidetaan ja kaikki mikä välttämätöntä on tehdään.

Mikä adventisteilla on Raamatun mukaista heidän lauantaissaan? Mikä teidän teoistanne on sapatin pyhittämistä? En ole vielä sellaista nähnyt, vaikka olen käynyt kirkossanne lauantaina ja adventisti tuttavallani myös. Ei yhtään mitään? Kehtasi vielä pyytää tappamaan koiransa, kun kerran olin paikalla, häpeämätön!!! Mikä minä olen koirianne tappamaan? Ihan niinkuin juutalaiset saivat myydä saastuneen lihan pakanoille, tulee etsimättä mieleeni.5.Mooseksen kirja:
        14:21 Älkää syökö mitään itsestään kuollutta. Muukalaiselle, joka sinun porteissasi on, sinä saat antaa sitä syötäväksi, tahi myy se vieraalle; sillä sinä olet Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa. Älä keitä vohlaa emänsä maidossa.

• ylifariseus kirjoitti:

Toisin sanoen edustat heitä, jotka ovat minulle sanomassa; "irtisanoudu töistäsi sapatin takia".

Työskentelen teollisuudessa.

Onko sinusta oikein neuvoa ihmisiä sanoutumaan irti työstään?

Miten esim. linja-autokuski voi enää kuskata adventisteja jumalapalvelukseen, jos sapattina ei saa tehdä työtä?
        Tai miten voi adventisti lukea lauantain aamulehteä tietäessään, että lehti on sapatin alkutunneilla sapatinrikkomuksella painatettu?
        Entäs maanviljelijät. Menes heille sanomaan, ettei saa mennä karjaa sapattina lypsäämään?

• nyt sinä
        Utulila kirjoitti:

Toisin sanoen edustat heitä, jotka ovat minulle sanomassa; "irtisanoudu töistäsi sapatin takia".

Miten esim. linja-autokuski voi enää kuskata adventisteja jumalapalvelukseen, jos sapattina ei saa tehdä työtä?
        Tai miten voi adventisti lukea lauantain aamulehteä tietäessään, että lehti on sapatin alkutunneilla sapatinrikkomuksella painatettu?
        Entäs maanviljelijät. Menes heille sanomaan, ettei saa mennä karjaa sapattina lypsäämään?

laadit niitä lakeja sapattiin jotka Jeesus poisti kun fariseukset tekivät noin, ei Jumala ole koskaan tehnyt sapatista orjuuden iestä vaan ilon ja onnen päivän viettämään HÄNEN YHTEYDESSÄÄN, sillä HÄN SIUNASI JA PYHITTI JUURI VAIN SAPATIN, että me jotka seuraamme Häntä pitäisimme yhdessä myös SAPATIN HÄNEN KANSSAAN.

• sunnuntain
        Utulila kirjoitti:

pyhittäjät lakeja laatii, esimm. ei saa kerrostaloissa tampata mattoja sunnuntaisin tässä yksi esimerkki aluksi on monia muitakin.

• on lain
        nyt sinä kirjoitti:

laadit niitä lakeja sapattiin jotka Jeesus poisti kun fariseukset tekivät noin, ei Jumala ole koskaan tehnyt sapatista orjuuden iestä vaan ilon ja onnen päivän viettämään HÄNEN YHTEYDESSÄÄN, sillä HÄN SIUNASI JA PYHITTI JUURI VAIN SAPATIN, että me jotka seuraamme Häntä pitäisimme yhdessä myös SAPATIN HÄNEN KANSSAAN.

Laatija, Herrasi edessä sinä joko pysyt pystyssä tai kaadut.

• ihminen..
        Utulila kirjoitti:

Unohdin mainita, että itse esim. teen vuorotyötä, jolloin vapapäivät ei mene aina viikonlopulle. Tiedän aivan varmasti, että oppisi mukaan pidät minua sapatinrikkojana ja joudun sen mukaan kadotukseen. Mutta töitä vaan joutuu tekemään kaikkina päivinä. Ja levätä silloin, kun voi.
        Uskon Jumalan johdatukseen. Rukoilin aikanaan hyvää työpaikkaa ja sain sellaisen. Tämä on kiitosaihe Jumalalle.

voi toista tuomita kadotukseen, ja sapatti asia on myös sinun ja Jumalan välinen.
        Hän tietää sinun vaikeutesi työ asioissa, on muuten niinkin tapahtunut että jos joku joutuu sapatin takia jättämään työnsä niin on saanut paremman työn sen tilalle.

Mutta Jumala näkee että olet vilpitön Jumalan lapsi,että halua sinulla olisi hyvään, mutta sinulla ei ole ehkä rohkeutta viedä sitä päätökseen, tarkoitan tätä sapatti asiaa.

Jätä se rukouksessa JUMALAN HUOMAAN KYLLÄ HÄN AUTTAA SINUA KUN OLET VALMIS SEN TÄYDELLISESTI HYVÄKSYMÄÄN.

• ihminen.. kirjoitti:

voi toista tuomita kadotukseen, ja sapatti asia on myös sinun ja Jumalan välinen.
        Hän tietää sinun vaikeutesi työ asioissa, on muuten niinkin tapahtunut että jos joku joutuu sapatin takia jättämään työnsä niin on saanut paremman työn sen tilalle.

Mutta Jumala näkee että olet vilpitön Jumalan lapsi,että halua sinulla olisi hyvään, mutta sinulla ei ole ehkä rohkeutta viedä sitä päätökseen, tarkoitan tätä sapatti asiaa.

Jätä se rukouksessa JUMALAN HUOMAAN KYLLÄ HÄN AUTTAA SINUA KUN OLET VALMIS SEN TÄYDELLISESTI HYVÄKSYMÄÄN.

Itse sapatti on raamatun mukaan meidän lauantai päivämme. Sen kyllä tiedän. Mutta kuuluuko sapatti pakanakristityille? En usko, että siinä muodossa kuin se Israelin kansalle aikoinaan annettiin. Missä merkityksessä ja miten sitä sovelletaan ajassamme? Minusta meidän tulee jokaisena päivänä olla sapatin Herran levossa. Joka on jatkuva hengellinen tila(sapatinlepoa Kristuksessa) siis uudessa liitossa. Sapatti oli merkkinä tulevasta messiaasta, joka nyt on tullut todelliseksi meissä jotka uskomme.

• hei!
        Utulila kirjoitti:

Itse sapatti on raamatun mukaan meidän lauantai päivämme. Sen kyllä tiedän. Mutta kuuluuko sapatti pakanakristityille? En usko, että siinä muodossa kuin se Israelin kansalle aikoinaan annettiin. Missä merkityksessä ja miten sitä sovelletaan ajassamme? Minusta meidän tulee jokaisena päivänä olla sapatin Herran levossa. Joka on jatkuva hengellinen tila(sapatinlepoa Kristuksessa) siis uudessa liitossa. Sapatti oli merkkinä tulevasta messiaasta, joka nyt on tullut todelliseksi meissä jotka uskomme.

Jos Sapattia ei vietä siitä säädettjä säädöksiä noudattaen, ei ole kyse sapatinvietosta. Seremoniat ovat ne Raamatussa, Jotka tekevät lepopäivän sapatiksi. Koska kristinuskossa ei ole säädettyjä seremonioita MIHINKÄÄN uskonasiaan, ei niitä ole myöskään lepopäivlle. Adventistien lepopäivävietto ei täytä sapattisäädöksiä. Jeesus ei muuttanut niitä säädöksiä, jotka tekevät sapatin sapatiksi. Samaa olisi jos joku väittäisi uhraavansa syntiuhrin, mutta ei täyttäisi syntiuhrin tunnusmerkkejä säädöksiä noudattamalla. Adventismin sapatinvietto ei täytä!! Adventistit mitttaavat oikeaa omalla itsellään, ja tarjoavat itseään muille esimerkiksi. Näin ei tee yksikään Jeesusta seuraava.

• puhut rehellisesti
        Utulila kirjoitti:

ettö sapatti on meidän lauantai, mutta kysyt kuuluko se pakana kristityille.

Kyllä sapatti on meille kaikille ihmisille, olethan lukenut varmaan sen Raamatusta että sapatti on ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten, ei tässä sanota että se oli vain juutalaisille, sillä ihmisiä me pakana uskovatkin olemme.
        Sanoit että me voimme olla joka päivä sapatin levossa, eihän meitä siitä kielletä, mutta kun meidän Jumala on antanut yhdelle päivälle aivan erikoisen siunauksen ja Hän pyhitti ja pyhittää varmaan vielläkin joka sapatin päivän, niin me saamme olla HERRAMME SIUNAUKSESSA SAMANA PÄIVÄNÄ KUN HÄNKIN SEN PYHITTÄÄ.

En tarkoita etteikö Jumala olisi kanssamme joka päivä, kyllä Hän varjelee meitä joka hetki.

Mutta sapatti on erikoinen aivan Jumalan pyhä päivä jolloin Hän on haluaa että viettäisimme Hänen siunaamansa päivän.

• UnaFortuna
        Utulila kirjoitti:

Puheiden mukaan ole kuulunut pakakristityille. Näet Jeesus itse sanoo: Minut on lähetetty tänne vain Israelin huoneen kadonneiden lammasten etsintään, Joten tämän lausunnon mukaan. vielä pätee Profeetta Jesajan laatima lausunto päästä kansalaisiksi Jeesuksen hengelliseen valtakuntaan. Jesajahan antaa tähänkin ohjeet. Evankeliumien kirjoittajat kertovat, että ihmiset tunkeutuvat väkisin Taivasten valtakuntaan. Tämä väkisin tunkeutuminen näyttää olevan nykyisin muoti asia.

• puhut rehellisesti kirjoitti:

ettö sapatti on meidän lauantai, mutta kysyt kuuluko se pakana kristityille.

Kyllä sapatti on meille kaikille ihmisille, olethan lukenut varmaan sen Raamatusta että sapatti on ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten, ei tässä sanota että se oli vain juutalaisille, sillä ihmisiä me pakana uskovatkin olemme.
        Sanoit että me voimme olla joka päivä sapatin levossa, eihän meitä siitä kielletä, mutta kun meidän Jumala on antanut yhdelle päivälle aivan erikoisen siunauksen ja Hän pyhitti ja pyhittää varmaan vielläkin joka sapatin päivän, niin me saamme olla HERRAMME SIUNAUKSESSA SAMANA PÄIVÄNÄ KUN HÄNKIN SEN PYHITTÄÄ.

En tarkoita etteikö Jumala olisi kanssamme joka päivä, kyllä Hän varjelee meitä joka hetki.

Mutta sapatti on erikoinen aivan Jumalan pyhä päivä jolloin Hän on haluaa että viettäisimme Hänen siunaamansa päivän.

seitsemännen päivän HÄN LUOJAMME LEPÄSI. Senvuoksi HÄN siunasi ja PYHITTI(=eroitti muista päivistä)seitsemännen päivän.

On ihana pitää pyhä päivänä SE PÄIVÄ, jonka HERRAMME ITSE lepäsi, siunasi ja pyhitti!

"Päiviä muita voimme vapaasti valita,
        vaan LEPOPÄIVÄN eroitti, siunasi
        ja PYHITTI, itse JUMALA:"

Senvuoksi, rakkaudesta Luojaani, tahdon ilolla pitää pyhäpäivänä SEN PÄIVÄN, jonka hän ITSE PYHÄKSI(eroitti)siunasi ja PYHITTI!

Jumalan pyhittämän lepopäivän muistaminen ja pyhänä pitäminen on LUOJAN KUNNIOITUSTA, ei juutalaisuutta, eikä lakihenkisyyttä!

• eikaivaataas
        Sirkka-Iita kirjoitti:

seitsemännen päivän HÄN LUOJAMME LEPÄSI. Senvuoksi HÄN siunasi ja PYHITTI(=eroitti muista päivistä)seitsemännen päivän.

On ihana pitää pyhä päivänä SE PÄIVÄ, jonka HERRAMME ITSE lepäsi, siunasi ja pyhitti!

"Päiviä muita voimme vapaasti valita,
        vaan LEPOPÄIVÄN eroitti, siunasi
        ja PYHITTI, itse JUMALA:"

Senvuoksi, rakkaudesta Luojaani, tahdon ilolla pitää pyhäpäivänä SEN PÄIVÄN, jonka hän ITSE PYHÄKSI(eroitti)siunasi ja PYHITTI!

Jumalan pyhittämän lepopäivän muistaminen ja pyhänä pitäminen on LUOJAN KUNNIOITUSTA, ei juutalaisuutta, eikä lakihenkisyyttä!

Käännös on virheellinen, ja antaa käsityksen, että Jumalakin väsyi työnteossaan. Alkukieli antaa mahdollisuuden kääntää tuohon kohtaan, Ja Jumala lopetti (tai päätti) luomistyönsä. Et voi levätä sinä päivänä, jolloin Jumala lepäsi. Siitä on jo niin kauan aikaa! Nyt on ihan eri päiväluku menossa. Nimittäin on 2184197s päivä tänään.

• ylifariseus kirjoitti:

Saaptti on saaptti ja niiden, jotka sitä julistavat - tulee täyttää sen sisällöstä pieninkin piirto.
        Katsotaan sitten vasta päivät kohdalleen.

Niin ja ympärileikkaus! Ilman sitä ei ole mitään sapatin noudattamista.

Gal. 5:12
        Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!

&. päivän (lauantai) tilalle tietenkin tulisi valita 7. pvä (sunnuntai) - mutta kunhan ensin ympärileikkautat itsesi judaistiseen lakiliittoon!

• he pettää
        AnttiVKantola kirjoitti:

Saaptti on saaptti ja niiden, jotka sitä julistavat - tulee täyttää sen sisällöstä pieninkin piirto.
        Katsotaan sitten vasta päivät kohdalleen.

Niin ja ympärileikkaus! Ilman sitä ei ole mitään sapatin noudattamista.

Gal. 5:12
        Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!

&. päivän (lauantai) tilalle tietenkin tulisi valita 7. pvä (sunnuntai) - mutta kunhan ensin ympärileikkautat itsesi judaistiseen lakiliittoon!

Adventistit ovat tavattoman valikoivia ottamaan Raamatun sanaa oppaakseen. Silloinkin kun ottavat, se on adventisteilla ihan eri käytössä kuin missä Raamattu sen pitää. Uudesta testamentista adventisteilla on tuskin muuta kuin ilmestyskirjasta kolmen enkelin lainaaminen adventismin mannekiineiksi.

• he pettää kirjoitti:

Adventistit ovat tavattoman valikoivia ottamaan Raamatun sanaa oppaakseen. Silloinkin kun ottavat, se on adventisteilla ihan eri käytössä kuin missä Raamattu sen pitää. Uudesta testamentista adventisteilla on tuskin muuta kuin ilmestyskirjasta kolmen enkelin lainaaminen adventismin mannekiineiksi.

Eivätkä ne sapatinkaan suhteen tosissaan ole - se on vain jonkinlainen epämääräinen - ja riittävän etäinen - pelote.

Ei adventisti ole milloinkaan edes vahingossa kertonut foorumilaisille, MITÄ SAPATTI ON.
        Vaan täysin ulkokohtaista ja ulkokultaista on tuo sapattivouhotus.
        Kristusta ei kiinnosta juhla-ajat, vaan sisältö.

Kristus tuli antamaan elämälle sisällön.

Luuk. 11:41
        Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.

• Suomessa Adventtilike ei voi säilyttää kirkon varsinaista nimeä: "Seitsemännen päivän ...".
      Siksi että se herättäisi lähinnä van hilpeyttä.

Kaikkihan, ainakin työtä tekeväiset ja raskautetut, tietävät että meillä lauantai on kuudes päivä.

Mutta adventtiliikkeessä ei olekaan tärkeää se ainoa oikea päivä - vaan että päivä on eri päivä kuin on karismaattisilla kristityillä.

• Raamatun mukaan

tulee AINA lauantai olemaan viikon seitsemäs päivä.

Eihän sunnuntai voi olla sekä viikon ensimäinen, että seitsemäs päivä?

Raamattussa sanotaan, että Jeesus nousi kuolleista viikon ENSIMÄINEN päivä, joka oli sunnuntai vuoteen 1973 saakka.

( Jolloin OSASSA eurooppaa otettiin maanantai, työviikon alkamisen vuoksi, viikon ensimäiseksi päiväksi.)

Mutta se on edelleenkin suurimmassa osassa maailmaa, esimerkiksi, tuossa englantilaisessa kalenterissa. Samoin myöskin ameriikassa, israelista nyt puhumattakkaan. Ei se muuta raamattua toiseksi, vaikka "he ovat muuttaneet ajat ja lain!"

• Raamatun mukaan kirjoitti:

tulee AINA lauantai olemaan viikon seitsemäs päivä.

Eihän sunnuntai voi olla sekä viikon ensimäinen, että seitsemäs päivä?

Raamattussa sanotaan, että Jeesus nousi kuolleista viikon ENSIMÄINEN päivä, joka oli sunnuntai vuoteen 1973 saakka.

( Jolloin OSASSA eurooppaa otettiin maanantai, työviikon alkamisen vuoksi, viikon ensimäiseksi päiväksi.)

Mutta se on edelleenkin suurimmassa osassa maailmaa, esimerkiksi, tuossa englantilaisessa kalenterissa. Samoin myöskin ameriikassa, israelista nyt puhumattakkaan. Ei se muuta raamattua toiseksi, vaikka "he ovat muuttaneet ajat ja lain!"

Sulal pikkusen heittää isopyörä, jos vakavissasi väität, että Suomessa lauantai on viikon 7.

Emme ole vielä pilvissä, vaan jonkin aikaa vielä olemme nykyisen todellisuutemme vankeina.

Mutta jos sapattia tahdot viettää ja viikonpäivät kohdalleen saattaa - muuta Israeliin.

• keskiviikko
        AnttiVKantola kirjoitti:

Sulal pikkusen heittää isopyörä, jos vakavissasi väität, että Suomessa lauantai on viikon 7.

Emme ole vielä pilvissä, vaan jonkin aikaa vielä olemme nykyisen todellisuutemme vankeina.

Mutta jos sapattia tahdot viettää ja viikonpäivät kohdalleen saattaa - muuta Israeliin.

Miten tuo keskiviikko sattuu keskelle viikkoa jos 7.s päivä on sunnuntai?

ensimmäinen = sunnuntai
        toinen = maanantai
        kolmas = tiistai

neljäs, eli keskellä viikoa = keskiviikko.

viides = torstai
        kuudes = perjantai
        seitsemäs = lauantai..

Eikös näin?. nykyisen todellisuuden vankeina pitäisi vaihtaa tuo keskiviikon paikka!
        Olisiko parempi nimi keksiviikko?

Miksikö tuo jako piti vaihtaa tässä takavuosina?

• keskiviikko kirjoitti:

Miten tuo keskiviikko sattuu keskelle viikkoa jos 7.s päivä on sunnuntai?

ensimmäinen = sunnuntai
        toinen = maanantai
        kolmas = tiistai

neljäs, eli keskellä viikoa = keskiviikko.

viides = torstai
        kuudes = perjantai
        seitsemäs = lauantai..

Eikös näin?. nykyisen todellisuuden vankeina pitäisi vaihtaa tuo keskiviikon paikka!
        Olisiko parempi nimi keksiviikko?

Miksikö tuo jako piti vaihtaa tässä takavuosina?

Viik-ko (suo-ma-lai-nen)

1. maa-nan-tai
        2. tiis-tai
        3. kes-ki-viik-ko (ons-dag)

4. tors-tai
        5. per-jan-tai
        6. lau-an-tai

7. sun-nun-tai

• ylifariseus
        AnttiVKantola kirjoitti:

Viik-ko (suo-ma-lai-nen)

1. maa-nan-tai
        2. tiis-tai

4. tors-tai
        5. per-jan-tai
        6. lau-an-tai

7. sun-nun-tai

Yhden näistä pienemmistä, olisi parempi, että laitettaisiin myllynkivi kaulaan ja upotettaisiin meren syvyyksiin.

Joka väärentää kalenterin se väärentää vähän muutakin.

• alakoulu *Antille
        AnttiVKantola kirjoitti:

Viik-ko (suo-ma-lai-nen)

1. maa-nan-tai
        2. tiis-tai

4. tors-tai
        5. per-jan-tai
        6. lau-an-tai

7. sun-nun-tai

Olen jo päässyt alakoulusta, että tuo keskiviikko on keskellä viikkoa, nythän se on torstai.

Siksihän se suomalainen sen tulkitsee, kun pääsee alakoulusta vähän pidemmälle.
        On sen oppineet jo moni kiertokoululainenkin, et silleen.

Mutta, niin, voihan sitä kiemurrella kuin mato koukussa ja sanoa, että se keskiviikko on keskellä työviikkoa :).
        Tulee jumalisempi olo, vai mitä?

• neuvoo.....
        ylifariseus kirjoitti:

Yhden näistä pienemmistä, olisi parempi, että laitettaisiin myllynkivi kaulaan ja upotettaisiin meren syvyyksiin.

Joka väärentää kalenterin se väärentää vähän muutakin.

Paavali kehoittaa kunkin pysymään siinä asemassa, jossa on kutsuttu. Adventismissa sinä opetat ihan muuta. Ihmisen tulisi tulla adventistiksi tapoja myöten.Suomessa on Suomen valtiolliset määräämät järjestykset orjille ja vapaille.Adventisteilla ei ole mitään valtuusasemaa Suomalaisiin.Heitä ei pidä edes ottaa huomioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      216
      1486
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      90
      1237
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      231
      1158
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      68
      972
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      71
      850
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      629
    7. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      33
      596
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      80
      542
    9. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      507
    10. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      504
    Aihe